Silné závodní vozy byly vždy obrovským lákadlem pro každého automobilového nadšence. Vybavení donedávna vyhrazené pouze supersportům – jako například kontrola trakce při rozjezdu Launch Control – jsou však nyní k dispozici i běžným řidičům.
Sportovní zvuk motoru a hvízdání pneumatik na asfaltu jsou rajskou hudbou pro uši každého automobilového nadšence. Nyní si ji můžete užít i za volantem svého vozu. Systém Launch Control poskytuje řidičům maximální trakci pro co nejrychlejší start, což umožňuje odpich vozidla srovnatelný se závodními speciály.
Jak vznikl systém Launch Control
Nástup systému kontroly trakce při startu je přirozeně spojován se světem motoristického sportu. Pro mnoho diváků je okamžik, kdy se rozsvítí zelená světla na začátku závodu Formule 1, jednou z nejzajímavějších podívaných, při níž jezdci bojují o nejrychlejší start a nejlepší pozici. A právě při rychlém startu přichází ke slovu systém Launch Control. Závodní jezdci mají pouze krátký čas k dosažení co největšího zrychlení. Systém kontroly trakce při rozjezdu jim to umožňuje, protože díky kombinaci zrychlení a elektronické optimalizace předává na převodovku a následně kola tu nejvyšší možnou dávku energie.
Jak funguje Launch Control
Systém, který byl poprvé představený na závodních okruzích v 80. letech, při rozjezdu používá elektronický akcelerátor v kombinaci s počítačovou technologií závislou na specifikaci motoru vozidla. Pracují společně, aby v co možná nejkratší době zrychlily vozidlo a zabránily přitom prokluzování kol, poruchám motoru nebo problémům s převodovkou.
Launch control nabídne i Hyundai i30 Fastback N
Launch Control i30 N usměrňuje točivý moment motoru při rozjezdu. Funkci lze efektivně využívat při vypnutém elektronickém řízení stability. Její princip umožňuje mimořádně ostrý start, pokud řidič při zařazené první rychlosti uvolní spojku během pěti sekund po sešlápnutí pedálu plynu na podlahu. Systém řídí vozidlo tak, aby se zmírnilo protáčení kol nebo riziko smyku při razantním zrychlení a umožnilo řidiči vyrazit, jako by bylo na startu závodu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.