O naftových motorech pod kapotou ostře laděných modelů Audi S se spekuluje delší dobu, dosud je však automobilka nadělovala pouze ostrým SUV. Podle nejnovějších zpráv by se však naftový motor měl nastěhovat pod kapotu modelové rodiny S5. Nepůjde přitom o obyčejný diesel, ale hybridní 3.0 litrové V6 TDI z SUV
S touto překvapivou zprávou přišel francouzský motoristický magazín L'Automobile Magazine, podle jehož informací by se v nabídce motorizací pro modely Audi S5 Coupe, Cabriolet a Sportback mohl objevit 3.0 litrový elektrifikovaný motor V6, který známe z ostrého SUV Audi SQ5 TDI.
Jelikož oba vozy stojí na stejné platformě, neměla by zástavba nového motoru představovat žádný problém a model S5 by tak mohl nabídnout až 347 koní a točivý moment úchvatných 700 Nm! Motor navíc využívá mild hybridní elektrický systém z modelu SQ7, včetně elektrického kompresoru, což pomáhá eliminovat turbo-lag.
Hlavním důvodem pro zástavbu této pohonné jednotky by však měly být emise CO2 - respektive jejich snižování. Jak poznamenává L'Automobile, naftová Audi SQ5 TDI má emise CO2 172 g / km, zatímco její benzínový ekvivalent 189 g/km. Klasická benzínová S5 s motorem 3.0 V6 TFSI začínala na emisích okolo 174 g/km, nicméně s naftovým motorem by se mohla dostat k hodnotě okolo 160 g/km.
Francouzský zdroj sice nezmiňuje, kdy bychom se mohli naftové Audi S5 dočkat, nicméně se dá očekávat, že to nebude před faceliftem celé řady A5. Faceliftovaná ostrá varianta S5 však bude představena ještě později. Podle webu Motor1, který na zprávu francouzského magazínu upozornil, už ale Audi testuje prototypy a premiéra by se mohla konat kolem roku 2020 / 2021.
Zatím se však jedná pouze o spekulace - ostatně L'Automobile ani neprozradil, z jakých zdrojů tyto informace čerpá. Pokud by se však tyto zprávy ukázaly být pravdivé, zařadila by se naftová Audi S5 po bok Golfu GTD a Octavie RS TDI. A pro nás by to bylo jasné znamená, že koncern VW s naftovými motory nehodlá v nejbližších letech rozloučit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.