Mini se zeptalo lidí, jaký dojezd elektromobilů by jim stačil. Odpověď vás překvapí

MINI
MINI, foto: MINI
Antonín Marek , AutoRoad.cz 15. dubna 2019 16:30
Sdílej:

Pokud si odmyslíme zdlouhavé nabíjení, pak je za největší problém elektromobilů považován jejich omezený dojezd na jedno nabití. Americké zastoupení automobilky Mini si však objednalo průzkum, který měl zjistit, jaký dojezd by vlastně americkým zákazníkům stačil pro každodenní dojíždění. A výsledky vás nejspíš překvapí.

Jak s odkazem na tiskovou zprávu uvedl web Carscoops, podle výsledků průzkumu by 73 procentům dotázaných stačil dojezd 75 mil, což je cca 120 kilometrů. Otázka maximalizace dojezdu na jedno nabití je přitom v posledních letech žhavým tématem pro každého výrobce elektromobilů.

Výzkumu se mělo zúčastnit 1004 osob starších 18 let, z nichž polovinu tvořili muži a druhou ženy. Tisková zpráva sice nezabíhá do detailů a tak nevíme, jaký otázky museli dotázaní zodpovídat. Ve výsledku se však ukázalo, že dojezd 75 mil (120 km) na jedno nabití považuje většina z nich za dostatečný.

Celkem 63 procent dotázaných však uvedlo, že za nejlepší využití pro elektromobil považují dojíždění a jízdu po městě. V takovém případě se vlastně ani nemůžeme divit, že považují dojezd pouze 120 km na jedno nabití za dostačující. Názor většinové veřejnosti však rozhodně tak skromný není.

Průměrný dojezd většiny relativně dostupných elektromobilů na světových trzích se totiž pohybuje okolo 200 mil, tedy cca 320 kilometrů. Když se ale před pár dny ukázalo, že podle EPA by se měl reálný dojezd nedávno představené Audi e-tron pohybovat jen kolem 204 mil (cca 328 km), spustilo to poměrně vášnivé reakce.

Samotná značka Mini přitom již delší dobu vyvíjí vlastní stylový kompaktní elektromobil, který by podle některých spekulací mohl být osazený akumulátory o kapacitě 42.2 kWh, které BMW použilo v modelu i3. Pokud se tyto spekulace potvrdí, bavíme se o očekávaném dojezdu okolo 120  mil (cca 200 km), což je ale ve srovnání s konkurencí o poznání méně.

Pokud by však výzkumy automobilky odpovídaly náladám jejich zákazníků, pak by to nemělo představovat problém. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.