Ferrari se tradičních motorů V12 nevzdá! Zapomeňte i na hybridizaci nebo přeplňování

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 13. března 2019, 16:49 Google+

Během několika posledních let jsme byli svědky zániku nespočtu úchvatných velkoobjemových motorů s atmosferickým plněním, které nahradily jednotky s nižším počtem válců, menším objemem, přeplňováním a někdy i hybridní technologií. Z Ferrari však přišel vzkaz, který nám udělal radost: Atmosferické motory V12 zůstanou jaké jsou!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Atmosferický motor V12 po kapotou Ferrari Enzo

Atmosferický motor V12 po kapotou Ferrari Enzo | foto: Rm Auctions

Sdílejte článek

Michael Leiters, hlavní technik automobilky Ferrari, během ženevského autosalonu v rozhovoru pro Road & Track  pronesl: „Budeme bojovat, aby motory V12 zůstaly takové, jaké jsou dnes. Protože to je jádro Ferrari." Podle slov Leiterse by tak motory V12 z Maranella měly zůstat atmosferické, velkoobjemové a bez hybridizace.

Naopak menší motory V8 a V6, na kterém teď Ferrari také pracuje, se budou modernizovat tak, aby se podařilo je protlačit stále přísnějšími emisními normami. A některé příklady bychom měly vidět již během následujícího roku, kdy automobilka plánuje představit celkem pět nových modelů. Tím prvním bylo F8 Tributou, nástupce modelu 488, které ukrývá pod kapotou přeplňovaný motor V8.

Jedním ze zbývajících čtyř nových modelů by pak měl být supersport s motorem V8 umístěným uprostřed, který však nabídne i hybridní technologii. A pokud automobilku Ferrari sledujete, pak nejspíš víte, že půjde o první hybrid od doby LaFerrari. 

A i když je potvrzené, že připravovaný hybridní model bude mít V8, lidé z Road&Track se přesto zeptali, zda se v budoucnosti dočkáme i hybridních motorů V12. „Je velmi důležité rozdělit, v jakých autech chcete mít hybridní systémy" uvedl Leiters „Když pracujeme na motorech V12, vůbec na hybridizaci nemyslím. Je to kontraproduktivní. Možná bychom s hybridem dosáhli nižší spotřeby paliva, ale nedává to smysl. Pokud chcete dosáhnout maximálního potenciálu hybridu, musíte zmenšit objem motoru. S atmosferickou V12 je však downsizing naprosto zbytečný."

Automobilka přitom minulý rok na své prezentaci „Capital Markets Day" uvedla, že do roku 2022 by měly 60 % jejího portfolia tvořit hybridy. O zbývajících 40 % se tak zřejmě rozdělí obyčejné přeplňované motory a klasické staromódní V12.

Ferrari se tak zřejmě brzy stane poslední automobilkou, která tyto impozantní motory bude nabízet. Tedy minimálně bez hybridizace nebo přeplňování. Ukončení nabídky motorů V12 dokonce nedávno oznámila i automobilka Mercedes-Benz, která je instalovala do svých vlajkových lodí třídy S.

Úmysl ponechat si atmosferické motory V12 původně vyjádřilo i Lamborghini, jak připomíná web The Drive, nicméně podle poslední zpráv by měl být nástupce modelu Aventador osazen motorem V12 s hybridní technologií. Atmosferický motor V12 s hybridní technologií by měl využívat i Aston Martin Valkyrie, který tím však chce dosáhnout výkonu až 1 200 koní.

Jak se tedy zdá, motory V12 jsou pomalu ale jistě vymírajícím druhem - zvláště ty klasické, s velkým objemem, atmosferické a bez kombinace s elektromotory. Buďme tedy Ferrari vděčni, že jako jediná automobilka bude dál bojovat za jejich nejčistší a nejúchvatnější podobu.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari se tradičních motorů V12 nevzdá! Zapomeňte i na hybridizaci nebo přeplňování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Režim Launch Control ve voze Hyundai i30N (Youtube/ AutoTopNL)

Systém Launch Control nabízí stále více aut. Víte, jak vznikl a jak funguje?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud