Škoda poprvé poskytla prostřednictvím dvou designových skic celkovou podobu nového vysoce výkonného SUV Škoda Kodiaq RS. Detaily karoserie v lesklém černém provedení dotvářejí dynamický vzhled nového špičkového SUV. Jako první SUV značky ponese kombinaci písmen RS, kterou Škoda označuje své mimořádně sportovní modely. Emocionální design žije ze souhry elegantních linií, sportovních kontur a pro SUV typické robustnosti. Škoda Kodiaq RS s motorem o výkonu 176 kW (240 k) bude mít světovou premiéru v říjnu na autosalonu v Paříži.
Široká a trojrozměrným dojmem působící maska chladiče dodává modelu Škoda Kodiaq RS působivý vzhled. V lesklém černém laku zdůrazňuje sportovní charakter SUV, které exkluzivně disponuje nejsilnějším sériovým vznětovým motorem v historii české automobilky. Také střešní nosič, rámečky oken a vnější zpětná zrcátka se lesknou ve sportovním černém odstínu.
Poprvé na modelu kategorie SUV nabízí Škoda pro model Kodiaq RS modrou metalickou barvu Race. Jako první člen rodiny RS v kategorii SUV ponese na masce chladiče a na zádi nové, moderní logo RS s písmenem V (jako vítězství) v červené barvě.
Nově tvarovaný nárazník vpředu a vzadu
Škoda exkluzivně pro model Kodiaq RS vyvinula nové nárazníky. Součástí standardní výbavy jsou Full-LED světlomety s krystalickou strukturou odkazující na tradicí výroby českého křišťálu. Součástí zadního nárazníku je integrovaná odrazka, která se táhne přes celou šířku vozu – typický znak všech modelů značky Škoda v provedení RS. Pod zadním nárazníkem jsou dvě výrazné koncovky výfuku.
První vůz značky Škoda s dvacetipalcovými koly z lehké slitiny ve standardu
Kodiaq RS je prvním modelem značky Škoda , který má v sériové výbavě dvacetipalcová kola Xtreme z lehké slitiny, která naznačují dynamický potenciál vozu. Pro mimořádné jízdní vlastnosti vozu je dimenzována i brzdová soustava s výraznými sedmnáctipalcovými červeně lakovanými brzdovými třmeny.
S modelem Kodiaq RS přenesla značka Škoda designový jazyk svých sportovních modelů poprvé i do segmentu SUV a vytvořila tak jedinečnou produktovou identitu. Veřejnosti se dynamické a vrcholné provedení řady Kodiaq představí v říjnu na autosalonu v Paříži.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?