Ačkoliv se začal trh s elektromobily v posledních měsících výrazně zvětšovat, Tesla zůstává stále na předních příčkách co se technologií i prodejnosti týče. Jeden z jejích největších úspěchů přitom zůstává mnohým na první pohled skryt: její spolupráce se společností Panasonic, díky které si dokáže vyrábět vlastní baterie. A právě v tom by se BMW podle Manfreda Schocha mělo od Tesly přiučit.
Právě schopnost vyrábět si vlastní baterie je podle Manfreda Schocha zásadní pro úspěch v segmentu elektromobility, jak uvedl v rozhovoru pro německý magazín Manager Magazin. A Tesla je v tomto smyslu skutečně napřed, neboť díky spolupráci se společnosti Panasonic může vyrábět baterie přímo ve své továrně Gigafactory.
Schoch v rozhovoru uvedl, že baterie jsou srdcem automobilu budoucnosti a „Každý, kdo nezvládne tento klíčový prvek vyrobit, nebude konkurenceschopný." Členové správní rady BMW přitom podle Manager Magazin prozatím vlastní výrobu baterií odmítají a namísto toho uzavřely dodavatelský kontrakt s čínskou společností CATL, který plánuje stavbu vlastní továrny v německém spolkovém státě Durynsko.
Za toto rozhodnutí si však správní rada vysloužila od Schoca kritiku, neboť mu vadí, že automobilka zůstává na někomu závislá. Podle jeho názoru by se automobilka měla obrátit například na Elona Muska a možná s ním jednat o spolupráci. „Naši členové správní rady by se měli konečně intenzivněji zabývat tímto gentlemanem, který by teď měl být v úpadku," uvedl.
Mnichovská automobilka BMW přitom patří mezi evropskými výrobci k jedněm z nejaktivnějších, co se elektrifikace týče. Kromě jednoho čistého elektromobilu, kterým je městský model i3, má ve své nabídce poměrně bohatou paletu hybridů, které jsou na trhu poměrně úspěšné, jak uvádí magazín InsideEV's, který na rozhovor upozornil.
Pro úplnost dodáváme, že Manfred Schoch je již 31 let šéfem závodní rady a současně členem dozorčí rady BMW,
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.