Zhruba před měsícem vyzkoušeli zahraniční reportéři jeden z prvních kusů Tesla Model 3 vybavených sportovním režimem „Performance Track Mode" během jízdy na okruhu. Ta ve výsledku nedopadla nejhůř a testovací řidiči si pochvalovali úchvatnou rychlost, ovšem kromě toho schytala i Tesla kritiku za poměrně zvláštní ovladatelnost, která hraje sportovního auta klíčovou roli. Lidé v Tesle však na kritiku zareagovali a z Modelu 3 postavili ještě zajímavější stroj.
Reportéři motoristického magazínu Motor Trend vyzkoušeli zhruba před měsícem jednu z prvních Tesla Model 3 Performance s „Track Mode" softwrem přímo na závodním okruhu a kromě toho ji ještě postavili proti konkurenci v podobě Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio a elektrickému Jaguáru I-Pace.Výsledkem byl nový rekord pro produkční elektromobil na okruhu Street of Willow a spousta obdivu pro fantastickou akceleraci. V oblasti ovladatelnosti však měla Tesla ještě dost co dohánět.
Závodník Randy Pobst měl potíže s oběma elektrickými vozy a oba nakonec skončily mimo závodní trať. Na adresu Modelu 3 pak uvedl: „Je velice snadné dostat nedotáčivý smyk, řízení auta je občas velice nepřesné a něco divného se stane pokaždé, když zvednu nohu z brzdy."
„Zatáčí velice rychle, zejména když sundám nohu z plynu, ale v ten moment také ztrácím kontakt s přední nápravou a nevím co se tam děje. Kdy přidáte plyn moc brzy, auto bohužel přejde do silné nedotáčivosti."
Z takového hodnocení samozřejmě Tesla nebyla příliš šťastná a tak se její technici okamžitě pustili do vylepšování režimu Track Mode. Věc dokonce dospěla tak daleko, že automobilka Randyho požádala, aby jim s naladěním pomohl. Během testování pak jeden z inženýrů seděl v Tesle se závodním jezdcem a psal na laptopu, zatímco Randy zkoušel změny.
„Bylo fascinující mít s sebou inženýra, který seděl vedle mě, držel se seč mu síly stačily, držel si laptop a ještě se do něj pokoušel psát, když jsem je vysokou rychlostí," citoval závodníka a redaktora Motor Trend web Inside EVs.
Celý tento neobvyklý proces však přinesl své ovoce. Tesla ve svém software upravila regenerativní brzdění v nízkých rychlostech a další úpravy pomohly kompenzovat nedotáčivost. Tesla navíc instalovala pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 a lepší brzdové destičky Brembo.
Se všemi těmito modifikacemi se Randy vypravil znovu na okruh a jeho časy se výrazně zlepšily. Zatímco předtím zajedl ostré měřené kolo za 1:23.90, nyní dokázal srazit čas na 1:21.49. To se nemusí zdát jako moc, ovšem ve světě motorismu je to pořádný skok.
“Model 3 perches atop the podium as the world’s quickest sports sedan” https://t.co/zuHdIkt4mP
— Tesla (@Tesla) 8. listopadu 2018
A to dokonce tak velký, že Tesla překonala na testovacím okruhu i čas 1:22.30 vytvořený v roce 2011 Ferrari 458 Italia a téměř srovnala časy s Porsche Cayman GT4 z roku 2016. S těmito výsledky by byl každý spokojen a z pochopitelných důvodů se jimi pochlubila i Tesla, podle které je „Model 3 nejrychlejším sportovním sedanem světa." Podle Elona Muska však stačí obout P100D do lepších pneumatik, upravit brzdy, atd. a nejrychlejším elektrickým automobilem by i nadále byl Model S P100D.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.