Porsche v současnosti pracuje hned na několika elektrických modelech, přičemž k těm nejočekávanějším patří Taycan, Taycan Cross Turismo nebo příští generace Macanu, která by také měla být elektrifikována. Během nedávného představení Cayenne Coupe však přišla řeč ještě na jeden (možná) elektrický budoucí model.
Ačkoliv se Porsche pohybuje již v několika odlišných segmentech, stále se snaží uchovat si image výrobce exkluzivních sportovních strojů. A tak se nabízí otázka, zda během své masivní elektrifikace neuvažuje i o novém elektrickém hypersportu, který by navázal na úspěšný hybrid 918 Spyder.
A právě téma nové generace hypersportu, který by mohl být i elektrický, nakousl Oliver Blume, šéf značky, během představení nového modelu Cayenne v rozhovoru pro Top Gear. „Máme v tom bohatou historii a v budoucnu budeme pokračovat," uvedl Blume k tématu hypersportovních Porsche. „Musí být nejlepší na trhu, nejvýkonnější... Právě teď nemáme koncept pro takové auto. Ale zda by mohlo být čistě elektrické? Ano."
Porsche navíc může těžit i ze spolupráce s předním expertem na elektrické hypersporty - chorvatskou společností Rimac. Začátkem léta minulého roku totiž Porsche do Rimacu investovalo 18.7 milionu Euro, čímž si získalo 10% podíl ve společnosti a silného spojence na trhu, který bude časem důležitý pro všechny výrobce sportovních vozidel.
Samotná společnost Rimac zřejmě dlouhé představení nepotřebuje. Jejím prvním vozem byl úchvatný elektrický hypersport Concept_One o výkonu 1 241 koní, jehož produkce byla omezena na pouhých deset kusů. Jeden z nich byl však zničen během nehody Richarda Hammonda při natáčení The Grand Tour. Vůz však předvedl ukázkovou bezpečnost a Hammond tak vyvázl z vážné nehody "jen" s poraněným kolenem. Minulý rok pak Rimac představil na ženevském autosalonu model C_Two o výkonu až 1 914 elektrických koní.
„Partnerství bude v budoucnu mnohem důležitější. Pro mě je důležité, abychom měli zkušeného partnera s vědomostmi, zkušenostmi a fungováním na stejné úrovni - nebo takového, který nás posune dál." uvedl Blume na adresu Rimacu. „Mate Rimac je expert, velmi ambiciozní, a perfektní partner pro výrobu prototypů a malých chytrých řešení. Není to jen v elektromobilitě: máme partnery v oblasti financí, digitalizaci... každý měsíc se síť partnerů rozrůstá."
Porsche 918 Spyder se přestalo vyrábět v roce 2015 a celkem vzniklo 918 kusů. Hybridní hypersport nabídl kombinovaný výkon 887 koní, díky kterému zvládal akceleraci z 0 na 100 km/h za 2.8 sekundy. Maximální rychlost se vyšplhala na 345 km/h. Vůz také zvládl urazit určitou vzdálenost v čistě elektrickém režimu.
Na odpověď, zda bude nástupce modelu 918 čistě elektrický, si však budeme muset ještě nějaký pátek počkat. Jak s odkazem na dřívější Blumeho vyjádření uvádí web Carscoops, nový hypersport zřejmě nedorazí před rokem 2025.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?