Není žádným tajemstvím, že řada automobilek využívá shodné díly od stejného dodavatele. V některých vzácných případech se dokonce můžeme sejít i s tím, že díly jsou téměř identické. Většina z nás by poté nejspíš čekala, že u identického dílu budou platit i identické ceny, ovšem případ Fordu GT a Mercedesu-AMG GT nás z tohoto omylu rychle vyvede.
Řeč je konkrétně o převodovce 7DCL750 od společnosti Getrag, která je mezi výrobci výkonných vozů oblíbená pro svou schopnost přenosu velkého točivého momentu. Setkat bychom se s ní mohli například pod kapotami Ferrari California nebo 458, u některých Mercedesů-AMG (GT nebo SLS) a samozřejmě i u nového Fordu GT.
Zajímavostí pak je, že převodovky 7DCL750 pod kapotami Mercedes-AMG GT a Ford GT dokonce využívají úplně stejný převodový poměr. Cenovky u obou automobilek jsou ale diametrálně odlišné. Jak upozornil web Road & Track, rozdíl mezi cenami jednotlivých převodovek je markantní, ačkoliv v podstatě jsou téměř shodné.
Náhradní převodovka pro Ford, která se ukrývá pod číslem dílu HG7Z-7000-A, vyjde podle R&T na 27 624 dolarů. Pokud ale nemůžete vyměnit starou převodovku za novou, vyšplhá se cena až na 32 624 dolarů. Oproti tomu stejná součástka pro Mercedes-AMG, tentokrát pod číslem dílu A1902600500, vyjde jen na 14 940 dolarů. A pokud se člověk spokojí jen s přestavěnou převodovkou, tentokrát pod číslem A1902600600, lze cenu snížit až na 11 715 dolarů.
Jaký je důvod takto diametrálních cen nám není jasné, ovšem podle webu Motor1 by vysvětlením mohla být „vzácnost" modelu. Ford totiž během roku 2017 vyrobil pouze 138 modelů GT a do roku 2022 jich plánuje vyrobit celkem 1 350. Tedy pokud opět nezmění názor a kvůli obrovské poptávce číslo znovu nezvedne.
Ať už je ale důvod vyšší ceny jakýkoliv, jedna věc je jasná: servisovat Ford GT rozhodně nebude laciná sranda.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.