Mladoboleslavská automobilka se připravuje na elektromobilní ofenzívu, což dokazuje zcela konkrétními kroky. U svého Zákaznického centra v Mladé Boleslavi otevřela 3 veřejné dobíjecí stanice, které významně přispějí k rozšíření infrastruktury v regionu. Celkem nabídnou 9 parkovacích míst, přičemž najednou lze nabíjet až 6 elektrických vozů.
Škoda Auto se intenzivně připravuje na éru elektromobility nejen ve svých závodech, ale i v jejich okolí. Již loni investovala 3,4 milionu eur do výstavby interní dobíjecí infrastruktury uvnitř hlavního výrobního závodu v Mladé Boleslavi, nyní otevírá 3 veřejné rychlodobíjecí stanice u Zákaznického centra. Vytváří tak podmínky pro elektrifikované vozy značky Škoda, které budou představeny již v letošním roce, ale současně popularizuje téma elektromobility obecně. Majitelům elektromobilů a plug-in hybridů se tak rozšíří počet dobíjecích na Mladoboleslavsku.
„Ve Škoda Auto se alternativním pohonům věnujeme již řadu let a nyní přichází doba jejich postupného rozšiřování,“ říká vedoucí Zákaznického centra Škoda Auto, Eva Kancnýřová. „Jsme velmi rádi, že můžeme přispět k rozšíření infrastruktury dobíjecích míst, které mohou využívat všichni majitelé a provozovatelé elektrifikovaných vozů na Mladoboleslavku. Věříme, že i tímto způsobem podpoříme rozvoj elektromobility a pomůžeme vyvrátit mýty, které o alternativních pohonech kolují mezi veřejností,“ dodává Eva Kancnýřová.
První veřejné rychlodobíjecí stanice představují teprve začátek, na který navážou další kroky. Škoda Auto chce počet dobíjecích bodů do roku 2025 navýšit na téměř 7 000 a za tímto účelem plánuje objem investic ve výši přibližně 32 milionů eur. K více než 3 600 dobíjecím bodům v areálu závodů přibude dalších 3 100 v jejich okolí, které budou k dispozici všem zaměstnancům společnosti Škoda Auto .
Společně s energetickou společností Ško-Energo, která pro automobilku již více než 20 let dodává energii, a ve spolupráci s místní samosprávou chce připravit město Mladá Boleslav na éru elektromobility a přeměnit ho ve Smart City. Souběžně bude investovat do veřejných dobíjecích míst i v dalších městech České republiky. Významným přínosem pro infrastrukturu bude především přechod autorizovaných prodejních a servisních partnerů značky Škoda na elektromobilitní centra. Do konce roku 2019 budou všichni partneři značky v České republice splňovat standardy pro prodej a servis elektromobilů.
Příchod nových elektrifikovaných vozů Škoda na trh dostává zcela konkrétní obrysy. Už letos uvede mladoboleslavská automobilka první modely s hybridním či elektrickým pohonem. Prvním z nich bude model Superb v plug-in-hybridní verzi, v samém závěru roku bude následovat elektrická verze vozu Škoda Citigo, která se na trhu objeví počátkem příštího roku. Do závěrečné fáze jízdních zkoušek byla zařazena desítka testovacích exemplářů Škoda Citigo E-Pilot, jež jsou k dispozici vybraným firmám, fleetovým zákazníkům a institucím státní správy. Testovací prototypy Citigo E-Pilot již začínají absolvovat první testovací kilometry v reálném provozu a poslouží ke sběru cenných poznatků z jejich každodenního provozu před uvedením finální podoby prvního sériového elektromobilu značky Škoda na trh. V roce 2020 pak bude zahájena výroba sériového elektromobilu na koncernové platformě MEB.
V rámci Strategie 2025 investuje Škoda Auto v příštích čtyřech letech 2 miliardy eur do vývoje elektrických vozidel a nových služeb souvisejících s mobilitou. Jedná se doposud o největší investiční program v historii společnosti.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?