BMW i3 působí na silnicích dodnes jako zjevení. Futuristický automobil zkonstruovaný pro města budoucnosti nabízí řadu úchvatných prvků a vlastností, řada lidí mu však stále nemůže odpustit jeho omezený dojezd, který je jeho zřejmě největší slabinou. Problém, který automobilka podle mnohých podcenila, však nyní dokázala vyřešit jiná společnost, díky které by se z modelů i3 mohl stát jeden z nejpokrokovějších elektromobilů.
Když se kompaktní městské BMW objevilo na trhu, nabízela jeho baterie s kapacitou 33 kWH dojezd pouhých 114 mil (cca 183 km), tedy alespoň dle měření EPA. Do města je to možná dostatek, pro běžné cestování je to ale žalostně málo.
Automobilka proto přišla s variantou REx, do které implantovala malý spalovací motor. Ten generuje elektrickou energii, dobíjí baterie a dojezd se prodloužil. Ani tak se ale nedá mluvit o výrazně větší použitelnosti. Naštěstí se do hry nyní vložil další hráč.
Tím je německá společnost Lion Smart, která se zabývá ukládáním energie a pro model i3 vyvinula nový systém baterií. Její koncept "Light Battery" je sice stále ve vývoji, již nyní ale díky webu Autocar víme, že díky využití modulárního designu by měl nabídnout vyšší výkon, snížit cenu a zvýšit bezpečí. A jaké jsou výsledky? Nové baterie pro i3 mají kapacitu rovných 100 kWH, díky čemuž by měla i3 dokázat ujet až 700 km na jedno nabití.
Zatím není jasné, zda byl dojezd měřen v režimu NEDC, WLTP nebo v rámci vlastního testovacího procesu společnosti. Nárůst kapacity a dojezdu je však skutečně působivý a dalece přesahuje možnosti, které automobil nabízí v továrním provedení.
Zajímavostí je také skutečnost, že dojezd 700 kilometrů plánuje mnichovská automobilka pro svůj elektrický model iNext EV, který by však měl být představen až v roce 2022. Již nyní se tak podle webu InsideEVs objevují náznaky, že německé automobilky se chystají implementovat do svých vozidel působivé modulární technologie. Na konkurenci by ale stále mohly ztrácet v oddělení vývoje baterií.
Působivou technologii nového "balíku" baterií pro BMW i3 prezentovala společnost i ve ideu, kde popisuje technické i designové nápady, díky kterým bylo možné dosáhnout kompaktnosti i flexibility co se kapacity týče.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.