Již za pár dnů odstartuje v Las Vegas jeden z největších technologických veletrhů světa CES 2019, na kterém se zřejmě dočkáme i prezentací některých automobilek. Jednou z nich by měla být i Hyundai, která se zde chystá odhalit svůj převratný koncept záchranářského vozidla Cradle, které má umět i chodit.
Není náhodou, že první pohled na koncept záchranářského vozidla Hyundai Cradle vzbuzuje u mnoha lidí vzpomínky na „kráčející tanky" AT-AT ze Star Wars. Koncept, který bývá označován jako „kráčející auto," totiž umožňuje jízdu, chůzi nebo dokonce šplhání přes náročný terén, jak uvádí web Carscoops.
Podle automobilky je koncept Cradle „zcela novým druhem konceptu," který v sobě kombinuje robotiku a technologie elektrických automobilů. Cílem tohoto konceptu má být stvoření vozidla s prakticky neomezenou mobilitou, které má být schopné dostat se do míst, kde to dříve nebylo možné.
Výrobce zatím drží většinu informací pod pokličkou, z první fotografie je však evidentní, že hlavní uplatnění by měl vůz najít během záchranných a vyprošťovacích pracích po různých přírodních katastrofách, jako jsou např. zemětřesení. Ta totiž obvykle zničí či zablokují silnice a záchranáři pak mají problém dostat těžkou techniku do nejpostiženějších míst.
Na snímku můžeme vidět hned dva stroje, přičemž jeden je vysoko ve vzduchu na robotických nohách, zatímco druhý vypadá jako futuristická dodávka, do které záchranáři právě nakládají zraněného na nosítkách. Snímek odhaluje i část odpružení, které v případě postavení robota "na nohy" zůstává volně viset z podběhu.
Na boku můžeme vidět poměrně atypické dveře, podle vozidla v pozadí však bude možné do vozu nastupovat / nakládat raněné i dveřmi v přední části. Několik výstupků na střeše také nahrává teoriím o možnosti plně autonomní jízdy.
Koncept Cradle odhalí společnost Hyundai již 7. ledna a podle všeho bychom se měli dočkat „Redefinice našeho pohledu na mobilitu vozidel."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?