Hyundai Motor Group (HMG) vyvinul inteligentní systém „chytrého čištění vzduchu“, který sleduje kvalitu vzduchu v interiéru a automaticky zajišťuje jeho filtraci. Tato inovace navazuje na předchozí úsilí koncernu HMG o vylepšování kvality vzduchu v interiérech svých vozů. Nový systém automatizované a nepřetržité kontroly kvality vzduchu v interiéru aktivuje při jejím poklesu účinnou filtraci. Díky tomu mohou cestující dýchat vzduch „excelentní“ čistoty.
Nová technologie kombinuje inovativní metody vyspělé filtrace, která dokáže zachytávat jemné částice již před tím, než cestující nastoupí do vozu, a vzduch v interiéru čistí po celou dobu jízdy. Nově vyvinutý systém, o jehož využití v budoucích vozidlech Hyundai a Kia se již uvažuje, reaguje na rostoucí obavy z vlivu jemných částic na zdraví, a to zejména v městských oblastech s velmi vysokou hustotou silniční dopravy.
Konvenční systémy čištění vzduchu fungují pouze po určitou dobu a poté se vypnou bez ohledu na aktuální kvalitu vzduchu v interiéru. Nový systém chytrého čištění vzduchu proto nepřetržitě sleduje kvalitu vzduchu uvnitř vozu, a pokud kvalita vzduchu klesne na „uspokojivou“ úroveň, aktivuje čisticí funkci. Proces čištění zůstává aktivní, dokud kvalita vzduchu nedosáhne „excelentní“ úrovně. Dokonce i za situace, kdy je kvalita venkovního vzduchu „špatná“, dokáže systém vyčistit vzduch na „excelentní“ kvalitu téměř okamžitě.
Cestující mohou sledovat kvalitu vzduchu v interiéru na displeji informačního, zábavního a navigačního systému. Kvalitu vzduchu vizuálně indikuje digitální 16sloupcový graf, který zobrazuje změny v reálném čase. Naměřené hodnoty jsou klasifikovány podle standardů korejské organizace pro ochranu životního prostředí KECO (Korea Environmental Corporation), které rozlišují čtyři úrovně kvality vzduchu na základě množství jemných částic, a to excelentní, dobrou, uspokojivou a špatnou.
„Tím, že umožníme našim zákazníkům dýchat nejčistější vzduch, a to dokonce i ve velmi znečištěných oblastech, znovu dokazujeme, že Hyundai Motor Group přistupuje k péči o své zákazníky s maximální důsledností,“ řekl YongSuk Shin, vedoucí konstrukce a designu systémů pro interiér a exteriér. „Tato inovace je jen jedním z mnoha projektů, na nichž pracujeme, abychom poskytovali našim zákazníkům uvnitř vozu nejlepší možné prostředí.“
Hyundai Motor Group zkonstruoval integrovaný laserový senzor, který zaručuje odolnost a spolehlivost systému. Obvykle používané senzory mohou být časem nespolehlivé, protože jemné částice se mohou postupně hromadit na měřicích plochách. Výzkumný a vývojový tým koncernu Hyundai Motor Group tento problém odstranil inovativní konstrukcí na základě laseru. Přísné testování navíc zaručuje stoprocentní funkčnost elektromotorů ventilátorů a senzorů čisticího systému i za extrémně vysokých nebo nízkých teplot.
Nový systém čištění vzduchu v interiéru je kombinován s vyspělými filtry vzduchu o vysoké účinnosti, které zvyšují podíl zachycených jemných částic z 94 % na 99 %. Nový filtrační systém navíc disponuje funkcí odstraňování zápachu pomocí aktivního uhlí a pro podporu čisticího procesu může automaticky uzavřít okna vozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.