Když se před pár dny objevil trailer na novinku spojující Dodge a Mopar, dvě ikony amerického automobilového průmyslu, všichni jsme věděli, že půjde o něco velkého. Pravděpodobně nikdo však nečekal, že automobilka ohlásí návrat motoru 426 Hemi s výkonem 1014 koní, který dostal přezdívku Hellephant.
Nový motor „Hellephant" je kompresorem přeplňovaný V8, kterou si mohou zákazníci objednat jako tzv. „crate engine" a následně ho jednoduše zabudovat do svého automobilu. A s tímto monstrem pod kapotou, které generuje 746 kW, pak budou moci klidně vyrazit i na běžné silnice.
Jak už jméno naznačuje, v podstatě se jedná o větší motor Hellcat, který se dočkal zvětšení válců a zdvihu. Blok je hliníkový a na jeho vrcholu je umístěn upravený kompresor, který motor zásobuje obrovským množstvím vzduchu. V krabici, ve které je motor dodávát, navíc nechybí ani veškerá potřebná elektronika a příslušenství potřebné k naladění motoru na plný potenciál. Jediný zádrhel však může být ve skutečnosti, že motor je navržen jen k používání ve vozech vyrobených před rokem 1976.
Během prezentace byl motor 426 Hemi usazen do ikonického vozu, který si většina motoristických fanoušků spojuje hlavně se záporáky - Dodge Charger 1968 (jehož nejznámější role v rukou záporáků se spojuje s filmem Bullitův případ). Tento unikátní koncept pak dostal název Super Charger Concept.
Stavba tohoto unikátního vozu ale samozřejmě zahrnovala více, než jen usazení motoru o výkonu 1014 koní pod kapotu. Vůz dostal novou šestistupňovou manuální převodovku, velké šestipístkové brzdy Brembo, 20-palcová kola vpředu, 21-palcová vzadu a upravený interiér, ve kterém se objevují prvky z moderních vozů Dodge.
Úpravy se ale nevyhnuly ani karoserii. U předních a zadních podběhů najdeme rozšiřující lemy, které přidaly vozu na agresivitě a současně umožnily usadit větší kola. Za povšimnutí stojí i nový přední splitter pocházející z modelu Demon, nebo zadní spoiler z modelu Charger R/T. Ikonická světla, která byla ukryta v přední masce, byla nahrazena novými světlomety z nového Challengeru.
„Naši nadšenci touží po síle a výkonu a naše nová sada motoru 'Hellephant' Mopar Crate Hemi jim nabídne obrovský výkon i točivý moment v plug-and-play balíčku, který je v našem oboru jedinečný" uvedl Steve Beahm, zástupce koncernu FCA odpovědný za díly a služby pro Mopar a cestovní vozy. „Dodge Charger z roku 1968 je jedním z nejúžasnějších klasických automobilů, což byl důvod, proč jsme si ho zvolili jako základ pro nás 'Super Charger' koncept. Je to úžasný vůz a skvěle prezentuje náš motor 'Hellephant'."
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.