Organizace Global NCAP již podrobila nárazovým testům řadu automobilů, které jsou určeny pro rozvojové trhy. Všem je vcelku jasné, že u těchto automobilů musí automobilka šetřit a tak nenabízejí takové standardy, na jaké jsme zvyklí v Evropě. Crash-test Nissanu NP300 Hardbody však přinesl výsledky, které každého šokovaly. Kromě nulového počtu hvězdiček si totiž vůz vysloužil i nula bodů za ochranu posádky. A to už je hodně zlé.
Organizace Global NCAP před pár dny zveřejnila výsledky crash-testů několika automobilů, které jsou v nabídce na afrických (ale i dalších rozvojových) trzích. To ostatně zdůrazňuje i hashtag #SaferCarsForAfrica v rohu každého videa. Jak se ovšem ukázalo, jeden z testovaných vozů je na tom s bezpečností hodně špatně.
Kromě výše zmíněného Nissanu NP300 Hardbody se v testu objevila i Toyota Yaris, Hyundai i20 nebo Kia Picanto. Kromě Nissanu si ale všechny modely odnesly uspokojivé tříhvězdičkové hodnocení. Nissan však v testu naprosto tragicky pohořel.
Vysvětlení může skýtat například skutečné stáří vozu. Model NP300 Hardbody je totiž modernizovaná varianta Nissanu Frontier z roku 1997, která dostala líbivější vzhled a možná i nějakou novější výbavu. Její technika, zvláště co se bezpečnosti týče, se však evidentně nijak výrazně nezlepšila.
Po videu z čelního nárazu při rychlosti 64 km/h si nejspíš každý dokáže udělat obrázek sám, ovšem podívejme se ještě, jaké je shrnutí Global NCAP:
„Nissan NP300 Hardbody dosáhl varovného hodnocení 0 hvězd za chabou ochranu dospělé posádky a zejména pak hlavy a hrudníku řidiče při nárazu v rychlosti 64 km/h," uvádí zpráva Global NCAP. „Konstrukce vozu se během nárazu zhroutila a byla vyhodnocena jako nestabilní. Sloupek řízení se během nárazu nezhroutil a pronikl do prostoru posádky, kde způsobil další ohrožení řidiče, neboť vyrazil přímo proti jeho hrudníku."
„Tento výsledek ukazuje velké riziko zranění řidiče, ačkoliv byl model vybaven dokonce dvěma předními airbagy. Vysoké riziko život-ohrožujícího zranění řidičova hrudníku či hlavy vedlo k nulovému hodnocení pro bezpečnost posádky. Dokonce i přes airbag totiž řidičův hrudník a hlava vykazovaly silné biomechanické poškození."
„Bezpečnost našich zákazníků je naší nejvyšší prioritou," komentoval výsledky pro Times SA tiskový mluvčí Nissan South Africa. „Všechny naše vozy splňují nebo dokonce převyšují požadavky na bezpečnost ve všech zemích, ve kterých jsou prodávány.
I přes toto tvrzení je však z videa jasné, že označení Hardbody, které by se dalo přeložit jako tvrdá karoserie / kabina, je v tomto případě v naprostém rozporu s výsledky testu. V Evropě ani jinde na západě by se podobný model již na trh bezesporu nedostal, neboť i bytelné vozy, kterým schází jen asistenční systémy a prvky pasivní ochrany, mnohdy končí s třemi hvězdičkami.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?