Není žádným tajemstvím, že řada automobilek využívá shodné díly od stejného dodavatele. V některých vzácných případech se dokonce můžeme sejít i s tím, že díly jsou téměř identické. Většina z nás by poté nejspíš čekala, že u identického dílu budou platit i identické ceny, ovšem případ Fordu GT a Mercedesu-AMG GT nás z tohoto omylu rychle vyvede.
Řeč je konkrétně o převodovce 7DCL750 od společnosti Getrag, která je mezi výrobci výkonných vozů oblíbená pro svou schopnost přenosu velkého točivého momentu. Setkat bychom se s ní mohli například pod kapotami Ferrari California nebo 458, u některých Mercedesů-AMG (GT nebo SLS) a samozřejmě i u nového Fordu GT.
Zajímavostí pak je, že převodovky 7DCL750 pod kapotami Mercedes-AMG GT a Ford GT dokonce využívají úplně stejný převodový poměr. Cenovky u obou automobilek jsou ale diametrálně odlišné. Jak upozornil web Road & Track, rozdíl mezi cenami jednotlivých převodovek je markantní, ačkoliv v podstatě jsou téměř shodné.
Náhradní převodovka pro Ford, která se ukrývá pod číslem dílu HG7Z-7000-A, vyjde podle R&T na 27 624 dolarů. Pokud ale nemůžete vyměnit starou převodovku za novou, vyšplhá se cena až na 32 624 dolarů. Oproti tomu stejná součástka pro Mercedes-AMG, tentokrát pod číslem dílu A1902600500, vyjde jen na 14 940 dolarů. A pokud se člověk spokojí jen s přestavěnou převodovkou, tentokrát pod číslem A1902600600, lze cenu snížit až na 11 715 dolarů.
Jaký je důvod takto diametrálních cen nám není jasné, ovšem podle webu Motor1 by vysvětlením mohla být „vzácnost" modelu. Ford totiž během roku 2017 vyrobil pouze 138 modelů GT a do roku 2022 jich plánuje vyrobit celkem 1 350. Tedy pokud opět nezmění názor a kvůli obrovské poptávce číslo znovu nezvedne.
Ať už je ale důvod vyšší ceny jakýkoliv, jedna věc je jasná: servisovat Ford GT rozhodně nebude laciná sranda.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.