Dodge a Mopar představili naprosto brutální motor, 426 Hemi V8 ukrývá 1014 koní

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 31. října 2018, 08:56 Google+

Když se před pár dny objevil trailer na novinku spojující Dodge a Mopar, dvě ikony amerického automobilového průmyslu, všichni jsme věděli, že půjde o něco velkého. Pravděpodobně nikdo však nečekal, že automobilka ohlásí návrat motoru 426 Hemi s výkonem 1014 koní, který dostal přezdívku Hellephant.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dodge a Mopar představili nový motor 426 Hemi 'Hellephant', který se poprvé představil pod kapotou upravené Dodge Charger z roku 1968 "Super Charger"

Dodge a Mopar představili nový motor 426 Hemi 'Hellephant', který se poprvé představil pod kapotou upravené Dodge Charger z roku 1968 "Super Charger" | foto: Mopar

Sdílejte článek

Nový motor „Hellephant" je kompresorem přeplňovaný V8, kterou si mohou zákazníci objednat jako tzv. „crate engine" a následně ho jednoduše zabudovat do svého automobilu. A s tímto monstrem pod kapotou, které generuje 746 kW, pak budou moci klidně vyrazit i na běžné silnice.

Jak už jméno naznačuje, v podstatě se jedná o větší motor Hellcat, který se dočkal zvětšení válců a zdvihu. Blok je hliníkový a na jeho vrcholu je umístěn upravený kompresor, který motor zásobuje obrovským množstvím vzduchu. V krabici, ve které je motor dodávát, navíc nechybí ani veškerá potřebná elektronika a příslušenství potřebné k naladění motoru na plný potenciál. Jediný zádrhel však může být ve skutečnosti, že motor je navržen jen k používání ve vozech vyrobených před rokem 1976.

Během prezentace byl motor 426 Hemi usazen do ikonického vozu, který si většina motoristických fanoušků spojuje hlavně se záporáky - Dodge Charger 1968 (jehož nejznámější role v rukou záporáků se spojuje s filmem Bullitův případ). Tento unikátní koncept pak dostal název Super Charger Concept.

Stavba tohoto unikátního vozu ale samozřejmě zahrnovala více, než jen usazení motoru o výkonu 1014 koní pod kapotu. Vůz dostal novou šestistupňovou manuální převodovku, velké šestipístkové brzdy Brembo, 20-palcová kola vpředu, 21-palcová vzadu a upravený interiér, ve kterém se objevují prvky z moderních vozů Dodge.

Úpravy se ale nevyhnuly ani karoserii. U předních a zadních podběhů najdeme rozšiřující lemy, které přidaly vozu na agresivitě a současně umožnily usadit větší kola. Za povšimnutí stojí i nový přední splitter pocházející z modelu Demon, nebo zadní spoiler z modelu Charger R/T. Ikonická světla, která byla ukryta v přední masce, byla nahrazena novými světlomety z nového Challengeru.

img-responsive

Dodge a Mopar představili nový motor 426 Hemi 'Hellephant', který se poprvé představil pod kapotou upravené Dodge Charger z roku 1968 "Super Charger" | foto: Mopar

„Naši nadšenci touží po síle a výkonu a naše nová sada motoru 'Hellephant' Mopar Crate Hemi jim nabídne obrovský výkon i točivý moment v plug-and-play balíčku, který je v našem oboru jedinečný" uvedl Steve Beahm, zástupce koncernu FCA odpovědný za díly a služby pro Mopar a cestovní vozy. „Dodge Charger z roku 1968 je jedním z nejúžasnějších klasických automobilů, což byl důvod, proč jsme si ho zvolili jako základ pro nás 'Super Charger' koncept. Je to úžasný vůz a skvěle prezentuje náš motor 'Hellephant'."

Vytisknout

Diskuze: Dodge a Mopar představili naprosto brutální motor, 426 Hemi V8 ukrývá 1014 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Peugeot 907

Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Ilustrační foto

Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Mercedes-Benz eSprinter

Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

Ilustrační foto

NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran 1.5 TSI Evo2 - skvělé rodinné auto za 850 tisíc

rolls-royce ghost

Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

Jaguar C-X75 jako hvězda snímku Spectre

Pozapomenuté sportovní vozy díl 5., Jaguar C‑X75

Toyota Yaris GR

Jak správně zvládat aquaplaning či nenadálé smyky vašeho vozidla?

Peugeot 308 SW

TEST Peugeot 308 SW GT 1.2 PureTech – krásný kombík se základním benzinem

Mercedes A190 Twin

Pozapomenuté sportovní vozy díl 4., Mercedes A190 Twin

Toyota Mirai poháněná vodíkem na první veřejné tankovací stanici v ČR v Praze na Barrandově

V Česku deset vodíkových Toyot, otevřela první čerpací stanice

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi představuje Outlander PHEV

Tesla Model Y

Dvěma Teslám Y odpadl během jízdy volant, americký úřad to tak nenechá

Ilustrační foto

ČR svolává schůzku rebelujících států kvůli Euro 7

reklama

Doporučujeme

BMW M3 CS

BMW M3 s pořádným kufrem? Automobilka možná vyslyší letité přání svých fanoušků

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

  2. NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

  3. Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

  4. Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

  5. Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

  6. Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud