Porsche v současnosti pracuje hned na několika elektrických modelech, přičemž k těm nejočekávanějším patří Taycan, Taycan Cross Turismo nebo příští generace Macanu, která by také měla být elektrifikována. Během nedávného představení Cayenne Coupe však přišla řeč ještě na jeden (možná) elektrický budoucí model.
Ačkoliv se Porsche pohybuje již v několika odlišných segmentech, stále se snaží uchovat si image výrobce exkluzivních sportovních strojů. A tak se nabízí otázka, zda během své masivní elektrifikace neuvažuje i o novém elektrickém hypersportu, který by navázal na úspěšný hybrid 918 Spyder.
A právě téma nové generace hypersportu, který by mohl být i elektrický, nakousl Oliver Blume, šéf značky, během představení nového modelu Cayenne v rozhovoru pro Top Gear. „Máme v tom bohatou historii a v budoucnu budeme pokračovat," uvedl Blume k tématu hypersportovních Porsche. „Musí být nejlepší na trhu, nejvýkonnější... Právě teď nemáme koncept pro takové auto. Ale zda by mohlo být čistě elektrické? Ano."
Porsche navíc může těžit i ze spolupráce s předním expertem na elektrické hypersporty - chorvatskou společností Rimac. Začátkem léta minulého roku totiž Porsche do Rimacu investovalo 18.7 milionu Euro, čímž si získalo 10% podíl ve společnosti a silného spojence na trhu, který bude časem důležitý pro všechny výrobce sportovních vozidel.
Samotná společnost Rimac zřejmě dlouhé představení nepotřebuje. Jejím prvním vozem byl úchvatný elektrický hypersport Concept_One o výkonu 1 241 koní, jehož produkce byla omezena na pouhých deset kusů. Jeden z nich byl však zničen během nehody Richarda Hammonda při natáčení The Grand Tour. Vůz však předvedl ukázkovou bezpečnost a Hammond tak vyvázl z vážné nehody "jen" s poraněným kolenem. Minulý rok pak Rimac představil na ženevském autosalonu model C_Two o výkonu až 1 914 elektrických koní.
„Partnerství bude v budoucnu mnohem důležitější. Pro mě je důležité, abychom měli zkušeného partnera s vědomostmi, zkušenostmi a fungováním na stejné úrovni - nebo takového, který nás posune dál." uvedl Blume na adresu Rimacu. „Mate Rimac je expert, velmi ambiciozní, a perfektní partner pro výrobu prototypů a malých chytrých řešení. Není to jen v elektromobilitě: máme partnery v oblasti financí, digitalizaci... každý měsíc se síť partnerů rozrůstá."
Porsche 918 Spyder se přestalo vyrábět v roce 2015 a celkem vzniklo 918 kusů. Hybridní hypersport nabídl kombinovaný výkon 887 koní, díky kterému zvládal akceleraci z 0 na 100 km/h za 2.8 sekundy. Maximální rychlost se vyšplhala na 345 km/h. Vůz také zvládl urazit určitou vzdálenost v čistě elektrickém režimu.
Na odpověď, zda bude nástupce modelu 918 čistě elektrický, si však budeme muset ještě nějaký pátek počkat. Jak s odkazem na dřívější Blumeho vyjádření uvádí web Carscoops, nový hypersport zřejmě nedorazí před rokem 2025.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?