Neustálý vývoj technologií BMW eDrive opět přináší větší radost z jízdy v čistě elektrických modelech značky BMW i.Dojezd lokálně bezemisní mobility se v každodenních podmínkách zvýšil až na 260 km bez ztráty typické radosti z jízdy BMW. Nabídka se navíc rozrostla o sportovní paket pro BMW i3 a nové barvy exteriéru i interiéru.
Neustálý vývoj technologií BMW eDrive opět přináší větší radost z jízdy v čistě elektrických modelech značky BMW i. Nová generace vysokonapěťového akumulátoru s nábojem článků zvýšeným na 120 ampérhodin (Ah) a s kapacitou 42,2 kilowatthodin (kWh) umožňuje 120Ah modelu BMW i3 a 120Ah BMW i3s od listopadu 2018 dosahovat výrazně delšího dojezdu. Tyto dva modely jsou nyní v každodenním provozu schopné ujet vzdálenost až 260 kilometrů, což představuje nárůst téměř o 30 procent.
Kombinovaná spotřeba energie modelu BMW i3 je 13,1 kWh/100 km (kombinované emise CO2: 0 g/km) a kombinovaná spotřeba energie modelu 120Ah BMW i3s činí 14,6–14,0 kWh/100 km (kombinované emise CO2: 0 g/km).
Tímto způsobem si BMW i upevňuje svou pozici předního hráče v oblasti inovací a určování trendů na poli průkopnické elektromobility s typickou radostí z jízdy a excelentní každodenní použitelností. Od představení BMW i3 se kapacita akumulátoru zdvojnásobila, což také prodloužilo dojezd vozu. Současně s uvedením většího akumulátoru jsou nyní pro BMW i3 a BMW i3s dostupné nové barvy karoserie, nové barvy pro volitelný interiér Loft a adaptivní LED světlomety s funkcí matrix dálkových světel.
V budoucnu do nabídky BMW i3 přibude sportovní paket, který zahrnuje černé lemy blatníků a sportovní podvozek se specifickými tlumiči, pružinami a stabilizátory, sníženou světlou výšku, rozšířený rozchod kol a 20“ kola z lehké slitiny. Optimalizované menu konceptu ovládání Drive v podobě dlaždic je nyní k dispozici v kombinaci s volitelným navigačním systémem Business. V budoucnosti volitelnou výbavu BMW i3 a BMW i3s rozšíří také příprava pro telefon s bezdrátovým nabíjením a WiFi hotspot.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.