Hyundai Motor Group (HMG) vyvinul inteligentní systém „chytrého čištění vzduchu“, který sleduje kvalitu vzduchu v interiéru a automaticky zajišťuje jeho filtraci. Tato inovace navazuje na předchozí úsilí koncernu HMG o vylepšování kvality vzduchu v interiérech svých vozů. Nový systém automatizované a nepřetržité kontroly kvality vzduchu v interiéru aktivuje při jejím poklesu účinnou filtraci. Díky tomu mohou cestující dýchat vzduch „excelentní“ čistoty.
Nová technologie kombinuje inovativní metody vyspělé filtrace, která dokáže zachytávat jemné částice již před tím, než cestující nastoupí do vozu, a vzduch v interiéru čistí po celou dobu jízdy. Nově vyvinutý systém, o jehož využití v budoucích vozidlech Hyundai a Kia se již uvažuje, reaguje na rostoucí obavy z vlivu jemných částic na zdraví, a to zejména v městských oblastech s velmi vysokou hustotou silniční dopravy.
Konvenční systémy čištění vzduchu fungují pouze po určitou dobu a poté se vypnou bez ohledu na aktuální kvalitu vzduchu v interiéru. Nový systém chytrého čištění vzduchu proto nepřetržitě sleduje kvalitu vzduchu uvnitř vozu, a pokud kvalita vzduchu klesne na „uspokojivou“ úroveň, aktivuje čisticí funkci. Proces čištění zůstává aktivní, dokud kvalita vzduchu nedosáhne „excelentní“ úrovně. Dokonce i za situace, kdy je kvalita venkovního vzduchu „špatná“, dokáže systém vyčistit vzduch na „excelentní“ kvalitu téměř okamžitě.
Cestující mohou sledovat kvalitu vzduchu v interiéru na displeji informačního, zábavního a navigačního systému. Kvalitu vzduchu vizuálně indikuje digitální 16sloupcový graf, který zobrazuje změny v reálném čase. Naměřené hodnoty jsou klasifikovány podle standardů korejské organizace pro ochranu životního prostředí KECO (Korea Environmental Corporation), které rozlišují čtyři úrovně kvality vzduchu na základě množství jemných částic, a to excelentní, dobrou, uspokojivou a špatnou.
„Tím, že umožníme našim zákazníkům dýchat nejčistější vzduch, a to dokonce i ve velmi znečištěných oblastech, znovu dokazujeme, že Hyundai Motor Group přistupuje k péči o své zákazníky s maximální důsledností,“ řekl YongSuk Shin, vedoucí konstrukce a designu systémů pro interiér a exteriér. „Tato inovace je jen jedním z mnoha projektů, na nichž pracujeme, abychom poskytovali našim zákazníkům uvnitř vozu nejlepší možné prostředí.“
Hyundai Motor Group zkonstruoval integrovaný laserový senzor, který zaručuje odolnost a spolehlivost systému. Obvykle používané senzory mohou být časem nespolehlivé, protože jemné částice se mohou postupně hromadit na měřicích plochách. Výzkumný a vývojový tým koncernu Hyundai Motor Group tento problém odstranil inovativní konstrukcí na základě laseru. Přísné testování navíc zaručuje stoprocentní funkčnost elektromotorů ventilátorů a senzorů čisticího systému i za extrémně vysokých nebo nízkých teplot.
Nový systém čištění vzduchu v interiéru je kombinován s vyspělými filtry vzduchu o vysoké účinnosti, které zvyšují podíl zachycených jemných částic z 94 % na 99 %. Nový filtrační systém navíc disponuje funkcí odstraňování zápachu pomocí aktivního uhlí a pro podporu čisticího procesu může automaticky uzavřít okna vozu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.