Škoda poprvé poskytla prostřednictvím dvou designových skic celkovou podobu nového vysoce výkonného SUV Škoda Kodiaq RS. Detaily karoserie v lesklém černém provedení dotvářejí dynamický vzhled nového špičkového SUV. Jako první SUV značky ponese kombinaci písmen RS, kterou Škoda označuje své mimořádně sportovní modely. Emocionální design žije ze souhry elegantních linií, sportovních kontur a pro SUV typické robustnosti. Škoda Kodiaq RS s motorem o výkonu 176 kW (240 k) bude mít světovou premiéru v říjnu na autosalonu v Paříži.
Široká a trojrozměrným dojmem působící maska chladiče dodává modelu Škoda Kodiaq RS působivý vzhled. V lesklém černém laku zdůrazňuje sportovní charakter SUV, které exkluzivně disponuje nejsilnějším sériovým vznětovým motorem v historii české automobilky. Také střešní nosič, rámečky oken a vnější zpětná zrcátka se lesknou ve sportovním černém odstínu.
Poprvé na modelu kategorie SUV nabízí Škoda pro model Kodiaq RS modrou metalickou barvu Race. Jako první člen rodiny RS v kategorii SUV ponese na masce chladiče a na zádi nové, moderní logo RS s písmenem V (jako vítězství) v červené barvě.
Nově tvarovaný nárazník vpředu a vzadu
Škoda exkluzivně pro model Kodiaq RS vyvinula nové nárazníky. Součástí standardní výbavy jsou Full-LED světlomety s krystalickou strukturou odkazující na tradicí výroby českého křišťálu. Součástí zadního nárazníku je integrovaná odrazka, která se táhne přes celou šířku vozu – typický znak všech modelů značky Škoda v provedení RS. Pod zadním nárazníkem jsou dvě výrazné koncovky výfuku.
První vůz značky Škoda s dvacetipalcovými koly z lehké slitiny ve standardu
Kodiaq RS je prvním modelem značky Škoda , který má v sériové výbavě dvacetipalcová kola Xtreme z lehké slitiny, která naznačují dynamický potenciál vozu. Pro mimořádné jízdní vlastnosti vozu je dimenzována i brzdová soustava s výraznými sedmnáctipalcovými červeně lakovanými brzdovými třmeny.
S modelem Kodiaq RS přenesla značka Škoda designový jazyk svých sportovních modelů poprvé i do segmentu SUV a vytvořila tak jedinečnou produktovou identitu. Veřejnosti se dynamické a vrcholné provedení řady Kodiaq představí v říjnu na autosalonu v Paříži.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?