O svolávacích akcích jsme vás koncem loňského roku již informovali. Je nutné si uvědomit, že koupě nového automobilu automaticky neznamená, že si můžete od závad oddechnout, zvláště pak v případě, kdy automobil se špatnou součástkou již opouští výrobní linku. Nehraje navíc roli, zda si pořizujete automobil "obyčejné" či prémiové značky - chybám při výrobě se nelze zcela vyhnout a až reálný provoz je tím nejlepším testováním.
Než se pustíme do konkrétního problému u Porsche Panamera, podívejme se na rekapitulaci z loňského roku. Podle českého projektu svolávačky.cz, o kterém jsme vás již informovali, se za loňský rok objevilo celkem 288 nových svolávacích akcí. Překvapivě, nejvíce svolávanou značkou byl Mercedes-Benz (36 akcí), následován automobilkami Volkswagen (25) a Peugeot (23). Musíme však dodat, že některé svolávací akce jsou opravdu banální a obecně není až takový problém, že si automobilka svou chybu uvědomí a odhodlá se ji bezplatně napravit. Důležité je (a to je zejména u automobilů staršího data výroby), aby se o svolávací akci dověděl nový majitel a nechal svůj vůz v autorizovaném servisu dát do pořádku.
Jak jsme však již zmínili v úvodu, nehraje roli, zda usedáte za volant Dacie Sandero či Porsche Panamera, problémy se mohou objevit u každého automobilu libovolné značky. Automobilka Porsche například informovala všechny majitele modelu Panamera druhé generace o (další) svolávací akci, která se tentokrát týká elektronického posilovače řízení. Tato kampaň se vztahuje na všechny automobily vyrobené od 21. března 2016 do 6. prosince 2018, což je velmi dlouhá doba, během které bylo vyrobeno 75 000 kusů.
Postižené automobily jsou vybaveny softwarem řídící jednotky, který může způsobit, že posilovač řízení přestane kdykoliv (na velmi krátkou dobu) fungovat. V některých situacích může být tento jev velmi nebezpečný a zvláště pak za jízdy, při zatáčení, může způsobit havárii. K napravení situace naštěstí není potřeba měnit přímo řídící jednotku, ale stačí pouze přehrání odpovědného softwaru, což je činnost, která by měla technikům zabrat maximálně hodinu. Úkony budou samozřejmě prováděny zdarma.
Porsche okamžitě spustilo informační kampaň, která by měla zajistit, aby se všichni majitelé takto postižených vozů o chybě dověděli a co nejdříve zajistili návštěvu v autorizovaném servisu. Pro zajímavost, ve stejnou dobu Porsche informuje majitele hybridních verzí Panamera ve Spojených státech o vadných předních brzdičích, které podléhají předčasné korozi a významně tak snižují brzdný účinek.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.