Srovnávat automobil s domem může být na první pohled holý nesmysl, pro demonstrování některých důležitých technických prvků bysta však jen těžko hledali lepší příklad. Ostatně to názorně ukazuje i toto video z 30. či 40. let, které se snaží zdůraznit důležitost pevných rámů automobilů Chevrolet.
V dnešní době, kdy většina automobilek sází na samonosné karoserie, tradiční pod kapotami osobních vozů snad už jen v kategorii offroadů a pickupů. Ve třicátých a čtyřicátých letech se však samonosné karoserie teprve rodily a automobilky tak musely prodávat všechno, co jejich vozy tehdy nabízely. Včetně technicky sofistikovaných, pevných a odolných rámů, které vydrží statisíce mil.
A právě technologii rámů se věnoval tento krátký desetiminutový klip, který srovnává automobily s rodinnými domy. Vše přitom začíná pohledem na opuštěný dům, ve kterém ještě donedávna žili lidé. Během let se však začaly objevovat různé problémy (zkřížený nábytek, popraskané zdi, vrzající podlahy, atd..) kvůli kterým rodina dům opustila. Důvodem přitom byly vadné základy.
Automobily jsou pak vypravěčem ve videu přirovnány k domovům na kolech pro tisíce Američanů. A nikdo přece nechce, aby jeho vůz trpěl stejnými závadami způsobenými špatnými základy, jako opuštěný dům na začátku videa. Že ne?
Ačkoliv je celý klip natáčen v lehce nadneseném a zjednodušeném duchu, stále dokáže divákovi přiblížit postupy, podle kterých automobilky navrhovaly a navrhují rámy automobilů. ať už jde o různé příčky, vyztužení, zdvojení, nýtování, atd. Je až neuvěřitelné, že klip natočený v 30. letech dokáže divákovi vše vysvětlit s takovou lehkostí a nenuceností, že ho musí při znalostech angličtiny pochopit snad každý.
Za vznikem tohoto naučného videa stála společnost Jam Handy Organization, za jejímž vznikem stál Jam Handy - jeden z průkopníků v oblasti obchodní audio-vizuální komunikace. Jam Handy natočil pro Chevrolet celou řadu vzdělávacích videí a propagačních klipů.
Handy totiž věřil, že nejlepší cestou k prodeji automobilů je nadšení a dobře informovaný prodejce. I proto byla videa z produkce této společnosti natáčena humorně a jednoduše, ačkoliv vysvětlovala poměrně náročné téma "fungování" automobilů.
Ostatně možná že i vy už jste při procházení YouTube narazili na podobná černobílá videa, věnující se například tématům fungování hydrauliky, převodovky nebo diferenciálu. A pokud ne, rozhodně vám doporučujeme udělat si na ně chvilku času.
I přes značné stáří totiž tato videa patří k jedněm z nejlepších vzdělávacích materiálů zabývajících se automobilovým průmyslem, které můžete na YouTube najít. Jsou jednoduchá, věcná a často člověka i pobaví.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.