Již za pár dnů odstartuje v Las Vegas jeden z největších technologických veletrhů světa CES 2019, na kterém se zřejmě dočkáme i prezentací některých automobilek. Jednou z nich by měla být i Hyundai, která se zde chystá odhalit svůj převratný koncept záchranářského vozidla Cradle, které má umět i chodit.
Není náhodou, že první pohled na koncept záchranářského vozidla Hyundai Cradle vzbuzuje u mnoha lidí vzpomínky na „kráčející tanky" AT-AT ze Star Wars. Koncept, který bývá označován jako „kráčející auto," totiž umožňuje jízdu, chůzi nebo dokonce šplhání přes náročný terén, jak uvádí web Carscoops.
Podle automobilky je koncept Cradle „zcela novým druhem konceptu," který v sobě kombinuje robotiku a technologie elektrických automobilů. Cílem tohoto konceptu má být stvoření vozidla s prakticky neomezenou mobilitou, které má být schopné dostat se do míst, kde to dříve nebylo možné.
Výrobce zatím drží většinu informací pod pokličkou, z první fotografie je však evidentní, že hlavní uplatnění by měl vůz najít během záchranných a vyprošťovacích pracích po různých přírodních katastrofách, jako jsou např. zemětřesení. Ta totiž obvykle zničí či zablokují silnice a záchranáři pak mají problém dostat těžkou techniku do nejpostiženějších míst.
Na snímku můžeme vidět hned dva stroje, přičemž jeden je vysoko ve vzduchu na robotických nohách, zatímco druhý vypadá jako futuristická dodávka, do které záchranáři právě nakládají zraněného na nosítkách. Snímek odhaluje i část odpružení, které v případě postavení robota "na nohy" zůstává volně viset z podběhu.
Na boku můžeme vidět poměrně atypické dveře, podle vozidla v pozadí však bude možné do vozu nastupovat / nakládat raněné i dveřmi v přední části. Několik výstupků na střeše také nahrává teoriím o možnosti plně autonomní jízdy.
Koncept Cradle odhalí společnost Hyundai již 7. ledna a podle všeho bychom se měli dočkat „Redefinice našeho pohledu na mobilitu vozidel."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?