Pokud si přezouváte auto svépomocí, pak už vás tato otázka jistě musela někdy napadnout. Nikdo z nás však jistě není takový blázen, aby dobrovolně vyrazil na silnice s úmyslně povolenými matkami nebo šrouby. Známý YouTuber se to však rozhodl vyzkoušet na opuštěné silnici a rovnou se podělil o několik poznatků.
Automobilové komunitě jistě dobře známý YouTuber Master Milo se na svém kanálu mastermilo82 pochlubil dalším ze série videí, ve kterém trápí stařičký Opel Astra. Tentokrát se však rozhodl na vlastní kůži prověřit otázku, která někdy napadla snad každého z nás: „Co se stane, pokud vyrazíte na cestu se špatně utaženými šrouby či maticemi na kole?"
U levého předního kola své pokusné Astry proto povolil čtveřici šroubů a vydal se na cestu. Hned na prvních metrech však bylo znát, že je něco špatně. Zvláště při povolení šroubů na předním kole je totiž řízení nepřesné, auto táhne do stran a neustále vyžaduje korekci směru.
Ani po pár kilometrech však kolo neupadlo a tak Milo zastavil a znovu šrouby povolil. Opět se projevily problémy s řízením a od kola vycházely podivné zvuky, které by snad každému naznačily problém. Kolo však stále neupadlo a tak Milo ještě povoloval a dokonce jeden ze šroubů vyndal.
Po ujetí několika metrů pak kolo konečně upadlo a Milo se mohl podělit o zážitky a rady, jak na podobnou situaci zareagovat. Pokud by se vám totiž něco podobného stalo v provozu, je důležité zachovat chladnou hlavu a navzdory všem instinktům se vyhnout prudkému dupnutí na brzdu. Vůz by totiž brzdil nerovnoměrně jen třemi koly, což by zřejmě vedlo ke smyku a úplné ztrátě řízení. Totéž se ele může stát i při ztrátě zadního kola.
Velké překvapení přišlo na závěr videa, kdy Milo dokázal "ztracené" kolo na vůz opět bez problému nasadit a dotáhnout - tentokrát už pořádně. Kolo sice během své cesty poškodilo blatník, jinak však k velkým škodám údajně nedošlo a vůz byl stále pojízdný.
Abyste se podobným případům vyhnuli, je dobré používat při výměně kola svépomocí momentový klíč, díky kterému se dá kolo dotáhnout přesně podle výrobcem doporučených parametrů. A zatímco málo utažené šrouby mohou vést ke ztrátě kola, příliš utažené šrouby mohou při větším zatížení popraskat. Ostatně o tom už jsme také psali.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.