Již za pár dnů odstartuje v Las Vegas jeden z největších technologických veletrhů světa CES 2019, na kterém se zřejmě dočkáme i prezentací některých automobilek. Jednou z nich by měla být i Hyundai, která se zde chystá odhalit svůj převratný koncept záchranářského vozidla Cradle, které má umět i chodit.
Není náhodou, že první pohled na koncept záchranářského vozidla Hyundai Cradle vzbuzuje u mnoha lidí vzpomínky na „kráčející tanky" AT-AT ze Star Wars. Koncept, který bývá označován jako „kráčející auto," totiž umožňuje jízdu, chůzi nebo dokonce šplhání přes náročný terén, jak uvádí web Carscoops.
Podle automobilky je koncept Cradle „zcela novým druhem konceptu," který v sobě kombinuje robotiku a technologie elektrických automobilů. Cílem tohoto konceptu má být stvoření vozidla s prakticky neomezenou mobilitou, které má být schopné dostat se do míst, kde to dříve nebylo možné.
Výrobce zatím drží většinu informací pod pokličkou, z první fotografie je však evidentní, že hlavní uplatnění by měl vůz najít během záchranných a vyprošťovacích pracích po různých přírodních katastrofách, jako jsou např. zemětřesení. Ta totiž obvykle zničí či zablokují silnice a záchranáři pak mají problém dostat těžkou techniku do nejpostiženějších míst.
Na snímku můžeme vidět hned dva stroje, přičemž jeden je vysoko ve vzduchu na robotických nohách, zatímco druhý vypadá jako futuristická dodávka, do které záchranáři právě nakládají zraněného na nosítkách. Snímek odhaluje i část odpružení, které v případě postavení robota "na nohy" zůstává volně viset z podběhu.
Na boku můžeme vidět poměrně atypické dveře, podle vozidla v pozadí však bude možné do vozu nastupovat / nakládat raněné i dveřmi v přední části. Několik výstupků na střeše také nahrává teoriím o možnosti plně autonomní jízdy.
Koncept Cradle odhalí společnost Hyundai již 7. ledna a podle všeho bychom se měli dočkat „Redefinice našeho pohledu na mobilitu vozidel."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?