Krádeže automobilů jsou poslední dobou na vzestupu a jednou z nejčastějších příčin jsou mezery v zabezpečení tzv. bezklíčového odemykání a startování. Tento prvek komfortní výbavy se přitom objevuje ve výbavách automobilů stále častěji a zlodějům tak usnadňuje krádeže stále širšího spektra automobilů.
Zloději používají při krádežích automobilů s bezklíčovým odemykáním a startováním postup, který je vlastně velice jednoduchý. Klíče těchto automobilů totiž vysílají velice slabý signál, na který vůz reaguje. Vzhledem k síle signálu však musejí být klíče blízko vozu, aby se systém aktivoval.
Zloději však využívají speciální zařízení, které dokáže detekovat i slabý signál klíče (položeného například doma na stole), který umí zesílit a prostřednictvím dalšího zařízení vyslat zpět do automobilu. Vůz je tak během chvíle odemčený a připravený k nastartování a to bez jakéhokoliv poškození. Potřebná technika navíc není úplně nedostupná.
To ostatně potvrzují čísla z britské Home Office. Za posledních pět let vzrostl počet ukradených automobilů o 48.7 procenta. Podle průzkumu Auto Express se však policistům daří vypátrat méně než 50 % odcizených vozidel.
Německá organizace ADAC proto podnikla rozsáhlý test, do kterého zahrnula 237 automobilů, jak upozornil web Auto Express. Během něj se podařilo dostat a nastartovat 230 automobilů, u 4 se podařilo vůz buď odemknout nebo nastartovat a pouhé 3 dokázaly útokům zcela odolat. Všechny přitom pochází z produkce automobilky Jaguar Land Rover.
Výsledky analyzoval britský spotřebitelský magazín Which?, podle jehož zjištění jsou čtyři z pěti nejprodávanějších automobilů na britském trhu - Ford Fiesta, Volkswagen Golf, Nissan Qashqai a Ford Focus - v případě tohoto typu krádeží zranitelné. Vauxhall Corsa, třetí nejprodávanější vůz na britském trhu, technologii bezklíčového odemykání a startování nenabízí, což mu v tomto případě hraje do karet.
Jediné tři vozy, které dokázaly tomuto typu krádeže odolat, pocházely z produkce automobilek Jaguar Land Rover a jednalo se o poslední generaci Land Roveru Discovery, Range Rover a elektrický Jaguar I-Pace.
A jak se proti tomuto typu krádeží bránit? Dříve doporučovaný postup, tedy zabalit klíček od vozu do alobalu, technici z ADAC příliš nedoporučují. Stačí totiž malá mezera a klíč bude signál vysílat vesele dál. Jedinou naprosto spolehlivou metodou tak zůstává deaktivace bezklíčového systému.
Například automobilky BMW a Mercedes už na problém zareagovaly a do svých klíčů instalovaly pohybový senzor, díky kterému klíč generuje signál pouze v momentě, kdy je v pohybu. Jakmile vám tedy klíč leží doma na stole, signál by neměl být vysílán a zloději mají smůlu.
Automobilky však rozhodně nezůstávají nečinné a stále pracují na vývoji nových technologií, které mají zlodějům zkomplikovat práci. Kromě toho však požadují i zákaz volného prodeje techniky, kterou mohou zloději zneužít. Bitva se zloději automobilů tak zkrátka pokračuje a zřejmě nikdy neskončí.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.