Hybridní Honda CR-V dorazí i do Evropy, kdy se dočkají první zákazníci?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 19. září 2018, 11:04 Google+

Je to poprvé, kdy SUV, zcela nové CR-V, bude v Evropě k dostání s pokročilou technologií hybridního hnacího systému. Systém Honda Hybrid Performance vyžívá technologii inteligentního pohonu s více režimy (i-MMD) a skládá se ze dvou elektromotorů, zážehového motoru s Atkinsonovým cyklem a inovativní přímé převodovky, které zajišťují vysokou míru účinnosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová Honda CR-V nabídne i hybridní systém "Honda Hybrid Performance"

Nová Honda CR-V nabídne i hybridní systém "Honda Hybrid Performance" | foto: Honda

Sdílejte článek

Hybridní CR-V je vybaveno úsporným 2,0litrovým zážehovým motorem i-VTEC, výkonným elektromotorem a lithium-iontovým akumulátorem. Maximální výkon je 184 HP (135 kW) s točivým momentem 315 Nm.

Systém nevyužívá klasickou převodovku, namísto ní stálý převodový poměr zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí, díky kterému je přenos točivého momentu hladší. V tomto formátu je systém Honda propracovanější než planetové převodovky e-CVT, kterými jsou obvykle vybaveny ostatní hybridní vozy.

Jedinečná technologie i-MMD společnosti Honda dostala svůj název proto, že inteligentně, automaticky a plynule přepíná mezi třemi režimy pohonu a zajišťuje tak nejvyšší možnou úspornost provozu. Tyto režimy jsou:

  • Elektrický pohon – čerpá energii z lithium-iontového akumulátoru pro elektromotor a pohon kol (zážehový motor je vypnutý)
  • Hybridní pohon – zážehový motor pohání druhý motor/generátor, který dodává elektrickou energii pro elektromotor společně s akumulátorem.
  • Motorový pohon – zamykací mechanismus spojky vytváří přímé propojení mezi zážehovým motorem a koly.

Při jízdě ve městě bude k zajištění optimální účinnosti ve většině situací hybridní vůz CR-V automaticky přepínat mezi hybridním a elektrickým pohonem. V režimu hybridního pohonu lze přebytečnou energii ze zážehového motoru odklonit zpět přes generátor a dobíjet s ní akumulátor. Režim motorového pohonu představuje nejúčinnější řešení pro jízdu na dálnici.

Při středně rychlé jízdě pojede hybridní vůz CR-V obvykle více než polovinu doby na elektrický pohon, kdežto při vyšší rychlosti bude elektrický pohon využívat zhruba po jednu třetinu doby. Řídicí software systému i-MMD bude podle dané situace a prostředí a bez účasti řidiče průběžně rozhodovat o tom, kdy je z hlediska maximální úspornosti provozu vhodné mezi těmito režimy přepnout.

Konstruktéři z programu CR-V Hybrid si dali záležet na tom, aby přechod mezi jednotlivými zdroji energie byl pro cestující téměř nepostřehnutelný, a to včetně funkce zapnutí a vypnutí motoru, když vůz stojí. Díky hladkému přenosu točivého momentu není znát změna v hnacím ústrojí ani nežádoucí odezva v pedálech nebo ve volantu a s téměř úplnou absencí hluku v hnacím ústrojí vyniká CR-V Hybrid mimořádně tichým provozem.

img-responsive

Zcela nová Honda CR-V | foto: Honda

Systém i-MMD je vyladěn tak, aby přinášel lineární akceleraci, využívá optimální kalibrace odezvy hnacího ústrojí na změny polohy plynového pedálu a zvuk motoru tak odpovídá očekávání řidiče.

Nový hybridní vůz Honda CR-V je vybaven jedinečným displejem s informacemi pro řidiče (Driver Information Interface - DII), na němž se zobrazují aktuální údaje o jízdě a díky němuž řidič lépe porozumí tomu, jak při pohonu vozu jednotlivé zdroje energie spolupracují. Přístroj signalizuje stav nabití lithium-iontového akumulátoru, graficky znázorňuje aktuální tok energie i stav dobíjení systému.

Zahájení výroby vozu Honda CR-V Hybrid 2019 pro evropský trh se plánuje na říjen 2018, přičemž první dodávky zákazníkům proběhnou počátkem roku 2019.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Hybridní Honda CR-V dorazí i do Evropy, kdy se dočkají první zákazníci?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Kona Electric

Hyundai dokončuje přípravy na zahájení výroby Kony Electric v České republice

Škoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG Style

Škoda nabízí akční Octavii combi za doporučených 499 900 Kč

Škoda

Elektromobily a Češi? Průzkum ukázal, kde je zakopaný pes

Hyundai i30 N Line po faceliftu s novým designem, funkcemi, motory a nově jako mildhybrid

Hyundai i30 po faceliftu: atraktivní, N Line už i pro kombi, mildhybridní pohon

Lexus UX 250h

Test: Lexus UX 250h F-Sport, nad očekávání dobrý crossover

Subaru WRX STi

Nové Subaru Impreza WRX STI by mělo mít 2,4 litrový boxer o výkonu 400 koní

Jehle Saphire

Znáte téměř zapomenutý supersport s podivným jménem, designem a rychlostí přes 400 km/h?

Honda e

Honda předvede „e:TECHNOLOGY“ na Ženevském autosalonu 2020

Hyundai

Hyundai a Kia vyvinuly jako první na světě síťově propojené řízení převodovky

BMW Concept i4 přinese čistě elektrický pohon do značky BMW

BMW UKÁZALO základní podobu svého prvního čistě elektrického Gran Coupé Concept i4

reklama

Doporučujeme

První test zimních pneumatik pro rok 2018 (Uniroyal  MS plus 77)

První testy zimních pneumatik: Rozdíl mezi první a poslední je více než 16 metrů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Hyundai i30 po faceliftu: atraktivní, N Line už i pro kombi, mildhybridní pohon

  2. DS představí v Ženevě vlajkový model, velký elegantní sedan DS 9

  3. Osmá generace ikony: Světová premiéra nového modelu Golf GTI se uskuteční v Ženevě

  4. Škoda nabízí akční Octavii combi za doporučených 499 900 Kč

  5. Znáte téměř zapomenutý supersport s podivným jménem, designem a rychlostí přes 400 km/h?

  6. Nový Hyundai i20 bude stát za pozornost. Zachová si čtyřválec, nabídne hybrid a ostřejší design

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud