Volkswagen testuje plně autonomní e-Golf, setkat se s ním můžete v Hamburku

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 5. dubna 2019, 10:59 Google+

Koncern Volkswagen testuje automatizovaná vozidla ve veřejném městském provozu v Hamburku. Volkswagen tak poprvé zkouší automatizovanou jízdu úrovně 4 za reálných podmínek německého velkoměsta. Flotila pěti vozidel e-Golf, vybavených laserovými skenery, kamerami, ultrazvukovými a radarovými senzory, jezdí v hanzovním městě na tříkilometrovém úseku zkušební trasy pro automatizovanou a síťově propojenou jízdu TAVF (Teststrecke für automatisiertes und vernetztes Fahren). Výsledky jízd, které jsou nepřetržitě vyhodnocovány divizí koncernového vývoje s ohledem na všechna ustanovení pro ochranu dat, budou využívány v mnoha výzkumných projektech koncernu se zaměřením na autonomní jízdu, testování zákaznicky orientovaných služeb a optimalizaci individuální dopravy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen jezdí v Hamburku zcela automatizovaně

Volkswagen jezdí v Hamburku zcela automatizovaně | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

 Axel Heinrich, vedoucí výzkumu koncernu Volkswagen, k tomu říká: „Testy jsou zaměřeny jak na technické možnosti, tak i na požadavky kladené na městskou infrastrukturu. Má-li být v budoucnosti cestování automobilem ještě bezpečnější a komfortnější, musí být vozidla nejen autonomní a inteligentnější, ale města musejí také nabízet digitální ekosystém, v němž mohou automobily komunikovat se semafory a systémy řízení silniční dopravy i vzájemně mezi sebou.“

V Hamburku nyní vzniká devítikilometrová zkušební trasa pro automatizovanou a síťově propojenou jízdu (TAVF). S jejím kompletním dokončením se počítá v roce 2020. Svobodné hanzovní město Hamburk vybavuje proto postupně semafory technikou pro oboustrannou komunikaci mezi vozidly a infrastrukturou (I2V a V2I). Volkswagen a Hamburk tak činí rozhodující krok na cestě k další optimalizaci dopravy prostřednictvím digitalizace a plošného využití automatizované jízdy na území města.

Michael Westhagemann, zastupitel města Hamburk, odpovědný za hospodářství, dopravu a inovace, k tomu říká: „Za dva a půl roku se v Hamburku uskuteční světový kongres na téma inteligentních dopravních systémů ITS. Velkou roli v nich bude hrát automatizovaná jízda. Mám radost, že jsme již s naším strategickým partnerem, koncernem Volkswagen, získali prvního uživatele naší zkušební trasy. Hamburk budeme etablovat jako etalon inteligentní mobility a v roce 2021 představíme světové veřejnosti mnoho inovativních projektů v oblasti mobility.“

Elektromobily e-Golf, upravené divizí výzkumu koncernu Volkswagen, disponují jedenácti laserovými skenery, sedmi radarovými senzory a 14 kamerami. Při pravidelných zkušebních jízdách, které trvají obvykle několik hodin, je přenášeno až 5 GB dat za minutu. K jejich zpracování je využíván výpočetní výkon 15 laptopů v zavazadlovém prostoru elektromobilu e-Golf. Enormní výpočetní výkon a precizní snímací technika umožňují v plynulém provozu, na nejkratších vzdálenostech a během milisekund, zaznamenávat chodce, cyklisty, ostatní automobily, křižovatky, značky upravující přednost v jízdě, parkující vozidla a vozidla přejíždějící mezi jednotlivými jízdními pruhy. Navzdory rozmanitosti a komplexitě informací musí umělá inteligence softwaru vozidla vnímat všechny relevantní objekty a reagovat na ně, v žádném případě však nesmí vyvolat falešné poplachy. Při vývoji umělé inteligence jsou používány různé přístupy, mimo jiné hluboké učení, neuronové sítě a proces rozpoznávání vzorů.

Z bezpečnostních důvodů sedí při zkušebních jízdách v Hamburku za volantem speciálně školení řidiči, kteří nepřetržitě sledují veškeré funkce řízení a v případě nouze mohou zasáhnout. Navíc jsou ve všech ohledech dodržována zákonná ustanovení pro ochranu dat.

Divize výzkumu koncernu Volkswagen spolupracuje se všemi značkami a relevantními divizemi a odděleními koncernu, aby bylo možné realizovat funkční automatizovanou jízdu ve veřejné silniční síti, a to až po autonomní jízdu úrovně 5. Výsledky tohoto projektu budou proto průběžné využívány v dalších výzkumných a vývojových iniciativách.

zdroj: youtube.com

Cílem je nabízet během několika let zákazníkům autonomní přepravu zboží a osob ve veřejném prostoru. To přispěje k trvalému zlepšení plynulosti dopravy a bezpečnosti silničního provozu. Autonomní jízda ve veřejné silniční síti bez pojistky v podobě řidiče za volantem vyžaduje ovšem také změnu legislativního rámce a vybudování nezbytné infrastruktury.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen testuje plně autonomní e-Golf, setkat se s ním můžete v Hamburku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest

Volvo

Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část druhá

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Citroën ë-C4

Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

reklama

Doporučujeme

Lexus letos slaví dvě kulatá výročí. Jednak je to 30 let od založení značky, a pak také 10 let od uvedení sportovní řady F. Na oslavu těchto výročí Lexus vytvořil limitovanou edici sportovního kupé RC F pod označením Track Edition

Lexus RC F Track Edition poprvé v Česku: Premiéra se stala součástí oslav 30…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

  2. Úpravy Gumbal kára, část druhá

  3. ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

  4. Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

  5. Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

  6. Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud