Ačkoliv se začal trh s elektromobily v posledních měsících výrazně zvětšovat, Tesla zůstává stále na předních příčkách co se technologií i prodejnosti týče. Jeden z jejích největších úspěchů přitom zůstává mnohým na první pohled skryt: její spolupráce se společností Panasonic, díky které si dokáže vyrábět vlastní baterie. A právě v tom by se BMW podle Manfreda Schocha mělo od Tesly přiučit.
Právě schopnost vyrábět si vlastní baterie je podle Manfreda Schocha zásadní pro úspěch v segmentu elektromobility, jak uvedl v rozhovoru pro německý magazín Manager Magazin. A Tesla je v tomto smyslu skutečně napřed, neboť díky spolupráci se společnosti Panasonic může vyrábět baterie přímo ve své továrně Gigafactory.
Schoch v rozhovoru uvedl, že baterie jsou srdcem automobilu budoucnosti a „Každý, kdo nezvládne tento klíčový prvek vyrobit, nebude konkurenceschopný." Členové správní rady BMW přitom podle Manager Magazin prozatím vlastní výrobu baterií odmítají a namísto toho uzavřely dodavatelský kontrakt s čínskou společností CATL, který plánuje stavbu vlastní továrny v německém spolkovém státě Durynsko.
Za toto rozhodnutí si však správní rada vysloužila od Schoca kritiku, neboť mu vadí, že automobilka zůstává na někomu závislá. Podle jeho názoru by se automobilka měla obrátit například na Elona Muska a možná s ním jednat o spolupráci. „Naši členové správní rady by se měli konečně intenzivněji zabývat tímto gentlemanem, který by teď měl být v úpadku," uvedl.
Mnichovská automobilka BMW přitom patří mezi evropskými výrobci k jedněm z nejaktivnějších, co se elektrifikace týče. Kromě jednoho čistého elektromobilu, kterým je městský model i3, má ve své nabídce poměrně bohatou paletu hybridů, které jsou na trhu poměrně úspěšné, jak uvádí magazín InsideEV's, který na rozhovor upozornil.
Pro úplnost dodáváme, že Manfred Schoch je již 31 let šéfem závodní rady a současně členem dozorčí rady BMW,
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.