Pokud si odmyslíme zdlouhavé nabíjení, pak je za největší problém elektromobilů považován jejich omezený dojezd na jedno nabití. Americké zastoupení automobilky Mini si však objednalo průzkum, který měl zjistit, jaký dojezd by vlastně americkým zákazníkům stačil pro každodenní dojíždění. A výsledky vás nejspíš překvapí.
Jak s odkazem na tiskovou zprávu uvedl web Carscoops, podle výsledků průzkumu by 73 procentům dotázaných stačil dojezd 75 mil, což je cca 120 kilometrů. Otázka maximalizace dojezdu na jedno nabití je přitom v posledních letech žhavým tématem pro každého výrobce elektromobilů.
Výzkumu se mělo zúčastnit 1004 osob starších 18 let, z nichž polovinu tvořili muži a druhou ženy. Tisková zpráva sice nezabíhá do detailů a tak nevíme, jaký otázky museli dotázaní zodpovídat. Ve výsledku se však ukázalo, že dojezd 75 mil (120 km) na jedno nabití považuje většina z nich za dostatečný.
Celkem 63 procent dotázaných však uvedlo, že za nejlepší využití pro elektromobil považují dojíždění a jízdu po městě. V takovém případě se vlastně ani nemůžeme divit, že považují dojezd pouze 120 km na jedno nabití za dostačující. Názor většinové veřejnosti však rozhodně tak skromný není.
Průměrný dojezd většiny relativně dostupných elektromobilů na světových trzích se totiž pohybuje okolo 200 mil, tedy cca 320 kilometrů. Když se ale před pár dny ukázalo, že podle EPA by se měl reálný dojezd nedávno představené Audi e-tron pohybovat jen kolem 204 mil (cca 328 km), spustilo to poměrně vášnivé reakce.
Samotná značka Mini přitom již delší dobu vyvíjí vlastní stylový kompaktní elektromobil, který by podle některých spekulací mohl být osazený akumulátory o kapacitě 42.2 kWh, které BMW použilo v modelu i3. Pokud se tyto spekulace potvrdí, bavíme se o očekávaném dojezdu okolo 120 mil (cca 200 km), což je ale ve srovnání s konkurencí o poznání méně.
Pokud by však výzkumy automobilky odpovídaly náladám jejich zákazníků, pak by to nemělo představovat problém.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?