Modely s označením M3 patří k legendárním strojům automobilky BMW, a tak není divu, že od představení nové generace řady 3 všichni netrpělivě očekáváme zprávy o jejím nejvýkonnějším provedení. Ty s nyní objevily na známém fóru Bimmer Post a přinášejí zajímavé spekulace o výkonu i očekávaném příchodu na trh.
Již dříve se objevily informace, podle kterých by se měla nové generace BMW M3 objevit na trhu hned ve třech různých výkonnostních variantách. Podle nejnovějších zpráv ze známého fóra Bimmer Post by pak vrcholná varianta Competition mohla nabídnout okolo 500 koní.
S těmito zprávami přišel uživatel fóra, který by měl mít přístup k interním informacím automobilky. A zatímco výkon 500 koní zní slibně, další zprávy už tolik radostné nejsou. Podle všeho by totiž nová generace M3 měla dorazit na trh až v průběhu roku 2020.
I ta už se nám ale začíná rýsovat obrázek o tom, jak by nabídka nové M3 mohla vypadat. Základem má být model s označením „Pure," který má cílit na zákazníky toužícím po jednoduchém ale funkčním voze a klasické radosti z řízení. Pod kapotou by měl mít okolo 444 koní, které bude přenášet pouze na zadní kola. A podle některých spekulací není vyloučena ani manuální převodovka, se kterou se původně u nové M3 příliš nepočítalo.
Uprostřed nabídky by mohl být výkonnější model označený prostě jako M3, který nabídne výkon cca 475 koní. Ten by však měl být přenášen na všechna kola a to pouze skrze automatickou převodovku. Adaptivní podvozek, sportovní sedadla a samosvorný diferenciál budou standardem u všech modelů M3.
Na vrcholu nabídky pak má stát varianta M3 Competition, jejíž výkon by se měl pohybovat okolo 500 koní. O jejich přenos na všechna kola se pak opět postará automatická převodovka. Podle zdroje je také možné, že varianta Competition nabídne již ve standardu karbon-keramické brzdy, zatímco u ostatních modelů půjde o příplatkovou výbavu.
V podbězích modelu Compatition najdeme také větší kola - 19 palcová vpředu a 20 palcová vzadu. Ostatní modely by měly nabídnout kombinaci 18 palců vpředu a 19 palců vzadu.
Informace přišly od uživatele s přezdívkou „ynguldyn," který na fóru publikuje již mnoho let. Podle Webu Motor1, který na jeho zprávy upozornil, se navíc jeho informace dají považovat za důvěryhodné, což už se v minulosti několikrát potvrdilo.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.