Technologie průhledových displejů, často také označovaných jako HUD (Head-Up Display), se v letectví používá již dlouhá desetiletí, v automobilovém průmyslu se však stále jedná spíše o raritu - a je to škoda. Průhledové displeje totiž nabízí celou řadu zajímavých možností, jak prezentovala automobilka Hyundai na právě probíhajícím veletru CES v Las Vegas.
V moderních automobilech se v posledních letech objevila celá řada techniky, jejímž cílem je zpříjemnit cestování řidiči i posádce. Některé systémy však přináší tu nevýhodu, že odvádějí pozornost řidiče. Technologie průhledových displejů však stojí přesně na opačné straně spektra.
Díky promítání důležitých údajů na čelní sklo, mezi kterými je například rychlost, otáčky, navigace či informace ze systémů čtení značek, se řidič stále dívá před sebe, sleduje situaci na silnici a neustále tak má povědomí o dění kolem vozu. Automobilka Hyundai by však ráda možnosti Head-Up displejů rozšířila o celý svět "Rozšířené reality" a na veletrhu CES v Las Vegas představila první plody své spolupráce s technologickým partnerem WayRay AG.
Na veletrhu prezentovala automobilka upravený vůz Genesis G80, který byl osazen zatím jen vývojovým typem nového systému. Ten však vypadá skutečně působivě, neboť v sobě kombinuje technologii rozšířené reality a navigačního systému. To lze ostatně vidět i na zveřejněných fotografiích.
Ještě lepší představu o možnostech tohoto systému však nabízí video prezentované společností WayRay. Na skle projíždějícího automobilu můžeme kromě tradiční informace o rychlosti vidět například v dálce zvýrazněnou turistickou stezku s aktuálním počtem turistů, zvýrazněný hrad s cenami vstupenek nebo informaci o příchozí zprávě, která se na skle zanedlouho i zobrazí.
Kromě navigace s funkcí rozšířené reality by však nová čelní skla měla být schopna zobrazovat i dění kolem automobilu - například sledování jízdních pruhů a varování před vybočením, upozorňování na chodce, autobusy, cyklisty, přechody, atd..
Do budoucna se však počítá i s možností zobrazovat informace získané technologií komunikace V2X (Vehicle to Everything). Na čelním skle by se tak mohly začít objevovat informace o semaforech, stavu silnice nebo okolních automobilech. To je však zřejmě hudba daleké budoucnosti.
Společnost navíc upozornila na výrazný technologický rozdíl mezi současnými HUD displeji a svou vizí budoucnosti. Zatímco HUD displeje zobrazují informace zrcadlící se z LCD displeje umístěného v palubní desce, nová technologie by měla promítat holografické informace přímo skrze čelní sklo.
Řidič by navíc neměl být nucen nosit žádný headset, neboť systém by měl být schopen automaticky nastavit zobrazované údaje tak, aby plně odpovídaly úhlu pohledu řidiče. Kdy se této technologie dočkáme v praxi bohužel nevíme, neboť automobilka pouze zmínila, že je plánována pro „novou generaci displejů a propojených vozidel," jak informoval web Jalopnik.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.