Elektrifikace je ožehavým tématem pro každou automobilku na světě, včetně výrobců ryze sportovních modelů, jako je třeba Porsche. A právě z této automobilky přicházejí v poslední době zprávy, které zřejmě značně znepokojí každého milovníka klasiky se spalovacími motory.
Otázka elektrifikace se dříve nebo později nevyhne žádnému výrobci automobilů, v Porsche se však evidentně rozhodli vzít věci od podlahy. O elektrifikaci modelu 911 se spekuluje již delší dobu, nyní se však objevují zprávy, podle kterých by měly být čistě elektrickými i příští generace modelů Boxster a Cayman.
Jak v rozhovoru pro web Autocar uvedl Oliver Blume, šéf značky Porsche, automobilka by měla již v současnosti testovat prototypy čistě elektrického modelu 718 a současně pracuje na stavbě hybridu. Lidé v automobilce však zatím nejsou rozhodnuti, zda chtějí nabídnout 718 jako hybrid, nebo plug-in hybrid.
Plán do budoucna je však takový, že v nabídce automobilky by se současně měla nacházet jak moderní čistě elektrická varianta Porsche Boxster / Cayman, tak i pouze hybridní model. Čistokrevný elektromobil by přitom měl být postaven na nové platformě PPE, zatímco hybridy by si měly vystačit s modifikací současné platformy.
Podobný přístup přitom Porsche uplatňuje i pro model Macan, který by měl být v příští generaci nabízen jak v podobě hybridu, tak jako čistokrevný elektromobil Macan EV postavený na platformě PPE.
O nových hybridních modelech Boxster a Cayman toho zatím příliš mnoho nevíme, podle spekulací by se však základem měl stát plochý čtyřválcový motor. Jakou hybridní techniku pak výrobce zvolí záleží na rozhodnutí, zda se vydat cestou pouze hybridu, nebo plug-in hybridu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.