Tesla vyladila „sportovní režim" Modelu 3, na okruhu porazila i Ferrari 458

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 12. listopadu 2018, 13:17 Aktualizováno 12.11.2018, 15:21 Google+

Zhruba před měsícem vyzkoušeli zahraniční reportéři jeden z prvních kusů Tesla Model 3 vybavených sportovním režimem „Performance Track Mode" během jízdy na okruhu. Ta ve výsledku nedopadla nejhůř a testovací řidiči si pochvalovali úchvatnou rychlost, ovšem kromě toho schytala i Tesla kritiku za poměrně zvláštní ovladatelnost, která hraje sportovního auta klíčovou roli. Lidé v Tesle však na kritiku zareagovali a z Modelu 3 postavili ještě zajímavější stroj.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tesla Model 3

Tesla Model 3 | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Reportéři motoristického magazínu Motor Trend vyzkoušeli zhruba před měsícem jednu z prvních Tesla Model 3 Performance s „Track Mode" softwrem přímo na závodním okruhu a kromě toho ji ještě postavili proti konkurenci v podobě Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio a elektrickému Jaguáru I-Pace.Výsledkem byl nový rekord pro produkční elektromobil na okruhu Street of Willow a spousta obdivu pro fantastickou akceleraci. V oblasti ovladatelnosti však měla Tesla ještě dost co dohánět.

Závodník Randy Pobst měl potíže s oběma elektrickými vozy a oba nakonec skončily mimo závodní trať. Na adresu Modelu 3 pak uvedl: „Je velice snadné dostat nedotáčivý smyk, řízení auta je občas velice nepřesné a něco divného se stane pokaždé, když zvednu nohu z brzdy."

„Zatáčí velice rychle, zejména když sundám nohu z plynu, ale v ten moment také ztrácím kontakt s přední nápravou a nevím co se tam děje. Kdy přidáte plyn moc brzy, auto bohužel přejde do silné nedotáčivosti."

Z takového hodnocení samozřejmě Tesla nebyla příliš šťastná a tak se její technici okamžitě pustili do vylepšování režimu Track Mode. Věc dokonce dospěla tak daleko, že automobilka Randyho požádala, aby jim s naladěním pomohl. Během testování pak jeden z inženýrů seděl v Tesle se závodním jezdcem a psal na laptopu, zatímco Randy zkoušel změny.

„Bylo fascinující mít s sebou inženýra, který seděl vedle mě, držel se seč mu síly stačily, držel si laptop a ještě se do něj pokoušel psát, když jsem je vysokou rychlostí," citoval závodníka a redaktora Motor Trend web Inside EVs.

zdroj: youtube.com

Celý tento neobvyklý proces však přinesl své ovoce. Tesla ve svém software upravila regenerativní brzdění v nízkých rychlostech a další úpravy pomohly kompenzovat nedotáčivost. Tesla navíc instalovala pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 a lepší brzdové destičky Brembo.

Se všemi těmito modifikacemi se Randy vypravil znovu na okruh a jeho časy se výrazně zlepšily. Zatímco předtím zajedl ostré měřené kolo za 1:23.90, nyní dokázal srazit čas na 1:21.49. To se nemusí zdát jako moc, ovšem ve světě motorismu je to pořádný skok. 

A to dokonce tak velký, že Tesla překonala na testovacím okruhu i čas 1:22.30 vytvořený v roce 2011 Ferrari 458 Italia a téměř srovnala časy s Porsche Cayman GT4 z roku 2016. S těmito výsledky by byl každý spokojen a z pochopitelných důvodů se jimi pochlubila i Tesla, podle které je „Model 3 nejrychlejším sportovním sedanem světa." Podle Elona Muska však stačí obout P100D do lepších pneumatik, upravit brzdy, atd. a nejrychlejším elektrickým automobilem by i nadále byl Model S P100D.

Vytisknout

Diskuze: Tesla vyladila „sportovní režim" Modelu 3, na okruhu porazila i Ferrari 458

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Laurin & Klement BSC z roku 1908

Sportovní vozy české historie? Před 110 lety vznikl ve Škodě tento Laurin &…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud