Ford včera na veletrhu MWC v Barceloně oznámil integraci dvou rozšířených navigačních aplikací pro chytré telefony do palubních systémů svých vozů. Ty pomohou řidičům zejména větších užitkových automobilů dorazit do cíle včas a bez zbytečných komplikací způsobených nevhodnou volbou trasy
Nové navigační služby rozšiřují rozsáhlou paletu aplikací, podporovaných platformou Ford SYNC 3. Slouží k vyhledání optimální trasy do cíle, a to i s přihlédnutím k typu vozidla.
Sygic Truck Navigation je první podporovaná navigační aplikace, přizpůsobená řidičům užitkových automobilů.* Díky kompletním off-line 3D mapovým podkladům slouží i v odlehlých oblastech bez pokrytí datovým připojením. Umožňuje vyhnout se úzkým silnicím nebo mostům s malou podjezdnou výškou a bere v úvahu větší rozměry typické pro užitkové vozy, jako je třeba Transit s vysokou střechou a připojeným přívěsným vozidlem. Sygic Truck Navigation obsahuje také funkce pro obytné vozy a karavany včetně vyhledávání stanovišť vhodných ke kempování.
what3words dokáže rychle a přesně vyhledat požadované místo na základě pouhých tří slov.** Tvůrci aplikace rozdělili celý svět do čtverců v délce tří metrů a pomocí speciálního algoritmu přidělili každému čtverci unikátní tříslovnou adresu. Například gently.talents.quibble udává polohu stánku společnosti Ford v hale 1 na MWC. Díky integraci do SYNC 3 AppLink se nyní řidiči vozů Ford mohou nechat navigovat na předem přesně určené místo, jímž může být konkrétní vjezdová brána do průmyslového areálu nebo místo setkání cyklistů někde v přírodě. Stačí zadat tříslovnou adresu jako hlasový příkaz.
„Pro řidiče užitkových vozů, kteří využívají kabinu jako pojízdnou kancelář, je konektivita na cestách důležitější než kdy předtím," řekl Don Butler, výkonný ředitel oddělení Connected Vehicle Platform and Product ve Fordu. „Zařazením what3words a Sygic Truck Navigation do AppLink i širšího ekosystému SmartDeviceLink poskytuje Ford řidičům důležité nové nástroje, které jim pomohou dorazit do cíle přesně, včas a bez zbytečných komplikací."
AppLink je protokol systému Ford SYNC 3, který umožňuje obsluhovat podporované mobilní aplikace prostřednictvím palubní dotykové obrazovky nebo systému hlasového ovládání. V rámci naplňování strategie rozšíření konektivity do celého výrobního programu užitkových vozů nabízí Ford v nejnovějších modelech Transit a Ranger zabudovaný palubní modem FordPass Connect.
FordPass Connect zprostředkuje posádce vozu připojení k internetu. Wi-Fi Hotspot s rychlostí datového připojení 4G LTE obslouží až 10 zařízení a má dosah 15 metrů od vozu. Palubní modem navíc umožní správcům vozových parků využívat telematické a datové služby Ford, jejichž spuštění je rovněž naplánováno na rok 2019, a dále tak zlepšit vytíženost svých vozů a snížit jejich provozní náklady.
Ford včera také oznámil, že do jeho vozů prodávaných v Evropě míří aplikace TIDAL, která se zaměřuje na streaming hudby v hi-fi kvalitě. Knihovna aplikace TIDAL obsahuje na 60 milionů skladeb v nejvyšší možné kvalitě, atraktivní podcasty, playlisty sestavené znalci i exkluzivní živé přenosy koncertů. Ekosystém SYNC 3 AppLink již podporuje řadu dalších aplikací od populární Waze přes Cisco Webex až po Radioplayer.
Zda automobilka nabídne výše uvedené aplikace i v České republice zatím není jisté, pokud by k tomu ale došlo, budeme vás samozřejmě včas informovat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?