Již za pár dnů odstartuje v Las Vegas jeden z největších technologických veletrhů světa CES 2019, na kterém se zřejmě dočkáme i prezentací některých automobilek. Jednou z nich by měla být i Hyundai, která se zde chystá odhalit svůj převratný koncept záchranářského vozidla Cradle, které má umět i chodit.
Není náhodou, že první pohled na koncept záchranářského vozidla Hyundai Cradle vzbuzuje u mnoha lidí vzpomínky na „kráčející tanky" AT-AT ze Star Wars. Koncept, který bývá označován jako „kráčející auto," totiž umožňuje jízdu, chůzi nebo dokonce šplhání přes náročný terén, jak uvádí web Carscoops.
Podle automobilky je koncept Cradle „zcela novým druhem konceptu," který v sobě kombinuje robotiku a technologie elektrických automobilů. Cílem tohoto konceptu má být stvoření vozidla s prakticky neomezenou mobilitou, které má být schopné dostat se do míst, kde to dříve nebylo možné.
Výrobce zatím drží většinu informací pod pokličkou, z první fotografie je však evidentní, že hlavní uplatnění by měl vůz najít během záchranných a vyprošťovacích pracích po různých přírodních katastrofách, jako jsou např. zemětřesení. Ta totiž obvykle zničí či zablokují silnice a záchranáři pak mají problém dostat těžkou techniku do nejpostiženějších míst.
Na snímku můžeme vidět hned dva stroje, přičemž jeden je vysoko ve vzduchu na robotických nohách, zatímco druhý vypadá jako futuristická dodávka, do které záchranáři právě nakládají zraněného na nosítkách. Snímek odhaluje i část odpružení, které v případě postavení robota "na nohy" zůstává volně viset z podběhu.
Na boku můžeme vidět poměrně atypické dveře, podle vozidla v pozadí však bude možné do vozu nastupovat / nakládat raněné i dveřmi v přední části. Několik výstupků na střeše také nahrává teoriím o možnosti plně autonomní jízdy.
Koncept Cradle odhalí společnost Hyundai již 7. ledna a podle všeho bychom se měli dočkat „Redefinice našeho pohledu na mobilitu vozidel."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?