Srovnávat automobil s domem může být na první pohled holý nesmysl, pro demonstrování některých důležitých technických prvků bysta však jen těžko hledali lepší příklad. Ostatně to názorně ukazuje i toto video z 30. či 40. let, které se snaží zdůraznit důležitost pevných rámů automobilů Chevrolet.
V dnešní době, kdy většina automobilek sází na samonosné karoserie, tradiční pod kapotami osobních vozů snad už jen v kategorii offroadů a pickupů. Ve třicátých a čtyřicátých letech se však samonosné karoserie teprve rodily a automobilky tak musely prodávat všechno, co jejich vozy tehdy nabízely. Včetně technicky sofistikovaných, pevných a odolných rámů, které vydrží statisíce mil.
A právě technologii rámů se věnoval tento krátký desetiminutový klip, který srovnává automobily s rodinnými domy. Vše přitom začíná pohledem na opuštěný dům, ve kterém ještě donedávna žili lidé. Během let se však začaly objevovat různé problémy (zkřížený nábytek, popraskané zdi, vrzající podlahy, atd..) kvůli kterým rodina dům opustila. Důvodem přitom byly vadné základy.
Automobily jsou pak vypravěčem ve videu přirovnány k domovům na kolech pro tisíce Američanů. A nikdo přece nechce, aby jeho vůz trpěl stejnými závadami způsobenými špatnými základy, jako opuštěný dům na začátku videa. Že ne?
Ačkoliv je celý klip natáčen v lehce nadneseném a zjednodušeném duchu, stále dokáže divákovi přiblížit postupy, podle kterých automobilky navrhovaly a navrhují rámy automobilů. ať už jde o různé příčky, vyztužení, zdvojení, nýtování, atd. Je až neuvěřitelné, že klip natočený v 30. letech dokáže divákovi vše vysvětlit s takovou lehkostí a nenuceností, že ho musí při znalostech angličtiny pochopit snad každý.
Za vznikem tohoto naučného videa stála společnost Jam Handy Organization, za jejímž vznikem stál Jam Handy - jeden z průkopníků v oblasti obchodní audio-vizuální komunikace. Jam Handy natočil pro Chevrolet celou řadu vzdělávacích videí a propagačních klipů.
Handy totiž věřil, že nejlepší cestou k prodeji automobilů je nadšení a dobře informovaný prodejce. I proto byla videa z produkce této společnosti natáčena humorně a jednoduše, ačkoliv vysvětlovala poměrně náročné téma "fungování" automobilů.
Ostatně možná že i vy už jste při procházení YouTube narazili na podobná černobílá videa, věnující se například tématům fungování hydrauliky, převodovky nebo diferenciálu. A pokud ne, rozhodně vám doporučujeme udělat si na ně chvilku času.
I přes značné stáří totiž tato videa patří k jedněm z nejlepších vzdělávacích materiálů zabývajících se automobilovým průmyslem, které můžete na YouTube najít. Jsou jednoduchá, věcná a často člověka i pobaví.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?