Dodge a Mopar představili naprosto brutální motor, 426 Hemi V8 ukrývá 1014 koní

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 31. října 2018, 08:56 Google+

Když se před pár dny objevil trailer na novinku spojující Dodge a Mopar, dvě ikony amerického automobilového průmyslu, všichni jsme věděli, že půjde o něco velkého. Pravděpodobně nikdo však nečekal, že automobilka ohlásí návrat motoru 426 Hemi s výkonem 1014 koní, který dostal přezdívku Hellephant.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dodge a Mopar představili nový motor 426 Hemi 'Hellephant', který se poprvé představil pod kapotou upravené Dodge Charger z roku 1968 "Super Charger"

Dodge a Mopar představili nový motor 426 Hemi 'Hellephant', který se poprvé představil pod kapotou upravené Dodge Charger z roku 1968 "Super Charger" | foto: Mopar

Sdílejte článek

Nový motor „Hellephant" je kompresorem přeplňovaný V8, kterou si mohou zákazníci objednat jako tzv. „crate engine" a následně ho jednoduše zabudovat do svého automobilu. A s tímto monstrem pod kapotou, které generuje 746 kW, pak budou moci klidně vyrazit i na běžné silnice.

Jak už jméno naznačuje, v podstatě se jedná o větší motor Hellcat, který se dočkal zvětšení válců a zdvihu. Blok je hliníkový a na jeho vrcholu je umístěn upravený kompresor, který motor zásobuje obrovským množstvím vzduchu. V krabici, ve které je motor dodávát, navíc nechybí ani veškerá potřebná elektronika a příslušenství potřebné k naladění motoru na plný potenciál. Jediný zádrhel však může být ve skutečnosti, že motor je navržen jen k používání ve vozech vyrobených před rokem 1976.

Během prezentace byl motor 426 Hemi usazen do ikonického vozu, který si většina motoristických fanoušků spojuje hlavně se záporáky - Dodge Charger 1968 (jehož nejznámější role v rukou záporáků se spojuje s filmem Bullitův případ). Tento unikátní koncept pak dostal název Super Charger Concept.

Stavba tohoto unikátního vozu ale samozřejmě zahrnovala více, než jen usazení motoru o výkonu 1014 koní pod kapotu. Vůz dostal novou šestistupňovou manuální převodovku, velké šestipístkové brzdy Brembo, 20-palcová kola vpředu, 21-palcová vzadu a upravený interiér, ve kterém se objevují prvky z moderních vozů Dodge.

Úpravy se ale nevyhnuly ani karoserii. U předních a zadních podběhů najdeme rozšiřující lemy, které přidaly vozu na agresivitě a současně umožnily usadit větší kola. Za povšimnutí stojí i nový přední splitter pocházející z modelu Demon, nebo zadní spoiler z modelu Charger R/T. Ikonická světla, která byla ukryta v přední masce, byla nahrazena novými světlomety z nového Challengeru.

img-responsive

Dodge a Mopar představili nový motor 426 Hemi 'Hellephant', který se poprvé představil pod kapotou upravené Dodge Charger z roku 1968 "Super Charger" | foto: Mopar

„Naši nadšenci touží po síle a výkonu a naše nová sada motoru 'Hellephant' Mopar Crate Hemi jim nabídne obrovský výkon i točivý moment v plug-and-play balíčku, který je v našem oboru jedinečný" uvedl Steve Beahm, zástupce koncernu FCA odpovědný za díly a služby pro Mopar a cestovní vozy. „Dodge Charger z roku 1968 je jedním z nejúžasnějších klasických automobilů, což byl důvod, proč jsme si ho zvolili jako základ pro nás 'Super Charger' koncept. Je to úžasný vůz a skvěle prezentuje náš motor 'Hellephant'."

Vytisknout

Diskuze: Dodge a Mopar představili naprosto brutální motor, 426 Hemi V8 ukrývá 1014 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

BMW M3 CS

BMW M3 s pořádným kufrem? Automobilka možná vyslyší letité přání svých fanoušků

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud