Škoda poprvé poskytla prostřednictvím dvou designových skic celkovou podobu nového vysoce výkonného SUV Škoda Kodiaq RS. Detaily karoserie v lesklém černém provedení dotvářejí dynamický vzhled nového špičkového SUV. Jako první SUV značky ponese kombinaci písmen RS, kterou Škoda označuje své mimořádně sportovní modely. Emocionální design žije ze souhry elegantních linií, sportovních kontur a pro SUV typické robustnosti. Škoda Kodiaq RS s motorem o výkonu 176 kW (240 k) bude mít světovou premiéru v říjnu na autosalonu v Paříži.
Široká a trojrozměrným dojmem působící maska chladiče dodává modelu Škoda Kodiaq RS působivý vzhled. V lesklém černém laku zdůrazňuje sportovní charakter SUV, které exkluzivně disponuje nejsilnějším sériovým vznětovým motorem v historii české automobilky. Také střešní nosič, rámečky oken a vnější zpětná zrcátka se lesknou ve sportovním černém odstínu.
Poprvé na modelu kategorie SUV nabízí Škoda pro model Kodiaq RS modrou metalickou barvu Race. Jako první člen rodiny RS v kategorii SUV ponese na masce chladiče a na zádi nové, moderní logo RS s písmenem V (jako vítězství) v červené barvě.
Nově tvarovaný nárazník vpředu a vzadu
Škoda exkluzivně pro model Kodiaq RS vyvinula nové nárazníky. Součástí standardní výbavy jsou Full-LED světlomety s krystalickou strukturou odkazující na tradicí výroby českého křišťálu. Součástí zadního nárazníku je integrovaná odrazka, která se táhne přes celou šířku vozu – typický znak všech modelů značky Škoda v provedení RS. Pod zadním nárazníkem jsou dvě výrazné koncovky výfuku.
První vůz značky Škoda s dvacetipalcovými koly z lehké slitiny ve standardu
Kodiaq RS je prvním modelem značky Škoda , který má v sériové výbavě dvacetipalcová kola Xtreme z lehké slitiny, která naznačují dynamický potenciál vozu. Pro mimořádné jízdní vlastnosti vozu je dimenzována i brzdová soustava s výraznými sedmnáctipalcovými červeně lakovanými brzdovými třmeny.
S modelem Kodiaq RS přenesla značka Škoda designový jazyk svých sportovních modelů poprvé i do segmentu SUV a vytvořila tak jedinečnou produktovou identitu. Veřejnosti se dynamické a vrcholné provedení řady Kodiaq představí v říjnu na autosalonu v Paříži.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.