Krádeže automobilů jsou poslední dobou na vzestupu a jednou z nejčastějších příčin jsou mezery v zabezpečení tzv. bezklíčového odemykání a startování. Tento prvek komfortní výbavy se přitom objevuje ve výbavách automobilů stále častěji a zlodějům tak usnadňuje krádeže stále širšího spektra automobilů.
Zloději používají při krádežích automobilů s bezklíčovým odemykáním a startováním postup, který je vlastně velice jednoduchý. Klíče těchto automobilů totiž vysílají velice slabý signál, na který vůz reaguje. Vzhledem k síle signálu však musejí být klíče blízko vozu, aby se systém aktivoval.
Zloději však využívají speciální zařízení, které dokáže detekovat i slabý signál klíče (položeného například doma na stole), který umí zesílit a prostřednictvím dalšího zařízení vyslat zpět do automobilu. Vůz je tak během chvíle odemčený a připravený k nastartování a to bez jakéhokoliv poškození. Potřebná technika navíc není úplně nedostupná.
To ostatně potvrzují čísla z britské Home Office. Za posledních pět let vzrostl počet ukradených automobilů o 48.7 procenta. Podle průzkumu Auto Express se však policistům daří vypátrat méně než 50 % odcizených vozidel.
Německá organizace ADAC proto podnikla rozsáhlý test, do kterého zahrnula 237 automobilů, jak upozornil web Auto Express. Během něj se podařilo dostat a nastartovat 230 automobilů, u 4 se podařilo vůz buď odemknout nebo nastartovat a pouhé 3 dokázaly útokům zcela odolat. Všechny přitom pochází z produkce automobilky Jaguar Land Rover.
Výsledky analyzoval britský spotřebitelský magazín Which?, podle jehož zjištění jsou čtyři z pěti nejprodávanějších automobilů na britském trhu - Ford Fiesta, Volkswagen Golf, Nissan Qashqai a Ford Focus - v případě tohoto typu krádeží zranitelné. Vauxhall Corsa, třetí nejprodávanější vůz na britském trhu, technologii bezklíčového odemykání a startování nenabízí, což mu v tomto případě hraje do karet.
Jediné tři vozy, které dokázaly tomuto typu krádeže odolat, pocházely z produkce automobilek Jaguar Land Rover a jednalo se o poslední generaci Land Roveru Discovery, Range Rover a elektrický Jaguar I-Pace.
A jak se proti tomuto typu krádeží bránit? Dříve doporučovaný postup, tedy zabalit klíček od vozu do alobalu, technici z ADAC příliš nedoporučují. Stačí totiž malá mezera a klíč bude signál vysílat vesele dál. Jedinou naprosto spolehlivou metodou tak zůstává deaktivace bezklíčového systému.
Například automobilky BMW a Mercedes už na problém zareagovaly a do svých klíčů instalovaly pohybový senzor, díky kterému klíč generuje signál pouze v momentě, kdy je v pohybu. Jakmile vám tedy klíč leží doma na stole, signál by neměl být vysílán a zloději mají smůlu.
Automobilky však rozhodně nezůstávají nečinné a stále pracují na vývoji nových technologií, které mají zlodějům zkomplikovat práci. Kromě toho však požadují i zákaz volného prodeje techniky, kterou mohou zloději zneužít. Bitva se zloději automobilů tak zkrátka pokračuje a zřejmě nikdy neskončí.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?