Hyundai proměnilo Ioniq v pojízdnou nabíječku, vybitý elektromobil rozhýbe za 15 minut

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. března 2019, 13:47 Google+

V pilotním projektu, který byl spuštěn ve spolupráci s ADAC Service GmbH, patřící ke společnosti ADAC SE, jsou v Hamburku a Duisburgu provozovány dva elektromobily Hyundai Ioniq Electric jako tzv. „mobilní nabíječky“.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai IONIQ Mobile Charger jako pojízdná nabíjecí stanice. Vybitý elektromobil bude během 15 minut znovu připraven k jízdě

Hyundai IONIQ Mobile Charger jako pojízdná nabíjecí stanice. Vybitý elektromobil bude během 15 minut znovu připraven k jízdě | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Na cestách tak mohou být vybité elektromobily zásobeny potřebnou elektrickou energií. Elektromobil s vybitým akumulátorem se nesmí tlačit na velkou vzdálenost, ani odtáhnout na tyči. Pomocí nabíjecího vozidla Hyundai IONIQ Mobile Charger se prázdné akumulátory znovu nabijí na místě. Nová služba pro vybité elektromobily je určena nejen pro členy autoklubu ADAC. Jedná se o lokálně omezenou asistenční službu, provozovanou na zakázku výrobců.

V těchto případech přichází ke slovu IONIQ Mobile Charger v režimu nabíjení V2V (Vehicle to Vehicle). IONIQ Electric dodává ze svých akumulátorů elektrickou energii do vybitého vozidla. Speciálně vybavené nabíjecí vozidlo nabízí nejvyšší výkon nabíjení 20 kW. Vybitý elektromobil díky tomu obdrží během 15 minut dostatek energie pro dojezd cca 25 kilometrů, což postačuje k dojetí k nejbližší nabíjecí stanici. IONIQ Mobile Charger přitom používá zásuvku CCS (Combined Charging System), která byla Evropskou unií stanovena jako standardní zásuvka pro rychlé nabíjení.

Třetí Hyundai Mobile Charger již na cestách

Samotný IONIQ Mobile Charger je během nabíjení chráněn před vybitím po nabíjecím procesu. Proces nabíjení se automaticky přeruší, pokud stav nabití dárcovského vozidla klesne pod 30 procent. Tento případ by však neměl nastat, protože IONIQ Electric má se zcela nabitými akumulátory dojezd cca 280 kilometrů, takže po poskytnutí nabíjecí pomoci může v ideálním případě ujet vždy ještě 100 kilometrů.

V provozu je již třetí IONIQ Mobile Charger. Autohaus Sangl ve městě Landsberg am Lech má ve svém vozovém parku jednu pojízdnou nabíjecí stanici. A to má svůj důvod, protože jednatel Jürgen Sangl prodal na konci uplynulého roku již 500. IONIQ Electric během dvou let. Většina zákazníků přitom pochází z okolních vesnic.

IONIQ Mobile Charger společnosti Autohaus Sangl plnil loni v říjnu dokonce oficiální misi a doprovázel „Road to Paris“. Při soutěži o nejdelší dojezd z Frankfurtu až do Paříže, s tehdy novým modelem KONA Electric, nemusel však IONIQ Mobile Charger poskytovat žádnou pomoc v nouzi.

zdroj: youtube.com

Vítězný tým překonal na jedno nabití 506 kilometrů a dojel bez problémů do cíle. Hyundai KONA Electric s průměrnou rychlostí jízdy 75 km/h navíc ani nebyl překážkou v provozu a zároveň překonal hodnotu dojezdu dle WLTP o pět procent.

Vytisknout

Diskuze: Hyundai proměnilo Ioniq v pojízdnou nabíječku, vybitý elektromobil rozhýbe za 15 minut

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

reklama

Doporučujeme

Aurus Senat na autosalonu v Ženevě (Facebook/@aurusrussia)

Putinova limuzína v Ženevě: Aurus Senat se hrdě postavil ikonám Rolls-Royce a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud