Je to opravdu zvláštní pohled - na autonomní vozy si již pomalu zvykáme, a i když je zatím nevídáme v běžném provozu, informace o jejich vývoji a testování (i selháních) nás již nijak nepřekvapují. Jenže BMW Motorrad představilo verzi funkční autonomní motorky - která sama nastartuje, projíždí zatáčky i zastaví. Také se ptáte, k čemu je to vlastně dobré? Motorka by za vás samozřejmě neměla řídit, ale díky pokročilým funkcím by měla řidiče dostat z kdejaké šlamastiky. Ovšem posuďte sami, jízda bez řidiče vypadá až děsivě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.