Zhruba před měsícem vyzkoušeli zahraniční reportéři jeden z prvních kusů Tesla Model 3 vybavených sportovním režimem „Performance Track Mode" během jízdy na okruhu. Ta ve výsledku nedopadla nejhůř a testovací řidiči si pochvalovali úchvatnou rychlost, ovšem kromě toho schytala i Tesla kritiku za poměrně zvláštní ovladatelnost, která hraje sportovního auta klíčovou roli. Lidé v Tesle však na kritiku zareagovali a z Modelu 3 postavili ještě zajímavější stroj.
Reportéři motoristického magazínu Motor Trend vyzkoušeli zhruba před měsícem jednu z prvních Tesla Model 3 Performance s „Track Mode" softwrem přímo na závodním okruhu a kromě toho ji ještě postavili proti konkurenci v podobě Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio a elektrickému Jaguáru I-Pace.Výsledkem byl nový rekord pro produkční elektromobil na okruhu Street of Willow a spousta obdivu pro fantastickou akceleraci. V oblasti ovladatelnosti však měla Tesla ještě dost co dohánět.
Závodník Randy Pobst měl potíže s oběma elektrickými vozy a oba nakonec skončily mimo závodní trať. Na adresu Modelu 3 pak uvedl: „Je velice snadné dostat nedotáčivý smyk, řízení auta je občas velice nepřesné a něco divného se stane pokaždé, když zvednu nohu z brzdy."
„Zatáčí velice rychle, zejména když sundám nohu z plynu, ale v ten moment také ztrácím kontakt s přední nápravou a nevím co se tam děje. Kdy přidáte plyn moc brzy, auto bohužel přejde do silné nedotáčivosti."
Z takového hodnocení samozřejmě Tesla nebyla příliš šťastná a tak se její technici okamžitě pustili do vylepšování režimu Track Mode. Věc dokonce dospěla tak daleko, že automobilka Randyho požádala, aby jim s naladěním pomohl. Během testování pak jeden z inženýrů seděl v Tesle se závodním jezdcem a psal na laptopu, zatímco Randy zkoušel změny.
„Bylo fascinující mít s sebou inženýra, který seděl vedle mě, držel se seč mu síly stačily, držel si laptop a ještě se do něj pokoušel psát, když jsem je vysokou rychlostí," citoval závodníka a redaktora Motor Trend web Inside EVs.
Celý tento neobvyklý proces však přinesl své ovoce. Tesla ve svém software upravila regenerativní brzdění v nízkých rychlostech a další úpravy pomohly kompenzovat nedotáčivost. Tesla navíc instalovala pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 a lepší brzdové destičky Brembo.
Se všemi těmito modifikacemi se Randy vypravil znovu na okruh a jeho časy se výrazně zlepšily. Zatímco předtím zajedl ostré měřené kolo za 1:23.90, nyní dokázal srazit čas na 1:21.49. To se nemusí zdát jako moc, ovšem ve světě motorismu je to pořádný skok.
“Model 3 perches atop the podium as the world’s quickest sports sedan” https://t.co/zuHdIkt4mP
— Tesla (@Tesla) 8. listopadu 2018
A to dokonce tak velký, že Tesla překonala na testovacím okruhu i čas 1:22.30 vytvořený v roce 2011 Ferrari 458 Italia a téměř srovnala časy s Porsche Cayman GT4 z roku 2016. S těmito výsledky by byl každý spokojen a z pochopitelných důvodů se jimi pochlubila i Tesla, podle které je „Model 3 nejrychlejším sportovním sedanem světa." Podle Elona Muska však stačí obout P100D do lepších pneumatik, upravit brzdy, atd. a nejrychlejším elektrickým automobilem by i nadále byl Model S P100D.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.