O naftových motorech pod kapotou ostře laděných modelů Audi S se spekuluje delší dobu, dosud je však automobilka nadělovala pouze ostrým SUV. Podle nejnovějších zpráv by se však naftový motor měl nastěhovat pod kapotu modelové rodiny S5. Nepůjde přitom o obyčejný diesel, ale hybridní 3.0 litrové V6 TDI z SUV
S touto překvapivou zprávou přišel francouzský motoristický magazín L'Automobile Magazine, podle jehož informací by se v nabídce motorizací pro modely Audi S5 Coupe, Cabriolet a Sportback mohl objevit 3.0 litrový elektrifikovaný motor V6, který známe z ostrého SUV Audi SQ5 TDI.
Jelikož oba vozy stojí na stejné platformě, neměla by zástavba nového motoru představovat žádný problém a model S5 by tak mohl nabídnout až 347 koní a točivý moment úchvatných 700 Nm! Motor navíc využívá mild hybridní elektrický systém z modelu SQ7, včetně elektrického kompresoru, což pomáhá eliminovat turbo-lag.
Hlavním důvodem pro zástavbu této pohonné jednotky by však měly být emise CO2 - respektive jejich snižování. Jak poznamenává L'Automobile, naftová Audi SQ5 TDI má emise CO2 172 g / km, zatímco její benzínový ekvivalent 189 g/km. Klasická benzínová S5 s motorem 3.0 V6 TFSI začínala na emisích okolo 174 g/km, nicméně s naftovým motorem by se mohla dostat k hodnotě okolo 160 g/km.
Francouzský zdroj sice nezmiňuje, kdy bychom se mohli naftové Audi S5 dočkat, nicméně se dá očekávat, že to nebude před faceliftem celé řady A5. Faceliftovaná ostrá varianta S5 však bude představena ještě později. Podle webu Motor1, který na zprávu francouzského magazínu upozornil, už ale Audi testuje prototypy a premiéra by se mohla konat kolem roku 2020 / 2021.
Zatím se však jedná pouze o spekulace - ostatně L'Automobile ani neprozradil, z jakých zdrojů tyto informace čerpá. Pokud by se však tyto zprávy ukázaly být pravdivé, zařadila by se naftová Audi S5 po bok Golfu GTD a Octavie RS TDI. A pro nás by to bylo jasné znamená, že koncern VW s naftovými motory nehodlá v nejbližších letech rozloučit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?