Hyundai nabídne hybridní Tucson i s motorem 1.6 CRDi. Jaké benefity nabízí?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 26. března 2019, 15:30 Google+

Hyundai Motor nyní kromě vznětového motoru 2.0 CRDi 48V, představeného v roce 2018 pro nový Tucson, zkombinoval hospodárnou a pohotovou techniku částečně hybridního pohonu s napětím 48 V také se vznětovým motorem 1.6 CRDi o výkonu 100 kW/136 k.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai zkombinoval částečně hybridní pohon se vznětovým motorem 1.6 CRDi

Hyundai zkombinoval částečně hybridní pohon se vznětovým motorem 1.6 CRDi | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Částečně hybridní systém je tvořen akumulátory s napětím 48 V, zařízením MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) s funkcemi generátoru a spouštěče a nízkonapěťovým měničem LDC (Low Voltage DC/DC). Vozidlo je kromě 48V elektrické soustavy vybaveno také konvenční elektrickou sítí s napětím 12 V, která je propojena s 48V systémem prostřednictvím měniče DC/DC. Část elektrické energie, uložené v akumulátorech 48 V, lze tedy použít také ke stabilizaci napájení 12V elektrické soustavy.

Sada lithium-iontových akumulátorů s napětím 48 V a kapacitou 0,44 kWh, která poskytuje elektrickou energii částečně hybridnímu systému, je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru, zatímco zařízení MHSG je připevněno ke spalovacímu motoru. Řemen spojuje MHSG s klikovým hřídelem spalovacího motoru. MHSG dosahuje při rekuperaci kinetické energie nejvyššího výkonu 12 kW a točivého momentu 55 N.m na hřídeli MHSG.

Technika částečně hybridního pohonu Hyundai, použitá v novém modelu Tucson, výrazně snižuje spotřebu paliva a emise CO2, v závislosti na specifikaci vozidla až o 7 % (podle nové metodiky měření WLTP). Podle dosud ještě velmi často používaného kombinovaného cyklu EU 2.0 činí snížení spotřeby dokonce až 11 %.

Další výhodou systému je podpora spalovacího motoru dodatečným výkonem v různých fázích jízdy a jeho rychlejší a hladší spuštění. Závislost na spalovacím motoru je tím snížena.

Komfortní spuštění motoru a rozjezd

Částečně hybridní systém má největší přednosti v městské dopravě, v níž MHSG podporuje spalovací motor a zajišťuje jeho opětovné spuštění před rozjezdem. Spuštění motoru, při němž je využívána elektrická energie z 48V akumulátorů, je rychlejší a hladší díky dodatečnému točivému momentu. Díky dřívějšímu a rychlejšímu přenosu točivého momentu lze spuštění motoru urychlit o 0,2 sekundy. Konvenční 12V spouštěč je používán pouze při prvním spuštění motoru se studeným motorovým olejem, které vyžaduje vyšší točivý moment.

MHSG podporuje spalovací motor během rozjezdu dodatečným točivým momentem a výkonem.

Hospodárné zrychlování s elektrickou podporou

MHSG při zrychlování podporuje spalovací motor výkonem 4 až 12 kW, v závislosti na stavu nabití akumulátorů a míry sešlápnutí pedálu plynu řidičem. Jakmile vozidlo dosáhne požadované rychlosti jízdy, MHSG přejde do neutrálního režimu a nedodává žádný výkon. Díky tomu se podařilo snížit spotřebu paliva a emise CO2 v závislosti na specifikaci vozidla až o 11 procent (v kombinovaném cyklu EU 2.0), resp. až o 7 % (podle nové metodiky měření WLTP).

Jízda konstantní rychlostí

Při jízdě konstantní rychlostí zůstává zařízení MHSG nečinné nebo pracuje jako generátor, který nabíjí 48V akumulátor v závislosti na stavu jeho nabití.

Rekuperace

Ve fázích aktivního brzdění nebo brzdění motorem pohání otáčející se klikový hřídel soustavu MHSG v roli generátoru, která dosahuje nejvyššího rekuperačního výkonu 10 až 12 kW. Generátor přeměňuje kinetickou energii na elektrickou a ukládá ji do 48V akumulátorů. Spalovací motor zůstává v těchto fázích zapnutý a spojka sepnutá, aby bylo možné přenášet výkon z kol prostřednictvím převodovky a motoru do MHSG.

img-responsive

Hyundai Tucson N Line | foto: Hyundai

Rozšířený systém start-stop

Při pomalé setrvačné jízdě se funkce start-stop aktivuje již při 30 km/h. Při zpomalování mezi 30 a 0 km/h se motor zcela vypne a spojka rozepne.

Částečně hybridním pohonem budou vybaveny další modely

Nabídkou další verze částečně hybridního pohonu pro svůj nejprodávanější model v Evropě rozšiřuje Hyundai svou strategii elektrifikace, jejímž prostřednictvím zpřístupňuje čisté technologie ještě širšímu okruhu zákazníků. Pro zákazníky představuje částečně hybridní systém dobrý kompromis mezi pořizovacími náklady a snížením spotřeby paliva a emisí CO2.

Velmi hospodárný systém vyvinulo evropské technické centrum Hyundai v Německu a výzkumné a vývojové centrum Hyundai v korejském Namyangu. Částečně hybridní systém bude nabízen v kombinaci s dalšími motory. Vznikne tak velmi rozmanité portfolio elektrifikovaných pohonů pro modely Hyundai.

Vytisknout

Diskuze: Hyundai nabídne hybridní Tucson i s motorem 1.6 CRDi. Jaké benefity nabízí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lexus UX

Američané určili prémiovou značku, jejíž vozy vás nezruinují

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud