Modely s označením M3 patří k legendárním strojům automobilky BMW, a tak není divu, že od představení nové generace řady 3 všichni netrpělivě očekáváme zprávy o jejím nejvýkonnějším provedení. Ty s nyní objevily na známém fóru Bimmer Post a přinášejí zajímavé spekulace o výkonu i očekávaném příchodu na trh.
Již dříve se objevily informace, podle kterých by se měla nové generace BMW M3 objevit na trhu hned ve třech různých výkonnostních variantách. Podle nejnovějších zpráv ze známého fóra Bimmer Post by pak vrcholná varianta Competition mohla nabídnout okolo 500 koní.
S těmito zprávami přišel uživatel fóra, který by měl mít přístup k interním informacím automobilky. A zatímco výkon 500 koní zní slibně, další zprávy už tolik radostné nejsou. Podle všeho by totiž nová generace M3 měla dorazit na trh až v průběhu roku 2020.
I ta už se nám ale začíná rýsovat obrázek o tom, jak by nabídka nové M3 mohla vypadat. Základem má být model s označením „Pure," který má cílit na zákazníky toužícím po jednoduchém ale funkčním voze a klasické radosti z řízení. Pod kapotou by měl mít okolo 444 koní, které bude přenášet pouze na zadní kola. A podle některých spekulací není vyloučena ani manuální převodovka, se kterou se původně u nové M3 příliš nepočítalo.
Uprostřed nabídky by mohl být výkonnější model označený prostě jako M3, který nabídne výkon cca 475 koní. Ten by však měl být přenášen na všechna kola a to pouze skrze automatickou převodovku. Adaptivní podvozek, sportovní sedadla a samosvorný diferenciál budou standardem u všech modelů M3.
Na vrcholu nabídky pak má stát varianta M3 Competition, jejíž výkon by se měl pohybovat okolo 500 koní. O jejich přenos na všechna kola se pak opět postará automatická převodovka. Podle zdroje je také možné, že varianta Competition nabídne již ve standardu karbon-keramické brzdy, zatímco u ostatních modelů půjde o příplatkovou výbavu.
V podbězích modelu Compatition najdeme také větší kola - 19 palcová vpředu a 20 palcová vzadu. Ostatní modely by měly nabídnout kombinaci 18 palců vpředu a 19 palců vzadu.
Informace přišly od uživatele s přezdívkou „ynguldyn," který na fóru publikuje již mnoho let. Podle Webu Motor1, který na jeho zprávy upozornil, se navíc jeho informace dají považovat za důvěryhodné, což už se v minulosti několikrát potvrdilo.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.