O naftových motorech pod kapotou ostře laděných modelů Audi S se spekuluje delší dobu, dosud je však automobilka nadělovala pouze ostrým SUV. Podle nejnovějších zpráv by se však naftový motor měl nastěhovat pod kapotu modelové rodiny S5. Nepůjde přitom o obyčejný diesel, ale hybridní 3.0 litrové V6 TDI z SUV
S touto překvapivou zprávou přišel francouzský motoristický magazín L'Automobile Magazine, podle jehož informací by se v nabídce motorizací pro modely Audi S5 Coupe, Cabriolet a Sportback mohl objevit 3.0 litrový elektrifikovaný motor V6, který známe z ostrého SUV Audi SQ5 TDI.
Jelikož oba vozy stojí na stejné platformě, neměla by zástavba nového motoru představovat žádný problém a model S5 by tak mohl nabídnout až 347 koní a točivý moment úchvatných 700 Nm! Motor navíc využívá mild hybridní elektrický systém z modelu SQ7, včetně elektrického kompresoru, což pomáhá eliminovat turbo-lag.
Hlavním důvodem pro zástavbu této pohonné jednotky by však měly být emise CO2 - respektive jejich snižování. Jak poznamenává L'Automobile, naftová Audi SQ5 TDI má emise CO2 172 g / km, zatímco její benzínový ekvivalent 189 g/km. Klasická benzínová S5 s motorem 3.0 V6 TFSI začínala na emisích okolo 174 g/km, nicméně s naftovým motorem by se mohla dostat k hodnotě okolo 160 g/km.
Francouzský zdroj sice nezmiňuje, kdy bychom se mohli naftové Audi S5 dočkat, nicméně se dá očekávat, že to nebude před faceliftem celé řady A5. Faceliftovaná ostrá varianta S5 však bude představena ještě později. Podle webu Motor1, který na zprávu francouzského magazínu upozornil, už ale Audi testuje prototypy a premiéra by se mohla konat kolem roku 2020 / 2021.
Zatím se však jedná pouze o spekulace - ostatně L'Automobile ani neprozradil, z jakých zdrojů tyto informace čerpá. Pokud by se však tyto zprávy ukázaly být pravdivé, zařadila by se naftová Audi S5 po bok Golfu GTD a Octavie RS TDI. A pro nás by to bylo jasné znamená, že koncern VW s naftovými motory nehodlá v nejbližších letech rozloučit.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?