Hybridní Honda CR-V dorazí i do Evropy, kdy se dočkají první zákazníci?

Nová Honda CR-V nabídne i hybridní systém "Honda Hybrid Performance"
Nová Honda CR-V nabídne i hybridní systém "Honda Hybrid Performance", foto: Honda
Antonín Marek , AutoRoad.cz 19. září 2018 11:04
Sdílej:

Je to poprvé, kdy SUV, zcela nové CR-V, bude v Evropě k dostání s pokročilou technologií hybridního hnacího systému. Systém Honda Hybrid Performance vyžívá technologii inteligentního pohonu s více režimy (i-MMD) a skládá se ze dvou elektromotorů, zážehového motoru s Atkinsonovým cyklem a inovativní přímé převodovky, které zajišťují vysokou míru účinnosti.

Hybridní CR-V je vybaveno úsporným 2,0litrovým zážehovým motorem i-VTEC, výkonným elektromotorem a lithium-iontovým akumulátorem. Maximální výkon je 184 HP (135 kW) s točivým momentem 315 Nm.

Systém nevyužívá klasickou převodovku, namísto ní stálý převodový poměr zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí, díky kterému je přenos točivého momentu hladší. V tomto formátu je systém Honda propracovanější než planetové převodovky e-CVT, kterými jsou obvykle vybaveny ostatní hybridní vozy.

Jedinečná technologie i-MMD společnosti Honda dostala svůj název proto, že inteligentně, automaticky a plynule přepíná mezi třemi režimy pohonu a zajišťuje tak nejvyšší možnou úspornost provozu. Tyto režimy jsou:

Elektrický pohon – čerpá energii z lithium-iontového akumulátoru pro elektromotor a pohon kol (zážehový motor je vypnutý) Hybridní pohon – zážehový motor pohání druhý motor/generátor, který dodává elektrickou energii pro elektromotor společně s akumulátorem. Motorový pohon – zamykací mechanismus spojky vytváří přímé propojení mezi zážehovým motorem a koly.

Při jízdě ve městě bude k zajištění optimální účinnosti ve většině situací hybridní vůz CR-V automaticky přepínat mezi hybridním a elektrickým pohonem. V režimu hybridního pohonu lze přebytečnou energii ze zážehového motoru odklonit zpět přes generátor a dobíjet s ní akumulátor. Režim motorového pohonu představuje nejúčinnější řešení pro jízdu na dálnici.

Při středně rychlé jízdě pojede hybridní vůz CR-V obvykle více než polovinu doby na elektrický pohon, kdežto při vyšší rychlosti bude elektrický pohon využívat zhruba po jednu třetinu doby. Řídicí software systému i-MMD bude podle dané situace a prostředí a bez účasti řidiče průběžně rozhodovat o tom, kdy je z hlediska maximální úspornosti provozu vhodné mezi těmito režimy přepnout.

Konstruktéři z programu CR-V Hybrid si dali záležet na tom, aby přechod mezi jednotlivými zdroji energie byl pro cestující téměř nepostřehnutelný, a to včetně funkce zapnutí a vypnutí motoru, když vůz stojí. Díky hladkému přenosu točivého momentu není znát změna v hnacím ústrojí ani nežádoucí odezva v pedálech nebo ve volantu a s téměř úplnou absencí hluku v hnacím ústrojí vyniká CR-V Hybrid mimořádně tichým provozem.

Systém i-MMD je vyladěn tak, aby přinášel lineární akceleraci, využívá optimální kalibrace odezvy hnacího ústrojí na změny polohy plynového pedálu a zvuk motoru tak odpovídá očekávání řidiče.

Nový hybridní vůz Honda CR-V je vybaven jedinečným displejem s informacemi pro řidiče (Driver Information Interface - DII), na němž se zobrazují aktuální údaje o jízdě a díky němuž řidič lépe porozumí tomu, jak při pohonu vozu jednotlivé zdroje energie spolupracují. Přístroj signalizuje stav nabití lithium-iontového akumulátoru, graficky znázorňuje aktuální tok energie i stav dobíjení systému.

Zahájení výroby vozu Honda CR-V Hybrid 2019 pro evropský trh se plánuje na říjen 2018, přičemž první dodávky zákazníkům proběhnou počátkem roku 2019.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.