Ačkoliv se začal trh s elektromobily v posledních měsících výrazně zvětšovat, Tesla zůstává stále na předních příčkách co se technologií i prodejnosti týče. Jeden z jejích největších úspěchů přitom zůstává mnohým na první pohled skryt: její spolupráce se společností Panasonic, díky které si dokáže vyrábět vlastní baterie. A právě v tom by se BMW podle Manfreda Schocha mělo od Tesly přiučit.
Právě schopnost vyrábět si vlastní baterie je podle Manfreda Schocha zásadní pro úspěch v segmentu elektromobility, jak uvedl v rozhovoru pro německý magazín Manager Magazin. A Tesla je v tomto smyslu skutečně napřed, neboť díky spolupráci se společnosti Panasonic může vyrábět baterie přímo ve své továrně Gigafactory.
Schoch v rozhovoru uvedl, že baterie jsou srdcem automobilu budoucnosti a „Každý, kdo nezvládne tento klíčový prvek vyrobit, nebude konkurenceschopný." Členové správní rady BMW přitom podle Manager Magazin prozatím vlastní výrobu baterií odmítají a namísto toho uzavřely dodavatelský kontrakt s čínskou společností CATL, který plánuje stavbu vlastní továrny v německém spolkovém státě Durynsko.
Za toto rozhodnutí si však správní rada vysloužila od Schoca kritiku, neboť mu vadí, že automobilka zůstává na někomu závislá. Podle jeho názoru by se automobilka měla obrátit například na Elona Muska a možná s ním jednat o spolupráci. „Naši členové správní rady by se měli konečně intenzivněji zabývat tímto gentlemanem, který by teď měl být v úpadku," uvedl.
Mnichovská automobilka BMW přitom patří mezi evropskými výrobci k jedněm z nejaktivnějších, co se elektrifikace týče. Kromě jednoho čistého elektromobilu, kterým je městský model i3, má ve své nabídce poměrně bohatou paletu hybridů, které jsou na trhu poměrně úspěšné, jak uvádí magazín InsideEV's, který na rozhovor upozornil.
Pro úplnost dodáváme, že Manfred Schoch je již 31 let šéfem závodní rady a současně členem dozorčí rady BMW,
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?