Stejný díl za dvojnásobek ceny? Servis Fordu bude dražší, než Mercedesu-AMG

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 12. listopadu 2018, 16:58 Google+

Není žádným tajemstvím, že řada automobilek využívá shodné díly od stejného dodavatele. V některých vzácných případech se dokonce můžeme sejít i s tím, že díly jsou téměř identické. Většina z nás by poté nejspíš čekala, že u identického dílu budou platit i identické ceny, ovšem případ Fordu GT a Mercedesu-AMG GT nás z tohoto omylu rychle vyvede.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford GT nabízený aukční společnosti Mecum

Ford GT nabízený aukční společnosti Mecum | foto: Mecum

Sdílejte článek

Řeč je konkrétně o převodovce 7DCL750 od společnosti Getrag, která je mezi výrobci výkonných vozů oblíbená pro svou schopnost přenosu velkého točivého momentu. Setkat bychom se s ní mohli například pod kapotami Ferrari California nebo 458, u některých Mercedesů-AMG (GT nebo SLS) a samozřejmě i u nového Fordu GT.

Zajímavostí pak je, že převodovky 7DCL750 pod kapotami Mercedes-AMG GT a Ford GT dokonce využívají úplně stejný převodový poměr. Cenovky u obou automobilek jsou ale diametrálně odlišné. Jak upozornil web Road & Track, rozdíl mezi cenami jednotlivých převodovek je markantní, ačkoliv v podstatě jsou téměř shodné.

Náhradní převodovka pro Ford, která se ukrývá pod číslem dílu HG7Z-7000-A, vyjde podle R&T na 27 624 dolarů. Pokud ale nemůžete vyměnit starou převodovku za novou, vyšplhá se cena až na 32 624 dolarů. Oproti tomu stejná součástka pro Mercedes-AMG, tentokrát pod číslem dílu A1902600500, vyjde jen na 14 940 dolarů. A pokud se člověk spokojí jen s přestavěnou převodovkou, tentokrát pod číslem A1902600600,  lze cenu snížit až na 11 715 dolarů.

Jaký je důvod takto diametrálních cen nám není jasné, ovšem podle webu Motor1 by vysvětlením mohla být „vzácnost" modelu. Ford totiž během roku 2017 vyrobil pouze 138 modelů GT a do roku 2022 jich plánuje vyrobit celkem 1 350. Tedy pokud opět nezmění názor a kvůli obrovské poptávce číslo znovu nezvedne.

Ať už je ale důvod vyšší ceny jakýkoliv, jedna věc je jasná: servisovat Ford GT rozhodně nebude laciná sranda.

Vytisknout

Diskuze: Stejný díl za dvojnásobek ceny? Servis Fordu bude dražší, než Mercedesu-AMG

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Toyota představila na pařížském autosalonu novou Corollu & Corollu Touring Sports

Nejvyhledávanější výrobce aut na internetu? Na prémiovky zapomeňte

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud