O svolávacích akcích jsme vás koncem loňského roku již informovali. Je nutné si uvědomit, že koupě nového automobilu automaticky neznamená, že si můžete od závad oddechnout, zvláště pak v případě, kdy automobil se špatnou součástkou již opouští výrobní linku. Nehraje navíc roli, zda si pořizujete automobil "obyčejné" či prémiové značky - chybám při výrobě se nelze zcela vyhnout a až reálný provoz je tím nejlepším testováním.
Než se pustíme do konkrétního problému u Porsche Panamera, podívejme se na rekapitulaci z loňského roku. Podle českého projektu svolávačky.cz, o kterém jsme vás již informovali, se za loňský rok objevilo celkem 288 nových svolávacích akcí. Překvapivě, nejvíce svolávanou značkou byl Mercedes-Benz (36 akcí), následován automobilkami Volkswagen (25) a Peugeot (23). Musíme však dodat, že některé svolávací akce jsou opravdu banální a obecně není až takový problém, že si automobilka svou chybu uvědomí a odhodlá se ji bezplatně napravit. Důležité je (a to je zejména u automobilů staršího data výroby), aby se o svolávací akci dověděl nový majitel a nechal svůj vůz v autorizovaném servisu dát do pořádku.
Jak jsme však již zmínili v úvodu, nehraje roli, zda usedáte za volant Dacie Sandero či Porsche Panamera, problémy se mohou objevit u každého automobilu libovolné značky. Automobilka Porsche například informovala všechny majitele modelu Panamera druhé generace o (další) svolávací akci, která se tentokrát týká elektronického posilovače řízení. Tato kampaň se vztahuje na všechny automobily vyrobené od 21. března 2016 do 6. prosince 2018, což je velmi dlouhá doba, během které bylo vyrobeno 75 000 kusů.
Postižené automobily jsou vybaveny softwarem řídící jednotky, který může způsobit, že posilovač řízení přestane kdykoliv (na velmi krátkou dobu) fungovat. V některých situacích může být tento jev velmi nebezpečný a zvláště pak za jízdy, při zatáčení, může způsobit havárii. K napravení situace naštěstí není potřeba měnit přímo řídící jednotku, ale stačí pouze přehrání odpovědného softwaru, což je činnost, která by měla technikům zabrat maximálně hodinu. Úkony budou samozřejmě prováděny zdarma.
Porsche okamžitě spustilo informační kampaň, která by měla zajistit, aby se všichni majitelé takto postižených vozů o chybě dověděli a co nejdříve zajistili návštěvu v autorizovaném servisu. Pro zajímavost, ve stejnou dobu Porsche informuje majitele hybridních verzí Panamera ve Spojených státech o vadných předních brzdičích, které podléhají předčasné korozi a významně tak snižují brzdný účinek.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.