BMW i3 působí na silnicích dodnes jako zjevení. Futuristický automobil zkonstruovaný pro města budoucnosti nabízí řadu úchvatných prvků a vlastností, řada lidí mu však stále nemůže odpustit jeho omezený dojezd, který je jeho zřejmě největší slabinou. Problém, který automobilka podle mnohých podcenila, však nyní dokázala vyřešit jiná společnost, díky které by se z modelů i3 mohl stát jeden z nejpokrokovějších elektromobilů.
Když se kompaktní městské BMW objevilo na trhu, nabízela jeho baterie s kapacitou 33 kWH dojezd pouhých 114 mil (cca 183 km), tedy alespoň dle měření EPA. Do města je to možná dostatek, pro běžné cestování je to ale žalostně málo.
Automobilka proto přišla s variantou REx, do které implantovala malý spalovací motor. Ten generuje elektrickou energii, dobíjí baterie a dojezd se prodloužil. Ani tak se ale nedá mluvit o výrazně větší použitelnosti. Naštěstí se do hry nyní vložil další hráč.
Tím je německá společnost Lion Smart, která se zabývá ukládáním energie a pro model i3 vyvinula nový systém baterií. Její koncept "Light Battery" je sice stále ve vývoji, již nyní ale díky webu Autocar víme, že díky využití modulárního designu by měl nabídnout vyšší výkon, snížit cenu a zvýšit bezpečí. A jaké jsou výsledky? Nové baterie pro i3 mají kapacitu rovných 100 kWH, díky čemuž by měla i3 dokázat ujet až 700 km na jedno nabití.
Zatím není jasné, zda byl dojezd měřen v režimu NEDC, WLTP nebo v rámci vlastního testovacího procesu společnosti. Nárůst kapacity a dojezdu je však skutečně působivý a dalece přesahuje možnosti, které automobil nabízí v továrním provedení.
Zajímavostí je také skutečnost, že dojezd 700 kilometrů plánuje mnichovská automobilka pro svůj elektrický model iNext EV, který by však měl být představen až v roce 2022. Již nyní se tak podle webu InsideEVs objevují náznaky, že německé automobilky se chystají implementovat do svých vozidel působivé modulární technologie. Na konkurenci by ale stále mohly ztrácet v oddělení vývoje baterií.
Působivou technologii nového "balíku" baterií pro BMW i3 prezentovala společnost i ve ideu, kde popisuje technické i designové nápady, díky kterým bylo možné dosáhnout kompaktnosti i flexibility co se kapacity týče.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?