Ford včera na veletrhu MWC v Barceloně oznámil integraci dvou rozšířených navigačních aplikací pro chytré telefony do palubních systémů svých vozů. Ty pomohou řidičům zejména větších užitkových automobilů dorazit do cíle včas a bez zbytečných komplikací způsobených nevhodnou volbou trasy
Nové navigační služby rozšiřují rozsáhlou paletu aplikací, podporovaných platformou Ford SYNC 3. Slouží k vyhledání optimální trasy do cíle, a to i s přihlédnutím k typu vozidla.
Sygic Truck Navigation je první podporovaná navigační aplikace, přizpůsobená řidičům užitkových automobilů.* Díky kompletním off-line 3D mapovým podkladům slouží i v odlehlých oblastech bez pokrytí datovým připojením. Umožňuje vyhnout se úzkým silnicím nebo mostům s malou podjezdnou výškou a bere v úvahu větší rozměry typické pro užitkové vozy, jako je třeba Transit s vysokou střechou a připojeným přívěsným vozidlem. Sygic Truck Navigation obsahuje také funkce pro obytné vozy a karavany včetně vyhledávání stanovišť vhodných ke kempování.
what3words dokáže rychle a přesně vyhledat požadované místo na základě pouhých tří slov.** Tvůrci aplikace rozdělili celý svět do čtverců v délce tří metrů a pomocí speciálního algoritmu přidělili každému čtverci unikátní tříslovnou adresu. Například gently.talents.quibble udává polohu stánku společnosti Ford v hale 1 na MWC. Díky integraci do SYNC 3 AppLink se nyní řidiči vozů Ford mohou nechat navigovat na předem přesně určené místo, jímž může být konkrétní vjezdová brána do průmyslového areálu nebo místo setkání cyklistů někde v přírodě. Stačí zadat tříslovnou adresu jako hlasový příkaz.
„Pro řidiče užitkových vozů, kteří využívají kabinu jako pojízdnou kancelář, je konektivita na cestách důležitější než kdy předtím," řekl Don Butler, výkonný ředitel oddělení Connected Vehicle Platform and Product ve Fordu. „Zařazením what3words a Sygic Truck Navigation do AppLink i širšího ekosystému SmartDeviceLink poskytuje Ford řidičům důležité nové nástroje, které jim pomohou dorazit do cíle přesně, včas a bez zbytečných komplikací."
AppLink je protokol systému Ford SYNC 3, který umožňuje obsluhovat podporované mobilní aplikace prostřednictvím palubní dotykové obrazovky nebo systému hlasového ovládání. V rámci naplňování strategie rozšíření konektivity do celého výrobního programu užitkových vozů nabízí Ford v nejnovějších modelech Transit a Ranger zabudovaný palubní modem FordPass Connect.
FordPass Connect zprostředkuje posádce vozu připojení k internetu. Wi-Fi Hotspot s rychlostí datového připojení 4G LTE obslouží až 10 zařízení a má dosah 15 metrů od vozu. Palubní modem navíc umožní správcům vozových parků využívat telematické a datové služby Ford, jejichž spuštění je rovněž naplánováno na rok 2019, a dále tak zlepšit vytíženost svých vozů a snížit jejich provozní náklady.
Ford včera také oznámil, že do jeho vozů prodávaných v Evropě míří aplikace TIDAL, která se zaměřuje na streaming hudby v hi-fi kvalitě. Knihovna aplikace TIDAL obsahuje na 60 milionů skladeb v nejvyšší možné kvalitě, atraktivní podcasty, playlisty sestavené znalci i exkluzivní živé přenosy koncertů. Ekosystém SYNC 3 AppLink již podporuje řadu dalších aplikací od populární Waze přes Cisco Webex až po Radioplayer.
Zda automobilka nabídne výše uvedené aplikace i v České republice zatím není jisté, pokud by k tomu ale došlo, budeme vás samozřejmě včas informovat.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.