Málokterá automobilka má ve své historii tolik nádherných a elegantních skvostů, jako právě Aston Martin. Současná doba však klasikám příliš nepřeje a v budoucnosti by to mohlo být ještě horší. Britský výrobce proto přišel s unikátním řešením, díky kterému si budou moci majitelé těchto vozů užívat projížďky i v době, kdy budou spalovací motory ohroženým druhem.
Automobilka Aston Martin odhalila nový koncept Heritage EV, který dokázal mistrně zkombinovat tradiční eleganci s moderními technologiemi. Ve voze, jehož základem se stal model DB6 Mk II Volante z roku 1970, je totiž umístěna údajně „první reverzibilní elektrická pohonná jednotka na světě."
Koncept, který by měl majitelům klasických Astonů dopřát potěšení z jízdy i v budoucnosti plné omezení a zákazů provozu starších automobilů, je vybaven „kazetovým" elektrickým pohonným systémem, který využívá některé technologie z připravovaného elektromobilu Aston Martin Rapide E.
Speciální „kazeta," ve které jsou kromě motoru ukryty i baterie, by měla být umístěna na původních úchytech pro motor a převodovku. Z kazety jsou navíc vyvedeny i elektrické kabely pro napájení původního elektrického systému ve voze. Systém je samozřejmě vybaven i vlastním managementem spotřeby a ukazatelem zbývající energie, jehož displej je šikovně ukryt v interiéru vozu.
Automobilka sice drží detaily o tomto působivém konceptu pod pokličkou, přesto prozradila, že tento kazetový systém by měl být ideálním řešením pro řidiče, kteří hledají řešení do budoucna, jsou společensky odpovědní a chtějí mít možnost vzít své rozhodnutí zpět. Konverze na elektromobil totiž nevyžaduje žádné drastické zásahy a tak by zástavba původního motoru a převodovky neměla být nikterak obtížná.
Zatím se tedy bavíme pouze o konceptu, automobilka Aston Martin by však ráda začala nabízet elektrické konverze Heritage EV již v blízké budoucnosti. První vlna by dokonce mohla odstartovat již v příštím roce.
V tiskovém prohlášení uvedl Andy Palmer, CEO Aston Martin Lagonda, následující: „Jsme si vědomi enviromentálního a sociálního nátlaku, který by mohl vést k omezení klasických automobil v blízké budoucnosti. Náš plán pro druhé století nezahrnuje jen nové a budoucí modely, ale také ochranu našeho cenného dědictví. Věřím, že nejen to dělá Aston Martin jedinečným, ale také opravdu předvídavým vůdcem v této oblasti.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?