Škoda poprvé poskytla prostřednictvím dvou designových skic celkovou podobu nového vysoce výkonného SUV Škoda Kodiaq RS. Detaily karoserie v lesklém černém provedení dotvářejí dynamický vzhled nového špičkového SUV. Jako první SUV značky ponese kombinaci písmen RS, kterou Škoda označuje své mimořádně sportovní modely. Emocionální design žije ze souhry elegantních linií, sportovních kontur a pro SUV typické robustnosti. Škoda Kodiaq RS s motorem o výkonu 176 kW (240 k) bude mít světovou premiéru v říjnu na autosalonu v Paříži.
Široká a trojrozměrným dojmem působící maska chladiče dodává modelu Škoda Kodiaq RS působivý vzhled. V lesklém černém laku zdůrazňuje sportovní charakter SUV, které exkluzivně disponuje nejsilnějším sériovým vznětovým motorem v historii české automobilky. Také střešní nosič, rámečky oken a vnější zpětná zrcátka se lesknou ve sportovním černém odstínu.
Poprvé na modelu kategorie SUV nabízí Škoda pro model Kodiaq RS modrou metalickou barvu Race. Jako první člen rodiny RS v kategorii SUV ponese na masce chladiče a na zádi nové, moderní logo RS s písmenem V (jako vítězství) v červené barvě.
Nově tvarovaný nárazník vpředu a vzadu
Škoda exkluzivně pro model Kodiaq RS vyvinula nové nárazníky. Součástí standardní výbavy jsou Full-LED světlomety s krystalickou strukturou odkazující na tradicí výroby českého křišťálu. Součástí zadního nárazníku je integrovaná odrazka, která se táhne přes celou šířku vozu – typický znak všech modelů značky Škoda v provedení RS. Pod zadním nárazníkem jsou dvě výrazné koncovky výfuku.
První vůz značky Škoda s dvacetipalcovými koly z lehké slitiny ve standardu
Kodiaq RS je prvním modelem značky Škoda , který má v sériové výbavě dvacetipalcová kola Xtreme z lehké slitiny, která naznačují dynamický potenciál vozu. Pro mimořádné jízdní vlastnosti vozu je dimenzována i brzdová soustava s výraznými sedmnáctipalcovými červeně lakovanými brzdovými třmeny.
S modelem Kodiaq RS přenesla značka Škoda designový jazyk svých sportovních modelů poprvé i do segmentu SUV a vytvořila tak jedinečnou produktovou identitu. Veřejnosti se dynamické a vrcholné provedení řady Kodiaq představí v říjnu na autosalonu v Paříži.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.