O svolávacích akcích jsme vás koncem loňského roku již informovali. Je nutné si uvědomit, že koupě nového automobilu automaticky neznamená, že si můžete od závad oddechnout, zvláště pak v případě, kdy automobil se špatnou součástkou již opouští výrobní linku. Nehraje navíc roli, zda si pořizujete automobil "obyčejné" či prémiové značky - chybám při výrobě se nelze zcela vyhnout a až reálný provoz je tím nejlepším testováním.
Než se pustíme do konkrétního problému u Porsche Panamera, podívejme se na rekapitulaci z loňského roku. Podle českého projektu svolávačky.cz, o kterém jsme vás již informovali, se za loňský rok objevilo celkem 288 nových svolávacích akcí. Překvapivě, nejvíce svolávanou značkou byl Mercedes-Benz (36 akcí), následován automobilkami Volkswagen (25) a Peugeot (23). Musíme však dodat, že některé svolávací akce jsou opravdu banální a obecně není až takový problém, že si automobilka svou chybu uvědomí a odhodlá se ji bezplatně napravit. Důležité je (a to je zejména u automobilů staršího data výroby), aby se o svolávací akci dověděl nový majitel a nechal svůj vůz v autorizovaném servisu dát do pořádku.
Jak jsme však již zmínili v úvodu, nehraje roli, zda usedáte za volant Dacie Sandero či Porsche Panamera, problémy se mohou objevit u každého automobilu libovolné značky. Automobilka Porsche například informovala všechny majitele modelu Panamera druhé generace o (další) svolávací akci, která se tentokrát týká elektronického posilovače řízení. Tato kampaň se vztahuje na všechny automobily vyrobené od 21. března 2016 do 6. prosince 2018, což je velmi dlouhá doba, během které bylo vyrobeno 75 000 kusů.
Postižené automobily jsou vybaveny softwarem řídící jednotky, který může způsobit, že posilovač řízení přestane kdykoliv (na velmi krátkou dobu) fungovat. V některých situacích může být tento jev velmi nebezpečný a zvláště pak za jízdy, při zatáčení, může způsobit havárii. K napravení situace naštěstí není potřeba měnit přímo řídící jednotku, ale stačí pouze přehrání odpovědného softwaru, což je činnost, která by měla technikům zabrat maximálně hodinu. Úkony budou samozřejmě prováděny zdarma.
Porsche okamžitě spustilo informační kampaň, která by měla zajistit, aby se všichni majitelé takto postižených vozů o chybě dověděli a co nejdříve zajistili návštěvu v autorizovaném servisu. Pro zajímavost, ve stejnou dobu Porsche informuje majitele hybridních verzí Panamera ve Spojených státech o vadných předních brzdičích, které podléhají předčasné korozi a významně tak snižují brzdný účinek.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?