Porsche v současnosti pracuje hned na několika elektrických modelech, přičemž k těm nejočekávanějším patří Taycan, Taycan Cross Turismo nebo příští generace Macanu, která by také měla být elektrifikována. Během nedávného představení Cayenne Coupe však přišla řeč ještě na jeden (možná) elektrický budoucí model.
Ačkoliv se Porsche pohybuje již v několika odlišných segmentech, stále se snaží uchovat si image výrobce exkluzivních sportovních strojů. A tak se nabízí otázka, zda během své masivní elektrifikace neuvažuje i o novém elektrickém hypersportu, který by navázal na úspěšný hybrid 918 Spyder.
A právě téma nové generace hypersportu, který by mohl být i elektrický, nakousl Oliver Blume, šéf značky, během představení nového modelu Cayenne v rozhovoru pro Top Gear. „Máme v tom bohatou historii a v budoucnu budeme pokračovat," uvedl Blume k tématu hypersportovních Porsche. „Musí být nejlepší na trhu, nejvýkonnější... Právě teď nemáme koncept pro takové auto. Ale zda by mohlo být čistě elektrické? Ano."
Porsche navíc může těžit i ze spolupráce s předním expertem na elektrické hypersporty - chorvatskou společností Rimac. Začátkem léta minulého roku totiž Porsche do Rimacu investovalo 18.7 milionu Euro, čímž si získalo 10% podíl ve společnosti a silného spojence na trhu, který bude časem důležitý pro všechny výrobce sportovních vozidel.
Samotná společnost Rimac zřejmě dlouhé představení nepotřebuje. Jejím prvním vozem byl úchvatný elektrický hypersport Concept_One o výkonu 1 241 koní, jehož produkce byla omezena na pouhých deset kusů. Jeden z nich byl však zničen během nehody Richarda Hammonda při natáčení The Grand Tour. Vůz však předvedl ukázkovou bezpečnost a Hammond tak vyvázl z vážné nehody "jen" s poraněným kolenem. Minulý rok pak Rimac představil na ženevském autosalonu model C_Two o výkonu až 1 914 elektrických koní.
„Partnerství bude v budoucnu mnohem důležitější. Pro mě je důležité, abychom měli zkušeného partnera s vědomostmi, zkušenostmi a fungováním na stejné úrovni - nebo takového, který nás posune dál." uvedl Blume na adresu Rimacu. „Mate Rimac je expert, velmi ambiciozní, a perfektní partner pro výrobu prototypů a malých chytrých řešení. Není to jen v elektromobilitě: máme partnery v oblasti financí, digitalizaci... každý měsíc se síť partnerů rozrůstá."
Porsche 918 Spyder se přestalo vyrábět v roce 2015 a celkem vzniklo 918 kusů. Hybridní hypersport nabídl kombinovaný výkon 887 koní, díky kterému zvládal akceleraci z 0 na 100 km/h za 2.8 sekundy. Maximální rychlost se vyšplhala na 345 km/h. Vůz také zvládl urazit určitou vzdálenost v čistě elektrickém režimu.
Na odpověď, zda bude nástupce modelu 918 čistě elektrický, si však budeme muset ještě nějaký pátek počkat. Jak s odkazem na dřívější Blumeho vyjádření uvádí web Carscoops, nový hypersport zřejmě nedorazí před rokem 2025.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.