Silné závodní vozy byly vždy obrovským lákadlem pro každého automobilového nadšence. Vybavení donedávna vyhrazené pouze supersportům – jako například kontrola trakce při rozjezdu Launch Control – jsou však nyní k dispozici i běžným řidičům.
Sportovní zvuk motoru a hvízdání pneumatik na asfaltu jsou rajskou hudbou pro uši každého automobilového nadšence. Nyní si ji můžete užít i za volantem svého vozu. Systém Launch Control poskytuje řidičům maximální trakci pro co nejrychlejší start, což umožňuje odpich vozidla srovnatelný se závodními speciály.
Jak vznikl systém Launch Control
Nástup systému kontroly trakce při startu je přirozeně spojován se světem motoristického sportu. Pro mnoho diváků je okamžik, kdy se rozsvítí zelená světla na začátku závodu Formule 1, jednou z nejzajímavějších podívaných, při níž jezdci bojují o nejrychlejší start a nejlepší pozici. A právě při rychlém startu přichází ke slovu systém Launch Control. Závodní jezdci mají pouze krátký čas k dosažení co největšího zrychlení. Systém kontroly trakce při rozjezdu jim to umožňuje, protože díky kombinaci zrychlení a elektronické optimalizace předává na převodovku a následně kola tu nejvyšší možnou dávku energie.
Jak funguje Launch Control
Systém, který byl poprvé představený na závodních okruzích v 80. letech, při rozjezdu používá elektronický akcelerátor v kombinaci s počítačovou technologií závislou na specifikaci motoru vozidla. Pracují společně, aby v co možná nejkratší době zrychlily vozidlo a zabránily přitom prokluzování kol, poruchám motoru nebo problémům s převodovkou.
Launch control nabídne i Hyundai i30 Fastback N
Launch Control i30 N usměrňuje točivý moment motoru při rozjezdu. Funkci lze efektivně využívat při vypnutém elektronickém řízení stability. Její princip umožňuje mimořádně ostrý start, pokud řidič při zařazené první rychlosti uvolní spojku během pěti sekund po sešlápnutí pedálu plynu na podlahu. Systém řídí vozidlo tak, aby se zmírnilo protáčení kol nebo riziko smyku při razantním zrychlení a umožnilo řidiči vyrazit, jako by bylo na startu závodu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?