Elektrifikace je ožehavým tématem pro každou automobilku na světě, včetně výrobců ryze sportovních modelů, jako je třeba Porsche. A právě z této automobilky přicházejí v poslední době zprávy, které zřejmě značně znepokojí každého milovníka klasiky se spalovacími motory.
Otázka elektrifikace se dříve nebo později nevyhne žádnému výrobci automobilů, v Porsche se však evidentně rozhodli vzít věci od podlahy. O elektrifikaci modelu 911 se spekuluje již delší dobu, nyní se však objevují zprávy, podle kterých by měly být čistě elektrickými i příští generace modelů Boxster a Cayman.
Jak v rozhovoru pro web Autocar uvedl Oliver Blume, šéf značky Porsche, automobilka by měla již v současnosti testovat prototypy čistě elektrického modelu 718 a současně pracuje na stavbě hybridu. Lidé v automobilce však zatím nejsou rozhodnuti, zda chtějí nabídnout 718 jako hybrid, nebo plug-in hybrid.
Plán do budoucna je však takový, že v nabídce automobilky by se současně měla nacházet jak moderní čistě elektrická varianta Porsche Boxster / Cayman, tak i pouze hybridní model. Čistokrevný elektromobil by přitom měl být postaven na nové platformě PPE, zatímco hybridy by si měly vystačit s modifikací současné platformy.
Podobný přístup přitom Porsche uplatňuje i pro model Macan, který by měl být v příští generaci nabízen jak v podobě hybridu, tak jako čistokrevný elektromobil Macan EV postavený na platformě PPE.
O nových hybridních modelech Boxster a Cayman toho zatím příliš mnoho nevíme, podle spekulací by se však základem měl stát plochý čtyřválcový motor. Jakou hybridní techniku pak výrobce zvolí záleží na rozhodnutí, zda se vydat cestou pouze hybridu, nebo plug-in hybridu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.