O naftových motorech pod kapotou ostře laděných modelů Audi S se spekuluje delší dobu, dosud je však automobilka nadělovala pouze ostrým SUV. Podle nejnovějších zpráv by se však naftový motor měl nastěhovat pod kapotu modelové rodiny S5. Nepůjde přitom o obyčejný diesel, ale hybridní 3.0 litrové V6 TDI z SUV
S touto překvapivou zprávou přišel francouzský motoristický magazín L'Automobile Magazine, podle jehož informací by se v nabídce motorizací pro modely Audi S5 Coupe, Cabriolet a Sportback mohl objevit 3.0 litrový elektrifikovaný motor V6, který známe z ostrého SUV Audi SQ5 TDI.
Jelikož oba vozy stojí na stejné platformě, neměla by zástavba nového motoru představovat žádný problém a model S5 by tak mohl nabídnout až 347 koní a točivý moment úchvatných 700 Nm! Motor navíc využívá mild hybridní elektrický systém z modelu SQ7, včetně elektrického kompresoru, což pomáhá eliminovat turbo-lag.
Hlavním důvodem pro zástavbu této pohonné jednotky by však měly být emise CO2 - respektive jejich snižování. Jak poznamenává L'Automobile, naftová Audi SQ5 TDI má emise CO2 172 g / km, zatímco její benzínový ekvivalent 189 g/km. Klasická benzínová S5 s motorem 3.0 V6 TFSI začínala na emisích okolo 174 g/km, nicméně s naftovým motorem by se mohla dostat k hodnotě okolo 160 g/km.
Francouzský zdroj sice nezmiňuje, kdy bychom se mohli naftové Audi S5 dočkat, nicméně se dá očekávat, že to nebude před faceliftem celé řady A5. Faceliftovaná ostrá varianta S5 však bude představena ještě později. Podle webu Motor1, který na zprávu francouzského magazínu upozornil, už ale Audi testuje prototypy a premiéra by se mohla konat kolem roku 2020 / 2021.
Zatím se však jedná pouze o spekulace - ostatně L'Automobile ani neprozradil, z jakých zdrojů tyto informace čerpá. Pokud by se však tyto zprávy ukázaly být pravdivé, zařadila by se naftová Audi S5 po bok Golfu GTD a Octavie RS TDI. A pro nás by to bylo jasné znamená, že koncern VW s naftovými motory nehodlá v nejbližších letech rozloučit.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.