O naftových motorech pod kapotou ostře laděných modelů Audi S se spekuluje delší dobu, dosud je však automobilka nadělovala pouze ostrým SUV. Podle nejnovějších zpráv by se však naftový motor měl nastěhovat pod kapotu modelové rodiny S5. Nepůjde přitom o obyčejný diesel, ale hybridní 3.0 litrové V6 TDI z SUV
S touto překvapivou zprávou přišel francouzský motoristický magazín L'Automobile Magazine, podle jehož informací by se v nabídce motorizací pro modely Audi S5 Coupe, Cabriolet a Sportback mohl objevit 3.0 litrový elektrifikovaný motor V6, který známe z ostrého SUV Audi SQ5 TDI.
Jelikož oba vozy stojí na stejné platformě, neměla by zástavba nového motoru představovat žádný problém a model S5 by tak mohl nabídnout až 347 koní a točivý moment úchvatných 700 Nm! Motor navíc využívá mild hybridní elektrický systém z modelu SQ7, včetně elektrického kompresoru, což pomáhá eliminovat turbo-lag.
Hlavním důvodem pro zástavbu této pohonné jednotky by však měly být emise CO2 - respektive jejich snižování. Jak poznamenává L'Automobile, naftová Audi SQ5 TDI má emise CO2 172 g / km, zatímco její benzínový ekvivalent 189 g/km. Klasická benzínová S5 s motorem 3.0 V6 TFSI začínala na emisích okolo 174 g/km, nicméně s naftovým motorem by se mohla dostat k hodnotě okolo 160 g/km.
Francouzský zdroj sice nezmiňuje, kdy bychom se mohli naftové Audi S5 dočkat, nicméně se dá očekávat, že to nebude před faceliftem celé řady A5. Faceliftovaná ostrá varianta S5 však bude představena ještě později. Podle webu Motor1, který na zprávu francouzského magazínu upozornil, už ale Audi testuje prototypy a premiéra by se mohla konat kolem roku 2020 / 2021.
Zatím se však jedná pouze o spekulace - ostatně L'Automobile ani neprozradil, z jakých zdrojů tyto informace čerpá. Pokud by se však tyto zprávy ukázaly být pravdivé, zařadila by se naftová Audi S5 po bok Golfu GTD a Octavie RS TDI. A pro nás by to bylo jasné znamená, že koncern VW s naftovými motory nehodlá v nejbližších letech rozloučit.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.