Organizace Global NCAP již podrobila nárazovým testům řadu automobilů, které jsou určeny pro rozvojové trhy. Všem je vcelku jasné, že u těchto automobilů musí automobilka šetřit a tak nenabízejí takové standardy, na jaké jsme zvyklí v Evropě. Crash-test Nissanu NP300 Hardbody však přinesl výsledky, které každého šokovaly. Kromě nulového počtu hvězdiček si totiž vůz vysloužil i nula bodů za ochranu posádky. A to už je hodně zlé.
Organizace Global NCAP před pár dny zveřejnila výsledky crash-testů několika automobilů, které jsou v nabídce na afrických (ale i dalších rozvojových) trzích. To ostatně zdůrazňuje i hashtag #SaferCarsForAfrica v rohu každého videa. Jak se ovšem ukázalo, jeden z testovaných vozů je na tom s bezpečností hodně špatně.
Kromě výše zmíněného Nissanu NP300 Hardbody se v testu objevila i Toyota Yaris, Hyundai i20 nebo Kia Picanto. Kromě Nissanu si ale všechny modely odnesly uspokojivé tříhvězdičkové hodnocení. Nissan však v testu naprosto tragicky pohořel.
Vysvětlení může skýtat například skutečné stáří vozu. Model NP300 Hardbody je totiž modernizovaná varianta Nissanu Frontier z roku 1997, která dostala líbivější vzhled a možná i nějakou novější výbavu. Její technika, zvláště co se bezpečnosti týče, se však evidentně nijak výrazně nezlepšila.
Po videu z čelního nárazu při rychlosti 64 km/h si nejspíš každý dokáže udělat obrázek sám, ovšem podívejme se ještě, jaké je shrnutí Global NCAP:
„Nissan NP300 Hardbody dosáhl varovného hodnocení 0 hvězd za chabou ochranu dospělé posádky a zejména pak hlavy a hrudníku řidiče při nárazu v rychlosti 64 km/h," uvádí zpráva Global NCAP. „Konstrukce vozu se během nárazu zhroutila a byla vyhodnocena jako nestabilní. Sloupek řízení se během nárazu nezhroutil a pronikl do prostoru posádky, kde způsobil další ohrožení řidiče, neboť vyrazil přímo proti jeho hrudníku."
„Tento výsledek ukazuje velké riziko zranění řidiče, ačkoliv byl model vybaven dokonce dvěma předními airbagy. Vysoké riziko život-ohrožujícího zranění řidičova hrudníku či hlavy vedlo k nulovému hodnocení pro bezpečnost posádky. Dokonce i přes airbag totiž řidičův hrudník a hlava vykazovaly silné biomechanické poškození."
„Bezpečnost našich zákazníků je naší nejvyšší prioritou," komentoval výsledky pro Times SA tiskový mluvčí Nissan South Africa. „Všechny naše vozy splňují nebo dokonce převyšují požadavky na bezpečnost ve všech zemích, ve kterých jsou prodávány.
I přes toto tvrzení je však z videa jasné, že označení Hardbody, které by se dalo přeložit jako tvrdá karoserie / kabina, je v tomto případě v naprostém rozporu s výsledky testu. V Evropě ani jinde na západě by se podobný model již na trh bezesporu nedostal, neboť i bytelné vozy, kterým schází jen asistenční systémy a prvky pasivní ochrany, mnohdy končí s třemi hvězdičkami.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.