Stejný díl za dvojnásobek ceny? Servis Fordu bude dražší, než Mercedesu-AMG

Ford GT nabízený aukční společnosti Mecum
Ford GT nabízený aukční společnosti Mecum, foto: Mecum
Antonín Marek , AutoRoad.cz 12. listopadu 2018 16:58
Sdílej:

Není žádným tajemstvím, že řada automobilek využívá shodné díly od stejného dodavatele. V některých vzácných případech se dokonce můžeme sejít i s tím, že díly jsou téměř identické. Většina z nás by poté nejspíš čekala, že u identického dílu budou platit i identické ceny, ovšem případ Fordu GT a Mercedesu-AMG GT nás z tohoto omylu rychle vyvede.

Řeč je konkrétně o převodovce 7DCL750 od společnosti Getrag, která je mezi výrobci výkonných vozů oblíbená pro svou schopnost přenosu velkého točivého momentu. Setkat bychom se s ní mohli například pod kapotami Ferrari California nebo 458, u některých Mercedesů-AMG (GT nebo SLS) a samozřejmě i u nového Fordu GT.

Zajímavostí pak je, že převodovky 7DCL750 pod kapotami Mercedes-AMG GT a Ford GT dokonce využívají úplně stejný převodový poměr. Cenovky u obou automobilek jsou ale diametrálně odlišné. Jak upozornil web Road & Track, rozdíl mezi cenami jednotlivých převodovek je markantní, ačkoliv v podstatě jsou téměř shodné.

Náhradní převodovka pro Ford, která se ukrývá pod číslem dílu HG7Z-7000-A, vyjde podle R&T na 27 624 dolarů. Pokud ale nemůžete vyměnit starou převodovku za novou, vyšplhá se cena až na 32 624 dolarů. Oproti tomu stejná součástka pro Mercedes-AMG, tentokrát pod číslem dílu A1902600500, vyjde jen na 14 940 dolarů. A pokud se člověk spokojí jen s přestavěnou převodovkou, tentokrát pod číslem A1902600600,  lze cenu snížit až na 11 715 dolarů.

Jaký je důvod takto diametrálních cen nám není jasné, ovšem podle webu Motor1 by vysvětlením mohla být „vzácnost" modelu. Ford totiž během roku 2017 vyrobil pouze 138 modelů GT a do roku 2022 jich plánuje vyrobit celkem 1 350. Tedy pokud opět nezmění názor a kvůli obrovské poptávce číslo znovu nezvedne.

Ať už je ale důvod vyšší ceny jakýkoliv, jedna věc je jasná: servisovat Ford GT rozhodně nebude laciná sranda.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.