Manuální převodovky, podobně jako tradiční ruční brzdy, se pomalu ale jistě začínají stávat ohroženým druhem. Tedy minimálně na severoamerickém trhu, kde lidé jednoduše milují automaty. Celé věc už dokonce zašla tak daleko, že BMW nebude v zámoří nabízet novou řadu 3 s manuálem, ale pouze s automatem. A v případě amerických SUV už je nadvláda automatu nezpochybnitelná. Přesto se ale najdou automobilky, které to se třemi pedály nechtějí vzdát ani na severoamerickém trhu. A jednou z nich je i Ford, který chce pro nové Bronco využít sedmistupňový manuál.
S informacemi o sedmistupňové manuální převodovce pro chystané SUV Ford Bronco 2020 přišel americký web Jalopnik, podle jehož zdroje by měla mít převodovka označení MT-88 a spárována by měla být s 2.7 litrovým vidlicovým šestiválcem EcoBoost.
O vývoj nové převodovky by se měla postarat společnost Getrag, se kterou již nyní automobilka spolupracuje a která vyrábí manuální šestistupňové převodovky označované jako MT-82 pro model Mustang. A právě tato převodovka by měla s novou sedmistupňovou sdílet určité podobnosti. A dokonce se objevily spekulace, podle kterých by mohla být využita i v nové generaci Mustangu.
Samotná společnost Getrag pracuje podle svých webových stránek již několik let na převodovce 6/7MTI550, která by mohla mít šest nebo sedm rychlostních stupňů a zvládat by měla točivý moment okolo 550 Nm, což by sedělo k 2.7 litrovému motoru EcoBoost V6, který produkuje cca 542 Nm. Převodovku by navíc mělo být možné využít i pro pohon všech kol.
Ačkoliv se o vývoji nové převodovky mluví již nyní - a pravděpodobně se na ní už i pracuje, samotný Ford Brionco je v tuto chvíli ještě ve vývoji a tak se může celá řada věcí změnit. Bližší informace se tedy dají očekávat až s blížícím se představením.
Už jen informace o možnosti nasazení manuální převodovky do Bronca však vzbuzují pozdvižení. Američané totiž manuální převodovky příliš nemusí a v SUVčkách se takřka neobjevují. Jednou z mála výjimek je ale nová generace Jeepu Wrangler, který může mít manuální převodovku ve více konfiguracích a kterému chce Ford pravděpodobně konkurovat.
Působivé je také rozhodnutí využít sedmistupňovou manuální převodovku, která se příliš často nevidí. Z posledních modelů, ve kterých se objevila, můžeme jmenovat například Chevrolet Corvette nebo Porsche 911. To ale nejsou příliš všední vozy a tak by Ford se svým Broncem mohl stvořit skutečnou raritu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.