Již za pár dnů odstartuje v Las Vegas jeden z největších technologických veletrhů světa CES 2019, na kterém se zřejmě dočkáme i prezentací některých automobilek. Jednou z nich by měla být i Hyundai, která se zde chystá odhalit svůj převratný koncept záchranářského vozidla Cradle, které má umět i chodit.
Není náhodou, že první pohled na koncept záchranářského vozidla Hyundai Cradle vzbuzuje u mnoha lidí vzpomínky na „kráčející tanky" AT-AT ze Star Wars. Koncept, který bývá označován jako „kráčející auto," totiž umožňuje jízdu, chůzi nebo dokonce šplhání přes náročný terén, jak uvádí web Carscoops.
Podle automobilky je koncept Cradle „zcela novým druhem konceptu," který v sobě kombinuje robotiku a technologie elektrických automobilů. Cílem tohoto konceptu má být stvoření vozidla s prakticky neomezenou mobilitou, které má být schopné dostat se do míst, kde to dříve nebylo možné.
Výrobce zatím drží většinu informací pod pokličkou, z první fotografie je však evidentní, že hlavní uplatnění by měl vůz najít během záchranných a vyprošťovacích pracích po různých přírodních katastrofách, jako jsou např. zemětřesení. Ta totiž obvykle zničí či zablokují silnice a záchranáři pak mají problém dostat těžkou techniku do nejpostiženějších míst.
Na snímku můžeme vidět hned dva stroje, přičemž jeden je vysoko ve vzduchu na robotických nohách, zatímco druhý vypadá jako futuristická dodávka, do které záchranáři právě nakládají zraněného na nosítkách. Snímek odhaluje i část odpružení, které v případě postavení robota "na nohy" zůstává volně viset z podběhu.
Na boku můžeme vidět poměrně atypické dveře, podle vozidla v pozadí však bude možné do vozu nastupovat / nakládat raněné i dveřmi v přední části. Několik výstupků na střeše také nahrává teoriím o možnosti plně autonomní jízdy.
Koncept Cradle odhalí společnost Hyundai již 7. ledna a podle všeho bychom se měli dočkat „Redefinice našeho pohledu na mobilitu vozidel."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.