Pokud si přezouváte auto svépomocí, pak už vás tato otázka jistě musela někdy napadnout. Nikdo z nás však jistě není takový blázen, aby dobrovolně vyrazil na silnice s úmyslně povolenými matkami nebo šrouby. Známý YouTuber se to však rozhodl vyzkoušet na opuštěné silnici a rovnou se podělil o několik poznatků.
Automobilové komunitě jistě dobře známý YouTuber Master Milo se na svém kanálu mastermilo82 pochlubil dalším ze série videí, ve kterém trápí stařičký Opel Astra. Tentokrát se však rozhodl na vlastní kůži prověřit otázku, která někdy napadla snad každého z nás: „Co se stane, pokud vyrazíte na cestu se špatně utaženými šrouby či maticemi na kole?"
U levého předního kola své pokusné Astry proto povolil čtveřici šroubů a vydal se na cestu. Hned na prvních metrech však bylo znát, že je něco špatně. Zvláště při povolení šroubů na předním kole je totiž řízení nepřesné, auto táhne do stran a neustále vyžaduje korekci směru.
Ani po pár kilometrech však kolo neupadlo a tak Milo zastavil a znovu šrouby povolil. Opět se projevily problémy s řízením a od kola vycházely podivné zvuky, které by snad každému naznačily problém. Kolo však stále neupadlo a tak Milo ještě povoloval a dokonce jeden ze šroubů vyndal.
Po ujetí několika metrů pak kolo konečně upadlo a Milo se mohl podělit o zážitky a rady, jak na podobnou situaci zareagovat. Pokud by se vám totiž něco podobného stalo v provozu, je důležité zachovat chladnou hlavu a navzdory všem instinktům se vyhnout prudkému dupnutí na brzdu. Vůz by totiž brzdil nerovnoměrně jen třemi koly, což by zřejmě vedlo ke smyku a úplné ztrátě řízení. Totéž se ele může stát i při ztrátě zadního kola.
Velké překvapení přišlo na závěr videa, kdy Milo dokázal "ztracené" kolo na vůz opět bez problému nasadit a dotáhnout - tentokrát už pořádně. Kolo sice během své cesty poškodilo blatník, jinak však k velkým škodám údajně nedošlo a vůz byl stále pojízdný.
Abyste se podobným případům vyhnuli, je dobré používat při výměně kola svépomocí momentový klíč, díky kterému se dá kolo dotáhnout přesně podle výrobcem doporučených parametrů. A zatímco málo utažené šrouby mohou vést ke ztrátě kola, příliš utažené šrouby mohou při větším zatížení popraskat. Ostatně o tom už jsme také psali.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?