Zhruba před měsícem vyzkoušeli zahraniční reportéři jeden z prvních kusů Tesla Model 3 vybavených sportovním režimem „Performance Track Mode" během jízdy na okruhu. Ta ve výsledku nedopadla nejhůř a testovací řidiči si pochvalovali úchvatnou rychlost, ovšem kromě toho schytala i Tesla kritiku za poměrně zvláštní ovladatelnost, která hraje sportovního auta klíčovou roli. Lidé v Tesle však na kritiku zareagovali a z Modelu 3 postavili ještě zajímavější stroj.
Reportéři motoristického magazínu Motor Trend vyzkoušeli zhruba před měsícem jednu z prvních Tesla Model 3 Performance s „Track Mode" softwrem přímo na závodním okruhu a kromě toho ji ještě postavili proti konkurenci v podobě Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio a elektrickému Jaguáru I-Pace.Výsledkem byl nový rekord pro produkční elektromobil na okruhu Street of Willow a spousta obdivu pro fantastickou akceleraci. V oblasti ovladatelnosti však měla Tesla ještě dost co dohánět.
Závodník Randy Pobst měl potíže s oběma elektrickými vozy a oba nakonec skončily mimo závodní trať. Na adresu Modelu 3 pak uvedl: „Je velice snadné dostat nedotáčivý smyk, řízení auta je občas velice nepřesné a něco divného se stane pokaždé, když zvednu nohu z brzdy."
„Zatáčí velice rychle, zejména když sundám nohu z plynu, ale v ten moment také ztrácím kontakt s přední nápravou a nevím co se tam děje. Kdy přidáte plyn moc brzy, auto bohužel přejde do silné nedotáčivosti."
Z takového hodnocení samozřejmě Tesla nebyla příliš šťastná a tak se její technici okamžitě pustili do vylepšování režimu Track Mode. Věc dokonce dospěla tak daleko, že automobilka Randyho požádala, aby jim s naladěním pomohl. Během testování pak jeden z inženýrů seděl v Tesle se závodním jezdcem a psal na laptopu, zatímco Randy zkoušel změny.
„Bylo fascinující mít s sebou inženýra, který seděl vedle mě, držel se seč mu síly stačily, držel si laptop a ještě se do něj pokoušel psát, když jsem je vysokou rychlostí," citoval závodníka a redaktora Motor Trend web Inside EVs.
Celý tento neobvyklý proces však přinesl své ovoce. Tesla ve svém software upravila regenerativní brzdění v nízkých rychlostech a další úpravy pomohly kompenzovat nedotáčivost. Tesla navíc instalovala pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 a lepší brzdové destičky Brembo.
Se všemi těmito modifikacemi se Randy vypravil znovu na okruh a jeho časy se výrazně zlepšily. Zatímco předtím zajedl ostré měřené kolo za 1:23.90, nyní dokázal srazit čas na 1:21.49. To se nemusí zdát jako moc, ovšem ve světě motorismu je to pořádný skok.
“Model 3 perches atop the podium as the world’s quickest sports sedan” https://t.co/zuHdIkt4mP
— Tesla (@Tesla) 8. listopadu 2018
A to dokonce tak velký, že Tesla překonala na testovacím okruhu i čas 1:22.30 vytvořený v roce 2011 Ferrari 458 Italia a téměř srovnala časy s Porsche Cayman GT4 z roku 2016. S těmito výsledky by byl každý spokojen a z pochopitelných důvodů se jimi pochlubila i Tesla, podle které je „Model 3 nejrychlejším sportovním sedanem světa." Podle Elona Muska však stačí obout P100D do lepších pneumatik, upravit brzdy, atd. a nejrychlejším elektrickým automobilem by i nadále byl Model S P100D.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.