Málokterá automobilka má ve své historii tolik nádherných a elegantních skvostů, jako právě Aston Martin. Současná doba však klasikám příliš nepřeje a v budoucnosti by to mohlo být ještě horší. Britský výrobce proto přišel s unikátním řešením, díky kterému si budou moci majitelé těchto vozů užívat projížďky i v době, kdy budou spalovací motory ohroženým druhem.
Automobilka Aston Martin odhalila nový koncept Heritage EV, který dokázal mistrně zkombinovat tradiční eleganci s moderními technologiemi. Ve voze, jehož základem se stal model DB6 Mk II Volante z roku 1970, je totiž umístěna údajně „první reverzibilní elektrická pohonná jednotka na světě."
Koncept, který by měl majitelům klasických Astonů dopřát potěšení z jízdy i v budoucnosti plné omezení a zákazů provozu starších automobilů, je vybaven „kazetovým" elektrickým pohonným systémem, který využívá některé technologie z připravovaného elektromobilu Aston Martin Rapide E.
Speciální „kazeta," ve které jsou kromě motoru ukryty i baterie, by měla být umístěna na původních úchytech pro motor a převodovku. Z kazety jsou navíc vyvedeny i elektrické kabely pro napájení původního elektrického systému ve voze. Systém je samozřejmě vybaven i vlastním managementem spotřeby a ukazatelem zbývající energie, jehož displej je šikovně ukryt v interiéru vozu.
Automobilka sice drží detaily o tomto působivém konceptu pod pokličkou, přesto prozradila, že tento kazetový systém by měl být ideálním řešením pro řidiče, kteří hledají řešení do budoucna, jsou společensky odpovědní a chtějí mít možnost vzít své rozhodnutí zpět. Konverze na elektromobil totiž nevyžaduje žádné drastické zásahy a tak by zástavba původního motoru a převodovky neměla být nikterak obtížná.
Zatím se tedy bavíme pouze o konceptu, automobilka Aston Martin by však ráda začala nabízet elektrické konverze Heritage EV již v blízké budoucnosti. První vlna by dokonce mohla odstartovat již v příštím roce.
V tiskovém prohlášení uvedl Andy Palmer, CEO Aston Martin Lagonda, následující: „Jsme si vědomi enviromentálního a sociálního nátlaku, který by mohl vést k omezení klasických automobil v blízké budoucnosti. Náš plán pro druhé století nezahrnuje jen nové a budoucí modely, ale také ochranu našeho cenného dědictví. Věřím, že nejen to dělá Aston Martin jedinečným, ale také opravdu předvídavým vůdcem v této oblasti.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.