Hybridní Honda CR-V dorazí i do Evropy, kdy se dočkají první zákazníci?

mao / AutoRoad.cz, 19. září 2018, 11:04 Google+

Je to poprvé, kdy SUV, zcela nové CR-V, bude v Evropě k dostání s pokročilou technologií hybridního hnacího systému. Systém Honda Hybrid Performance vyžívá technologii inteligentního pohonu s více režimy (i-MMD) a skládá se ze dvou elektromotorů, zážehového motoru s Atkinsonovým cyklem a inovativní přímé převodovky, které zajišťují vysokou míru účinnosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová Honda CR-V nabídne i hybridní systém "Honda Hybrid Performance"

Nová Honda CR-V nabídne i hybridní systém "Honda Hybrid Performance" | foto: Honda

Sdílejte článek

Hybridní CR-V je vybaveno úsporným 2,0litrovým zážehovým motorem i-VTEC, výkonným elektromotorem a lithium-iontovým akumulátorem. Maximální výkon je 184 HP (135 kW) s točivým momentem 315 Nm.

Systém nevyužívá klasickou převodovku, namísto ní stálý převodový poměr zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí, díky kterému je přenos točivého momentu hladší. V tomto formátu je systém Honda propracovanější než planetové převodovky e-CVT, kterými jsou obvykle vybaveny ostatní hybridní vozy.

Jedinečná technologie i-MMD společnosti Honda dostala svůj název proto, že inteligentně, automaticky a plynule přepíná mezi třemi režimy pohonu a zajišťuje tak nejvyšší možnou úspornost provozu. Tyto režimy jsou:

  • Elektrický pohon – čerpá energii z lithium-iontového akumulátoru pro elektromotor a pohon kol (zážehový motor je vypnutý)
  • Hybridní pohon – zážehový motor pohání druhý motor/generátor, který dodává elektrickou energii pro elektromotor společně s akumulátorem.
  • Motorový pohon – zamykací mechanismus spojky vytváří přímé propojení mezi zážehovým motorem a koly.

Při jízdě ve městě bude k zajištění optimální účinnosti ve většině situací hybridní vůz CR-V automaticky přepínat mezi hybridním a elektrickým pohonem. V režimu hybridního pohonu lze přebytečnou energii ze zážehového motoru odklonit zpět přes generátor a dobíjet s ní akumulátor. Režim motorového pohonu představuje nejúčinnější řešení pro jízdu na dálnici.

Při středně rychlé jízdě pojede hybridní vůz CR-V obvykle více než polovinu doby na elektrický pohon, kdežto při vyšší rychlosti bude elektrický pohon využívat zhruba po jednu třetinu doby. Řídicí software systému i-MMD bude podle dané situace a prostředí a bez účasti řidiče průběžně rozhodovat o tom, kdy je z hlediska maximální úspornosti provozu vhodné mezi těmito režimy přepnout.

Konstruktéři z programu CR-V Hybrid si dali záležet na tom, aby přechod mezi jednotlivými zdroji energie byl pro cestující téměř nepostřehnutelný, a to včetně funkce zapnutí a vypnutí motoru, když vůz stojí. Díky hladkému přenosu točivého momentu není znát změna v hnacím ústrojí ani nežádoucí odezva v pedálech nebo ve volantu a s téměř úplnou absencí hluku v hnacím ústrojí vyniká CR-V Hybrid mimořádně tichým provozem.

img-responsive

Zcela nová Honda CR-V | foto: Honda

Systém i-MMD je vyladěn tak, aby přinášel lineární akceleraci, využívá optimální kalibrace odezvy hnacího ústrojí na změny polohy plynového pedálu a zvuk motoru tak odpovídá očekávání řidiče.

Nový hybridní vůz Honda CR-V je vybaven jedinečným displejem s informacemi pro řidiče (Driver Information Interface - DII), na němž se zobrazují aktuální údaje o jízdě a díky němuž řidič lépe porozumí tomu, jak při pohonu vozu jednotlivé zdroje energie spolupracují. Přístroj signalizuje stav nabití lithium-iontového akumulátoru, graficky znázorňuje aktuální tok energie i stav dobíjení systému.

Zahájení výroby vozu Honda CR-V Hybrid 2019 pro evropský trh se plánuje na říjen 2018, přičemž první dodávky zákazníkům proběhnou počátkem roku 2019.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hybridní Honda CR-V dorazí i do Evropy, kdy se dočkají první zákazníci?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lynk & Co 03

Lynk & Co 03 TCR - Levnější Volvo láká na sportovní model speciálem pro WTCR

ZAZ 966

Uhodli byste, kolik výkonu si zachovala legenda sovětských silnic po 45 letech provozu?

Bloodhound SSC

Sen o rychlosti 1 609 km/h opět ožívá! Bloodhound SSC našel nového majitele

BelAZ 75710

Belaz 75710 je největším automobilem na světě. Technická data jsou extrémní

NIO ES6

Elektrický konkurent Audi Q5 byl představen, má ambice podívat se do Evropy

Hyundai Kona

Hyundai Kona zvolena „Nejlepším vozem roku" ve Španělsku. Čím si získala hlasy odborníků?

reklama
reklama

Doporučujeme

První test zimních pneumatik pro rok 2018 (Uniroyal  MS plus 77)

První testy zimních pneumatik: Rozdíl mezi první a poslední je více než 16 metrů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  2. Toyota neuhlídala novou Supru, seznamte se s nástupcem legendy

  3. TEST: Škoda Karoq 1.5 TSI - Skutečně nejlepší volba? Záleží na povaze řidiče a očekáváních

  4. Nabíjení rychlé jako tankování? BMW a Porsche odstraňují největší problém elektromobilů

  5. Bazarové perličky: Mitsubishi Legnum VR4 2.5 TwinTurbo

  6. Auto jako úkryt před střelbou? Skutečnost, kterou vám ve filmu neukážou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud