Převratný prvek interiéru? Tahle drobnost může podstatně zvýšit bezpečnost na silnicích

Canatu 3D Touch Surface
Canatu 3D Touch Surface, foto: Canatu
Antonín Marek , AutoRoad.cz 27. září 2018 12:10
Sdílej:

Finská společnost Canatu byla dosud pro většinu z nás naprosto neznámou, ovšem to by se mohlo v blízké budoucnosti změnit. Na akci Automotive Brand Contest 2018 totiž představila zcela převratnou technologii 3D Touch Surface, která ji kromě vítězství v kategorii "Concept Cars" zajistila i celosvětovou pozornost. Tahle novinka by totiž mohla podstatně zvýšit bezpečnost na silnicích i komfort během ovládání vozu.

Přelomový 3D Touch Surface, který je součástí podstatně rozsáhlejší vize s názvem "3D Touch Cockpit," je vůbec prvním 3D dotykovým povrchem, který kombinuje unikátní vzhled s novým konceptem používání, který je zajištěn pomocí speciálních Canatu CNB folií a senzorů.

3D Touch Surface, který byl vyvinut ve spolupráci s Continental AG, kombinuje aktivní haptickou zpětnou vazbu s různými "topografickými prvky," díky kterým se můžete lépe orientovat jen dotyky prstů. Nové ovládací prvky tak bude možné ovládat prakticky poslepu, čímž se minimalizuje rozptylování řidiče. Ve srovnání s tradičními displeji by navíc mělo dojít i k nárůstu uživatelské přívětivosti celého systému.

Canatu navíc dodává, že jejich technologie otvírá zcela nové možnosti designerské svobody. Výrobci by tak mohli začít umisťovat displeje a dotykové plochy prakticky kamkoliv. Například i boční obložení dveří by mohlo být ve skutečnosti ovládacím prvkem, který by se ale aktivoval jen v okamžiku, kdy by ho posádka vozu potřebovala.

Koncept 3D Tocuh Cockpit interiéru spoléhá především na průhledné 3D dotykové senzory, které mohou být umístěn pod displeje, plasty, sklo, kůži nebo textilní látky.

Canatu navíc dodává, že může vytvořit lehké 3D ovládací prvky například pro ovládání oken, zrcátek či sedaček. Stejně tak má být možné vyrobit malá 3D tlačítka pro volant, drobné dotykové 3D ovládací prvky okolo displejů nebo minimalistické a málo rozptylující displeje, které mohou zůstat většinu času skryty a objevují se až v případě potřeby.

Ostatně bohaté možnosti využití prezentovala společnost Canatu i v několika svých videích, kde jsou její 3D dotykové displeje prezentovány i přímo během používání.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?