Finská společnost Canatu byla dosud pro většinu z nás naprosto neznámou, ovšem to by se mohlo v blízké budoucnosti změnit. Na akci Automotive Brand Contest 2018 totiž představila zcela převratnou technologii 3D Touch Surface, která ji kromě vítězství v kategorii "Concept Cars" zajistila i celosvětovou pozornost. Tahle novinka by totiž mohla podstatně zvýšit bezpečnost na silnicích i komfort během ovládání vozu.
Přelomový 3D Touch Surface, který je součástí podstatně rozsáhlejší vize s názvem "3D Touch Cockpit," je vůbec prvním 3D dotykovým povrchem, který kombinuje unikátní vzhled s novým konceptem používání, který je zajištěn pomocí speciálních Canatu CNB folií a senzorů.
3D Touch Surface, který byl vyvinut ve spolupráci s Continental AG, kombinuje aktivní haptickou zpětnou vazbu s různými "topografickými prvky," díky kterým se můžete lépe orientovat jen dotyky prstů. Nové ovládací prvky tak bude možné ovládat prakticky poslepu, čímž se minimalizuje rozptylování řidiče. Ve srovnání s tradičními displeji by navíc mělo dojít i k nárůstu uživatelské přívětivosti celého systému.
Canatu navíc dodává, že jejich technologie otvírá zcela nové možnosti designerské svobody. Výrobci by tak mohli začít umisťovat displeje a dotykové plochy prakticky kamkoliv. Například i boční obložení dveří by mohlo být ve skutečnosti ovládacím prvkem, který by se ale aktivoval jen v okamžiku, kdy by ho posádka vozu potřebovala.
Koncept 3D Tocuh Cockpit interiéru spoléhá především na průhledné 3D dotykové senzory, které mohou být umístěn pod displeje, plasty, sklo, kůži nebo textilní látky.
Canatu navíc dodává, že může vytvořit lehké 3D ovládací prvky například pro ovládání oken, zrcátek či sedaček. Stejně tak má být možné vyrobit malá 3D tlačítka pro volant, drobné dotykové 3D ovládací prvky okolo displejů nebo minimalistické a málo rozptylující displeje, které mohou zůstat většinu času skryty a objevují se až v případě potřeby.
Ostatně bohaté možnosti využití prezentovala společnost Canatu i v několika svých videích, kde jsou její 3D dotykové displeje prezentovány i přímo během používání.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.