Porsche v současnosti pracuje hned na několika elektrických modelech, přičemž k těm nejočekávanějším patří Taycan, Taycan Cross Turismo nebo příští generace Macanu, která by také měla být elektrifikována. Během nedávného představení Cayenne Coupe však přišla řeč ještě na jeden (možná) elektrický budoucí model.
Ačkoliv se Porsche pohybuje již v několika odlišných segmentech, stále se snaží uchovat si image výrobce exkluzivních sportovních strojů. A tak se nabízí otázka, zda během své masivní elektrifikace neuvažuje i o novém elektrickém hypersportu, který by navázal na úspěšný hybrid 918 Spyder.
A právě téma nové generace hypersportu, který by mohl být i elektrický, nakousl Oliver Blume, šéf značky, během představení nového modelu Cayenne v rozhovoru pro Top Gear. „Máme v tom bohatou historii a v budoucnu budeme pokračovat," uvedl Blume k tématu hypersportovních Porsche. „Musí být nejlepší na trhu, nejvýkonnější... Právě teď nemáme koncept pro takové auto. Ale zda by mohlo být čistě elektrické? Ano."
Porsche navíc může těžit i ze spolupráce s předním expertem na elektrické hypersporty - chorvatskou společností Rimac. Začátkem léta minulého roku totiž Porsche do Rimacu investovalo 18.7 milionu Euro, čímž si získalo 10% podíl ve společnosti a silného spojence na trhu, který bude časem důležitý pro všechny výrobce sportovních vozidel.
Samotná společnost Rimac zřejmě dlouhé představení nepotřebuje. Jejím prvním vozem byl úchvatný elektrický hypersport Concept_One o výkonu 1 241 koní, jehož produkce byla omezena na pouhých deset kusů. Jeden z nich byl však zničen během nehody Richarda Hammonda při natáčení The Grand Tour. Vůz však předvedl ukázkovou bezpečnost a Hammond tak vyvázl z vážné nehody "jen" s poraněným kolenem. Minulý rok pak Rimac představil na ženevském autosalonu model C_Two o výkonu až 1 914 elektrických koní.
„Partnerství bude v budoucnu mnohem důležitější. Pro mě je důležité, abychom měli zkušeného partnera s vědomostmi, zkušenostmi a fungováním na stejné úrovni - nebo takového, který nás posune dál." uvedl Blume na adresu Rimacu. „Mate Rimac je expert, velmi ambiciozní, a perfektní partner pro výrobu prototypů a malých chytrých řešení. Není to jen v elektromobilitě: máme partnery v oblasti financí, digitalizaci... každý měsíc se síť partnerů rozrůstá."
Porsche 918 Spyder se přestalo vyrábět v roce 2015 a celkem vzniklo 918 kusů. Hybridní hypersport nabídl kombinovaný výkon 887 koní, díky kterému zvládal akceleraci z 0 na 100 km/h za 2.8 sekundy. Maximální rychlost se vyšplhala na 345 km/h. Vůz také zvládl urazit určitou vzdálenost v čistě elektrickém režimu.
Na odpověď, zda bude nástupce modelu 918 čistě elektrický, si však budeme muset ještě nějaký pátek počkat. Jak s odkazem na dřívější Blumeho vyjádření uvádí web Carscoops, nový hypersport zřejmě nedorazí před rokem 2025.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.