Pokud si odmyslíme zdlouhavé nabíjení, pak je za největší problém elektromobilů považován jejich omezený dojezd na jedno nabití. Americké zastoupení automobilky Mini si však objednalo průzkum, který měl zjistit, jaký dojezd by vlastně americkým zákazníkům stačil pro každodenní dojíždění. A výsledky vás nejspíš překvapí.
Jak s odkazem na tiskovou zprávu uvedl web Carscoops, podle výsledků průzkumu by 73 procentům dotázaných stačil dojezd 75 mil, což je cca 120 kilometrů. Otázka maximalizace dojezdu na jedno nabití je přitom v posledních letech žhavým tématem pro každého výrobce elektromobilů.
Výzkumu se mělo zúčastnit 1004 osob starších 18 let, z nichž polovinu tvořili muži a druhou ženy. Tisková zpráva sice nezabíhá do detailů a tak nevíme, jaký otázky museli dotázaní zodpovídat. Ve výsledku se však ukázalo, že dojezd 75 mil (120 km) na jedno nabití považuje většina z nich za dostatečný.
Celkem 63 procent dotázaných však uvedlo, že za nejlepší využití pro elektromobil považují dojíždění a jízdu po městě. V takovém případě se vlastně ani nemůžeme divit, že považují dojezd pouze 120 km na jedno nabití za dostačující. Názor většinové veřejnosti však rozhodně tak skromný není.
Průměrný dojezd většiny relativně dostupných elektromobilů na světových trzích se totiž pohybuje okolo 200 mil, tedy cca 320 kilometrů. Když se ale před pár dny ukázalo, že podle EPA by se měl reálný dojezd nedávno představené Audi e-tron pohybovat jen kolem 204 mil (cca 328 km), spustilo to poměrně vášnivé reakce.
Samotná značka Mini přitom již delší dobu vyvíjí vlastní stylový kompaktní elektromobil, který by podle některých spekulací mohl být osazený akumulátory o kapacitě 42.2 kWh, které BMW použilo v modelu i3. Pokud se tyto spekulace potvrdí, bavíme se o očekávaném dojezdu okolo 120 mil (cca 200 km), což je ale ve srovnání s konkurencí o poznání méně.
Pokud by však výzkumy automobilky odpovídaly náladám jejich zákazníků, pak by to nemělo představovat problém.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.