Jak prodloužit dojezd starších elektromobilů? Nadšenec přišel s překvapivě funkčním řešením

-mao / AutoRoad.cz, 8. října 2018, 11:22 Aktualizováno 8.10.2018, 12:18 Google+

Elektromobily nabízejí bohatou škálu pozitiv, ovšem jejich hlavním nepřítelem je poměrně omezený dojezd - což platí zejména pro starší kousky. Automobilky sice pracují na vývoji nových baterií a rychlejšího dobíjení, ovšem pokud byste uvažovali o investici do některých ze starších elektromobilů, stane se pro vás omezený dojezd pravděpodobně noční můrou. Za oceánem však vymysleli zajímavý způsob, jak s tím bojovat.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 09.10. 23:16) Napište svůj názor
Nadšenec připojil za svou elektrickou Toyotu vlek s dalšími bateriemi, dojezd stoupl na dvojnásobek

Nadšenec připojil za svou elektrickou Toyotu vlek s dalšími bateriemi, dojezd stoupl na dvojnásobek | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Ačkoliv se automobilky snaží zvyšovat dojezd elektromobilů s každým nově představeným modelem, strach z uvíznutí na kraji silnice s prázdnými bateriemi je jedním z největších strašáků potencionálních zájemců o koupi. Jak se ovšem ukazuje, až dvojnásobné zvýšení dojezdu nemusí být problém ani v domácích podmínkách.

Skvělý příklad ukazuje majitel druhé generace Toyoty RAV4 EV, kterou vyráběla Toyota ve spolupráci s Teslou mezi lety 2012 až 2015. Z vozu se žádný velký hit nestal, což bylo zřejmě přepálenou cenou a také velice skromným dojezdem, který dosahuje jen cca 106 mil, tedy necelých 166 kilometrů na jedno nabití.

Majitel jedné z těchto RAV4, který má své auto opravdu rád, se však nechtěl s omezeným dojezdem smířit. Vyrobil si proto speciální vlek, jehož hlavní částí se staly podobné akumulátory, jaké jsou ukryty v podlaze jeho RAVky. Takové řešení samozřejmě přináší určitá omezení, ovšem dojezd se podařilo téměř zdvojnásobit.

Vlek s bateriemi, které také pocházejí z Toyoty RAV4, sice váží přes 450 kilogramů, ovšem díky nízké výšce a úzkým pneumatikám má naprosto minimální odpor a auto tak z jeho připojení hlavně profituje. Vlek je navíc vybaven speciálním boxem s ovládacím panelem, díky kterému může majitel baterie na vleku bezpečně odpojit od vozu / získat informace o jejich nabití, teplotě, atd.

Baterie na vleku jsou k automobilu připojeny paralelně, díky čemuž se zvýšila celková kapacita obou baterií, ovšem bez změny počtu voltů či ampér. Baterie navíc zůstaly v původním obalu z Toyoty, takže by na vleku měly být zhruba stejně v bezpečí, jako když byly umístěny pod automobilem. Jediným zarážejícím aspektem jsou kabely s vysokým napětím, které na několika místech visí ve vzduchu.

Díky paralelnímu připojení se baterie ve vozíku nabíjejí společně s bateriemi v elektromobilu, ovšem dají se i odpojit a elektromobil se může nabíjet samostatně. Baterie na vleku sice zatím není možné nabíjet samostatně, ovšem i to by se mělo do budoucna změnit. Vozík s bateriemi by totiž mohl najít využití i jako záložní zdroj energie pro dům nebo chatku, kde by mohly napájení zajistit solární panely.

zdroj: youtube.com

Celkově však celá tato koncepce ukazuje, že s elektromobily rozhodně neskončí časy, kdy si lidé mohli upravovat svoje stroje doma. Ba naopak. Jen už teď nebude potřeba zkušených mechaniků, ale techniků specializujících se na elektrický proud.

Web Jalopnik, který upozornil na video popisující celou úpravu, dokonce označil svět elektromobilů za nový „divoký západ automobilového tuningu," což je skutečně trefné označení. Ať už se bude jednat o přidávání hybridních technologií ke standardním spalovacím motorům, nebo ladění čistě elektrických automobilů - rozhodně se máme na co těšit.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Jak prodloužit dojezd starších elektromobilů? Nadšenec přišel s překvapivě funkčním řešením

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 09.10.2018 23:16 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kopie Lamborghini Murciélago

Íránci představili první domácí supersport, přesná kopie Lamborghini dostala netradiční motor

Ilustrační fotografie

Evropa se odvrací od nafty, prodeje aut i paliva se nadále propadají

Ze tří automobilů, které v Rusku zakopali na rok pod zem, se u dvou podařilo nastartovat motor

Ruský, japonský nebo německý? Podívejte se, který motor nastartoval i po ročním pobytu pod zemí

Project Portal 2.0

Jak pokračuje vodíková revoluce? Speciální tahače již brzy vyrazí do Los Angeles

Bloodhound SSC

Bloodhound SSC měl pokořit 1600 km/h, jeho rekord teď ale ohrožuje tradiční nepřítel

Nissan Qashqai prošel modernizací, dostal nové motory a infotainment

Nissan Qashqai prošel technickou modernizací, kromě nových motorů dostal i modernější infotainment

Liebherr LTM 11200-9.1

Nevýkonnější autojeřáb světa? Liebherr LTM 11200 uzvedne až 1200 tun nákladu

Kromě nejvyspělejších technologií, známých z vozů vyšších tříd, je Škoda Scala také ukázkou dalšího vývoje designového jazyka značky Škoda. Jako první model značky Škoda v Evropě bude mít novinka na pátých dveřích nápis Škoda

Nástupce Rapidu dostal jméno, na trh dorazí jako Škoda Scala

Škoda skicami nového vozu Kodiaq GT poskytuje první pohled na budoucí vrcholný model pro čínský trh.

Škoda zveřejnila první skici stylového Kodiaqu GT, exkluzivní kupé má namířeno na jediný trh

Václav Klement se narodil před 150 lety, 16. října 1868. Byl spoluzakladatelem a dlouholetou vůdčí osobností společnosti L&K/Škoda.

Před 150 lety se narodila jedna z klíčových postav dnešní Škody, skromný a pracovitý Václav Klement

reklama
reklama

Doporučujeme

Galileo Show Car

Bláznivý design 50. let? Galileo Show Car reprezentuje auta, která chtěla…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak co nejrychleji odmlžit okna v autě? Na kapesníky zapomeňte

  2. Český Šakal v ukrajinské armádě? Modernizované BVP má konečně šanci zazářit

  3. Nevýkonnější autojeřáb světa? Liebherr LTM 11200 uzvedne až 1200 tun nákladu

  4. Jak připravit auto na zimu? Tyto věci byste neměli zapomenout zkontrolovat

  5. Kosočtverec, čtverec, kruh. Znáte nová značení paliv? Tohle platí nyní po celé Evropě

  6. Elektrická Audi ponížila spalovací motory. Porsche 911 porazila na zpátečku a stanovila světový rekord

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud