Manuální převodovky, podobně jako tradiční ruční brzdy, se pomalu ale jistě začínají stávat ohroženým druhem. Tedy minimálně na severoamerickém trhu, kde lidé jednoduše milují automaty. Celé věc už dokonce zašla tak daleko, že BMW nebude v zámoří nabízet novou řadu 3 s manuálem, ale pouze s automatem. A v případě amerických SUV už je nadvláda automatu nezpochybnitelná. Přesto se ale najdou automobilky, které to se třemi pedály nechtějí vzdát ani na severoamerickém trhu. A jednou z nich je i Ford, který chce pro nové Bronco využít sedmistupňový manuál.
S informacemi o sedmistupňové manuální převodovce pro chystané SUV Ford Bronco 2020 přišel americký web Jalopnik, podle jehož zdroje by měla mít převodovka označení MT-88 a spárována by měla být s 2.7 litrovým vidlicovým šestiválcem EcoBoost.
O vývoj nové převodovky by se měla postarat společnost Getrag, se kterou již nyní automobilka spolupracuje a která vyrábí manuální šestistupňové převodovky označované jako MT-82 pro model Mustang. A právě tato převodovka by měla s novou sedmistupňovou sdílet určité podobnosti. A dokonce se objevily spekulace, podle kterých by mohla být využita i v nové generaci Mustangu.
Samotná společnost Getrag pracuje podle svých webových stránek již několik let na převodovce 6/7MTI550, která by mohla mít šest nebo sedm rychlostních stupňů a zvládat by měla točivý moment okolo 550 Nm, což by sedělo k 2.7 litrovému motoru EcoBoost V6, který produkuje cca 542 Nm. Převodovku by navíc mělo být možné využít i pro pohon všech kol.
Ačkoliv se o vývoji nové převodovky mluví již nyní - a pravděpodobně se na ní už i pracuje, samotný Ford Brionco je v tuto chvíli ještě ve vývoji a tak se může celá řada věcí změnit. Bližší informace se tedy dají očekávat až s blížícím se představením.
Už jen informace o možnosti nasazení manuální převodovky do Bronca však vzbuzují pozdvižení. Američané totiž manuální převodovky příliš nemusí a v SUVčkách se takřka neobjevují. Jednou z mála výjimek je ale nová generace Jeepu Wrangler, který může mít manuální převodovku ve více konfiguracích a kterému chce Ford pravděpodobně konkurovat.
Působivé je také rozhodnutí využít sedmistupňovou manuální převodovku, která se příliš často nevidí. Z posledních modelů, ve kterých se objevila, můžeme jmenovat například Chevrolet Corvette nebo Porsche 911. To ale nejsou příliš všední vozy a tak by Ford se svým Broncem mohl stvořit skutečnou raritu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?