Srovnávat automobil s domem může být na první pohled holý nesmysl, pro demonstrování některých důležitých technických prvků bysta však jen těžko hledali lepší příklad. Ostatně to názorně ukazuje i toto video z 30. či 40. let, které se snaží zdůraznit důležitost pevných rámů automobilů Chevrolet.
V dnešní době, kdy většina automobilek sází na samonosné karoserie, tradiční pod kapotami osobních vozů snad už jen v kategorii offroadů a pickupů. Ve třicátých a čtyřicátých letech se však samonosné karoserie teprve rodily a automobilky tak musely prodávat všechno, co jejich vozy tehdy nabízely. Včetně technicky sofistikovaných, pevných a odolných rámů, které vydrží statisíce mil.
A právě technologii rámů se věnoval tento krátký desetiminutový klip, který srovnává automobily s rodinnými domy. Vše přitom začíná pohledem na opuštěný dům, ve kterém ještě donedávna žili lidé. Během let se však začaly objevovat různé problémy (zkřížený nábytek, popraskané zdi, vrzající podlahy, atd..) kvůli kterým rodina dům opustila. Důvodem přitom byly vadné základy.
Automobily jsou pak vypravěčem ve videu přirovnány k domovům na kolech pro tisíce Američanů. A nikdo přece nechce, aby jeho vůz trpěl stejnými závadami způsobenými špatnými základy, jako opuštěný dům na začátku videa. Že ne?
Ačkoliv je celý klip natáčen v lehce nadneseném a zjednodušeném duchu, stále dokáže divákovi přiblížit postupy, podle kterých automobilky navrhovaly a navrhují rámy automobilů. ať už jde o různé příčky, vyztužení, zdvojení, nýtování, atd. Je až neuvěřitelné, že klip natočený v 30. letech dokáže divákovi vše vysvětlit s takovou lehkostí a nenuceností, že ho musí při znalostech angličtiny pochopit snad každý.
Za vznikem tohoto naučného videa stála společnost Jam Handy Organization, za jejímž vznikem stál Jam Handy - jeden z průkopníků v oblasti obchodní audio-vizuální komunikace. Jam Handy natočil pro Chevrolet celou řadu vzdělávacích videí a propagačních klipů.
Handy totiž věřil, že nejlepší cestou k prodeji automobilů je nadšení a dobře informovaný prodejce. I proto byla videa z produkce této společnosti natáčena humorně a jednoduše, ačkoliv vysvětlovala poměrně náročné téma "fungování" automobilů.
Ostatně možná že i vy už jste při procházení YouTube narazili na podobná černobílá videa, věnující se například tématům fungování hydrauliky, převodovky nebo diferenciálu. A pokud ne, rozhodně vám doporučujeme udělat si na ně chvilku času.
I přes značné stáří totiž tato videa patří k jedněm z nejlepších vzdělávacích materiálů zabývajících se automobilovým průmyslem, které můžete na YouTube najít. Jsou jednoduchá, věcná a často člověka i pobaví.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?