Není žádným tajemstvím, že řada automobilek využívá shodné díly od stejného dodavatele. V některých vzácných případech se dokonce můžeme sejít i s tím, že díly jsou téměř identické. Většina z nás by poté nejspíš čekala, že u identického dílu budou platit i identické ceny, ovšem případ Fordu GT a Mercedesu-AMG GT nás z tohoto omylu rychle vyvede.
Řeč je konkrétně o převodovce 7DCL750 od společnosti Getrag, která je mezi výrobci výkonných vozů oblíbená pro svou schopnost přenosu velkého točivého momentu. Setkat bychom se s ní mohli například pod kapotami Ferrari California nebo 458, u některých Mercedesů-AMG (GT nebo SLS) a samozřejmě i u nového Fordu GT.
Zajímavostí pak je, že převodovky 7DCL750 pod kapotami Mercedes-AMG GT a Ford GT dokonce využívají úplně stejný převodový poměr. Cenovky u obou automobilek jsou ale diametrálně odlišné. Jak upozornil web Road & Track, rozdíl mezi cenami jednotlivých převodovek je markantní, ačkoliv v podstatě jsou téměř shodné.
Náhradní převodovka pro Ford, která se ukrývá pod číslem dílu HG7Z-7000-A, vyjde podle R&T na 27 624 dolarů. Pokud ale nemůžete vyměnit starou převodovku za novou, vyšplhá se cena až na 32 624 dolarů. Oproti tomu stejná součástka pro Mercedes-AMG, tentokrát pod číslem dílu A1902600500, vyjde jen na 14 940 dolarů. A pokud se člověk spokojí jen s přestavěnou převodovkou, tentokrát pod číslem A1902600600, lze cenu snížit až na 11 715 dolarů.
Jaký je důvod takto diametrálních cen nám není jasné, ovšem podle webu Motor1 by vysvětlením mohla být „vzácnost" modelu. Ford totiž během roku 2017 vyrobil pouze 138 modelů GT a do roku 2022 jich plánuje vyrobit celkem 1 350. Tedy pokud opět nezmění názor a kvůli obrovské poptávce číslo znovu nezvedne.
Ať už je ale důvod vyšší ceny jakýkoliv, jedna věc je jasná: servisovat Ford GT rozhodně nebude laciná sranda.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?