Modely s označením M3 patří k legendárním strojům automobilky BMW, a tak není divu, že od představení nové generace řady 3 všichni netrpělivě očekáváme zprávy o jejím nejvýkonnějším provedení. Ty s nyní objevily na známém fóru Bimmer Post a přinášejí zajímavé spekulace o výkonu i očekávaném příchodu na trh.
Již dříve se objevily informace, podle kterých by se měla nové generace BMW M3 objevit na trhu hned ve třech různých výkonnostních variantách. Podle nejnovějších zpráv ze známého fóra Bimmer Post by pak vrcholná varianta Competition mohla nabídnout okolo 500 koní.
S těmito zprávami přišel uživatel fóra, který by měl mít přístup k interním informacím automobilky. A zatímco výkon 500 koní zní slibně, další zprávy už tolik radostné nejsou. Podle všeho by totiž nová generace M3 měla dorazit na trh až v průběhu roku 2020.
I ta už se nám ale začíná rýsovat obrázek o tom, jak by nabídka nové M3 mohla vypadat. Základem má být model s označením „Pure," který má cílit na zákazníky toužícím po jednoduchém ale funkčním voze a klasické radosti z řízení. Pod kapotou by měl mít okolo 444 koní, které bude přenášet pouze na zadní kola. A podle některých spekulací není vyloučena ani manuální převodovka, se kterou se původně u nové M3 příliš nepočítalo.
Uprostřed nabídky by mohl být výkonnější model označený prostě jako M3, který nabídne výkon cca 475 koní. Ten by však měl být přenášen na všechna kola a to pouze skrze automatickou převodovku. Adaptivní podvozek, sportovní sedadla a samosvorný diferenciál budou standardem u všech modelů M3.
Na vrcholu nabídky pak má stát varianta M3 Competition, jejíž výkon by se měl pohybovat okolo 500 koní. O jejich přenos na všechna kola se pak opět postará automatická převodovka. Podle zdroje je také možné, že varianta Competition nabídne již ve standardu karbon-keramické brzdy, zatímco u ostatních modelů půjde o příplatkovou výbavu.
V podbězích modelu Compatition najdeme také větší kola - 19 palcová vpředu a 20 palcová vzadu. Ostatní modely by měly nabídnout kombinaci 18 palců vpředu a 19 palců vzadu.
Informace přišly od uživatele s přezdívkou „ynguldyn," který na fóru publikuje již mnoho let. Podle Webu Motor1, který na jeho zprávy upozornil, se navíc jeho informace dají považovat za důvěryhodné, což už se v minulosti několikrát potvrdilo.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?