Neustálý vývoj technologií BMW eDrive opět přináší větší radost z jízdy v čistě elektrických modelech značky BMW i.Dojezd lokálně bezemisní mobility se v každodenních podmínkách zvýšil až na 260 km bez ztráty typické radosti z jízdy BMW. Nabídka se navíc rozrostla o sportovní paket pro BMW i3 a nové barvy exteriéru i interiéru.
Neustálý vývoj technologií BMW eDrive opět přináší větší radost z jízdy v čistě elektrických modelech značky BMW i. Nová generace vysokonapěťového akumulátoru s nábojem článků zvýšeným na 120 ampérhodin (Ah) a s kapacitou 42,2 kilowatthodin (kWh) umožňuje 120Ah modelu BMW i3 a 120Ah BMW i3s od listopadu 2018 dosahovat výrazně delšího dojezdu. Tyto dva modely jsou nyní v každodenním provozu schopné ujet vzdálenost až 260 kilometrů, což představuje nárůst téměř o 30 procent.
Kombinovaná spotřeba energie modelu BMW i3 je 13,1 kWh/100 km (kombinované emise CO2: 0 g/km) a kombinovaná spotřeba energie modelu 120Ah BMW i3s činí 14,6–14,0 kWh/100 km (kombinované emise CO2: 0 g/km).
Tímto způsobem si BMW i upevňuje svou pozici předního hráče v oblasti inovací a určování trendů na poli průkopnické elektromobility s typickou radostí z jízdy a excelentní každodenní použitelností. Od představení BMW i3 se kapacita akumulátoru zdvojnásobila, což také prodloužilo dojezd vozu. Současně s uvedením většího akumulátoru jsou nyní pro BMW i3 a BMW i3s dostupné nové barvy karoserie, nové barvy pro volitelný interiér Loft a adaptivní LED světlomety s funkcí matrix dálkových světel.
V budoucnu do nabídky BMW i3 přibude sportovní paket, který zahrnuje černé lemy blatníků a sportovní podvozek se specifickými tlumiči, pružinami a stabilizátory, sníženou světlou výšku, rozšířený rozchod kol a 20“ kola z lehké slitiny. Optimalizované menu konceptu ovládání Drive v podobě dlaždic je nyní k dispozici v kombinaci s volitelným navigačním systémem Business. V budoucnosti volitelnou výbavu BMW i3 a BMW i3s rozšíří také příprava pro telefon s bezdrátovým nabíjením a WiFi hotspot.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.