Koncern Volkswagen testuje automatizovaná vozidla ve veřejném městském provozu v Hamburku. Volkswagen tak poprvé zkouší automatizovanou jízdu úrovně 4 za reálných podmínek německého velkoměsta. Flotila pěti vozidel e-Golf, vybavených laserovými skenery, kamerami, ultrazvukovými a radarovými senzory, jezdí v hanzovním městě na tříkilometrovém úseku zkušební trasy pro automatizovanou a síťově propojenou jízdu TAVF (Teststrecke für automatisiertes und vernetztes Fahren). Výsledky jízd, které jsou nepřetržitě vyhodnocovány divizí koncernového vývoje s ohledem na všechna ustanovení pro ochranu dat, budou využívány v mnoha výzkumných projektech koncernu se zaměřením na autonomní jízdu, testování zákaznicky orientovaných služeb a optimalizaci individuální dopravy.
Axel Heinrich, vedoucí výzkumu koncernu Volkswagen, k tomu říká: „Testy jsou zaměřeny jak na technické možnosti, tak i na požadavky kladené na městskou infrastrukturu. Má-li být v budoucnosti cestování automobilem ještě bezpečnější a komfortnější, musí být vozidla nejen autonomní a inteligentnější, ale města musejí také nabízet digitální ekosystém, v němž mohou automobily komunikovat se semafory a systémy řízení silniční dopravy i vzájemně mezi sebou.“
V Hamburku nyní vzniká devítikilometrová zkušební trasa pro automatizovanou a síťově propojenou jízdu (TAVF). S jejím kompletním dokončením se počítá v roce 2020. Svobodné hanzovní město Hamburk vybavuje proto postupně semafory technikou pro oboustrannou komunikaci mezi vozidly a infrastrukturou (I2V a V2I). Volkswagen a Hamburk tak činí rozhodující krok na cestě k další optimalizaci dopravy prostřednictvím digitalizace a plošného využití automatizované jízdy na území města.
Michael Westhagemann, zastupitel města Hamburk, odpovědný za hospodářství, dopravu a inovace, k tomu říká: „Za dva a půl roku se v Hamburku uskuteční světový kongres na téma inteligentních dopravních systémů ITS. Velkou roli v nich bude hrát automatizovaná jízda. Mám radost, že jsme již s naším strategickým partnerem, koncernem Volkswagen, získali prvního uživatele naší zkušební trasy. Hamburk budeme etablovat jako etalon inteligentní mobility a v roce 2021 představíme světové veřejnosti mnoho inovativních projektů v oblasti mobility.“
Elektromobily e-Golf, upravené divizí výzkumu koncernu Volkswagen, disponují jedenácti laserovými skenery, sedmi radarovými senzory a 14 kamerami. Při pravidelných zkušebních jízdách, které trvají obvykle několik hodin, je přenášeno až 5 GB dat za minutu. K jejich zpracování je využíván výpočetní výkon 15 laptopů v zavazadlovém prostoru elektromobilu e-Golf. Enormní výpočetní výkon a precizní snímací technika umožňují v plynulém provozu, na nejkratších vzdálenostech a během milisekund, zaznamenávat chodce, cyklisty, ostatní automobily, křižovatky, značky upravující přednost v jízdě, parkující vozidla a vozidla přejíždějící mezi jednotlivými jízdními pruhy. Navzdory rozmanitosti a komplexitě informací musí umělá inteligence softwaru vozidla vnímat všechny relevantní objekty a reagovat na ně, v žádném případě však nesmí vyvolat falešné poplachy. Při vývoji umělé inteligence jsou používány různé přístupy, mimo jiné hluboké učení, neuronové sítě a proces rozpoznávání vzorů.
Z bezpečnostních důvodů sedí při zkušebních jízdách v Hamburku za volantem speciálně školení řidiči, kteří nepřetržitě sledují veškeré funkce řízení a v případě nouze mohou zasáhnout. Navíc jsou ve všech ohledech dodržována zákonná ustanovení pro ochranu dat.
Divize výzkumu koncernu Volkswagen spolupracuje se všemi značkami a relevantními divizemi a odděleními koncernu, aby bylo možné realizovat funkční automatizovanou jízdu ve veřejné silniční síti, a to až po autonomní jízdu úrovně 5. Výsledky tohoto projektu budou proto průběžné využívány v dalších výzkumných a vývojových iniciativách.
Cílem je nabízet během několika let zákazníkům autonomní přepravu zboží a osob ve veřejném prostoru. To přispěje k trvalému zlepšení plynulosti dopravy a bezpečnosti silničního provozu. Autonomní jízda ve veřejné silniční síti bez pojistky v podobě řidiče za volantem vyžaduje ovšem také změnu legislativního rámce a vybudování nezbytné infrastruktury.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?