BMW i3 působí na silnicích dodnes jako zjevení. Futuristický automobil zkonstruovaný pro města budoucnosti nabízí řadu úchvatných prvků a vlastností, řada lidí mu však stále nemůže odpustit jeho omezený dojezd, který je jeho zřejmě největší slabinou. Problém, který automobilka podle mnohých podcenila, však nyní dokázala vyřešit jiná společnost, díky které by se z modelů i3 mohl stát jeden z nejpokrokovějších elektromobilů.
Když se kompaktní městské BMW objevilo na trhu, nabízela jeho baterie s kapacitou 33 kWH dojezd pouhých 114 mil (cca 183 km), tedy alespoň dle měření EPA. Do města je to možná dostatek, pro běžné cestování je to ale žalostně málo.
Automobilka proto přišla s variantou REx, do které implantovala malý spalovací motor. Ten generuje elektrickou energii, dobíjí baterie a dojezd se prodloužil. Ani tak se ale nedá mluvit o výrazně větší použitelnosti. Naštěstí se do hry nyní vložil další hráč.
Tím je německá společnost Lion Smart, která se zabývá ukládáním energie a pro model i3 vyvinula nový systém baterií. Její koncept "Light Battery" je sice stále ve vývoji, již nyní ale díky webu Autocar víme, že díky využití modulárního designu by měl nabídnout vyšší výkon, snížit cenu a zvýšit bezpečí. A jaké jsou výsledky? Nové baterie pro i3 mají kapacitu rovných 100 kWH, díky čemuž by měla i3 dokázat ujet až 700 km na jedno nabití.
Zatím není jasné, zda byl dojezd měřen v režimu NEDC, WLTP nebo v rámci vlastního testovacího procesu společnosti. Nárůst kapacity a dojezdu je však skutečně působivý a dalece přesahuje možnosti, které automobil nabízí v továrním provedení.
Zajímavostí je také skutečnost, že dojezd 700 kilometrů plánuje mnichovská automobilka pro svůj elektrický model iNext EV, který by však měl být představen až v roce 2022. Již nyní se tak podle webu InsideEVs objevují náznaky, že německé automobilky se chystají implementovat do svých vozidel působivé modulární technologie. Na konkurenci by ale stále mohly ztrácet v oddělení vývoje baterií.
Působivou technologii nového "balíku" baterií pro BMW i3 prezentovala společnost i ve ideu, kde popisuje technické i designové nápady, díky kterým bylo možné dosáhnout kompaktnosti i flexibility co se kapacity týče.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.