Ačkoliv se Porsche pohybuje již v několika odlišných segmentech, stále se snaží uchovat si image výrobce exkluzivních sportovních strojů. A tak se nabízí otázka, zda během své masivní elektrifikace neuvažuje i o novém elektrickém hypersportu, který by navázal na úspěšný hybrid 918 Spyder.
A právě téma nové generace hypersportu, který by mohl být i elektrický, nakousl Oliver Blume, šéf značky, během představení nového modelu Cayenne v rozhovoru pro Top Gear. „Máme v tom bohatou historii a v budoucnu budeme pokračovat," uvedl Blume k tématu hypersportovních Porsche. „Musí být nejlepší na trhu, nejvýkonnější... Právě teď nemáme koncept pro takové auto. Ale zda by mohlo být čistě elektrické? Ano."
Porsche navíc může těžit i ze spolupráce s předním expertem na elektrické hypersporty - chorvatskou společností Rimac. Začátkem léta minulého roku totiž Porsche do Rimacu investovalo 18.7 milionu Euro, čímž si získalo 10% podíl ve společnosti a silného spojence na trhu, který bude časem důležitý pro všechny výrobce sportovních vozidel.
Samotná společnost Rimac zřejmě dlouhé představení nepotřebuje. Jejím prvním vozem byl úchvatný elektrický hypersport Concept_One o výkonu 1 241 koní, jehož produkce byla omezena na pouhých deset kusů. Jeden z nich byl však zničen během nehody Richarda Hammonda při natáčení The Grand Tour. Vůz však předvedl ukázkovou bezpečnost a Hammond tak vyvázl z vážné nehody "jen" s poraněným kolenem. Minulý rok pak Rimac představil na ženevském autosalonu model C_Two o výkonu až 1 914 elektrických koní.
„Partnerství bude v budoucnu mnohem důležitější. Pro mě je důležité, abychom měli zkušeného partnera s vědomostmi, zkušenostmi a fungováním na stejné úrovni - nebo takového, který nás posune dál." uvedl Blume na adresu Rimacu. „Mate Rimac je expert, velmi ambiciozní, a perfektní partner pro výrobu prototypů a malých chytrých řešení. Není to jen v elektromobilitě: máme partnery v oblasti financí, digitalizaci... každý měsíc se síť partnerů rozrůstá."
Porsche 918 Spyder se přestalo vyrábět v roce 2015 a celkem vzniklo 918 kusů. Hybridní hypersport nabídl kombinovaný výkon 887 koní, díky kterému zvládal akceleraci z 0 na 100 km/h za 2.8 sekundy. Maximální rychlost se vyšplhala na 345 km/h. Vůz také zvládl urazit určitou vzdálenost v čistě elektrickém režimu.
Na odpověď, zda bude nástupce modelu 918 čistě elektrický, si však budeme muset ještě nějaký pátek počkat. Jak s odkazem na dřívější Blumeho vyjádření uvádí web Carscoops, nový hypersport zřejmě nedorazí před rokem 2025.