Mnichovské kladivo na Teslu? Upravené BMW i3 nabídne dojezd až 700 kilometrů

BMW i3 by s novými "Light Battery" mohlo nabídnout dojezd až 700 kilometrů
BMW i3 by s novými "Light Battery" mohlo nabídnout dojezd až 700 kilometrů, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 8. září 2018 10:00
Sdílej:

BMW i3 působí na silnicích dodnes jako zjevení. Futuristický automobil zkonstruovaný pro města budoucnosti nabízí řadu úchvatných prvků a vlastností, řada lidí mu však stále nemůže odpustit jeho omezený dojezd, který je jeho zřejmě největší slabinou. Problém, který automobilka podle mnohých podcenila, však nyní dokázala vyřešit jiná společnost, díky které by se z modelů i3 mohl stát jeden z nejpokrokovějších elektromobilů.

Když se kompaktní městské BMW objevilo na trhu, nabízela jeho baterie s kapacitou 33 kWH dojezd pouhých 114 mil (cca 183 km), tedy alespoň dle měření EPA. Do města je to možná dostatek, pro běžné cestování je to ale žalostně málo.

Automobilka proto přišla s variantou REx, do které implantovala malý spalovací motor. Ten generuje elektrickou energii, dobíjí baterie a dojezd se prodloužil. Ani tak se ale nedá mluvit o výrazně větší použitelnosti. Naštěstí se do hry nyní vložil další hráč.

Tím je německá společnost Lion Smart, která se zabývá ukládáním energie a pro model i3 vyvinula nový systém baterií. Její koncept "Light Battery" je sice stále ve vývoji, již nyní ale díky webu Autocar víme, že díky využití modulárního designu by měl nabídnout vyšší výkon, snížit cenu a zvýšit bezpečí. A jaké jsou výsledky? Nové baterie pro i3 mají kapacitu rovných 100 kWH, díky čemuž by měla i3 dokázat ujet až 700 km na jedno nabití.

Zatím není jasné, zda byl dojezd měřen v režimu NEDC, WLTP nebo v rámci vlastního testovacího procesu společnosti. Nárůst kapacity a dojezdu je však skutečně působivý a dalece přesahuje možnosti, které automobil nabízí v továrním provedení.

Zajímavostí je také skutečnost, že dojezd 700 kilometrů plánuje mnichovská automobilka pro svůj elektrický model iNext EV, který by však měl být představen až v roce 2022. Již nyní se tak podle webu InsideEVs objevují náznaky, že německé automobilky se chystají implementovat do svých vozidel působivé modulární technologie. Na konkurenci by ale stále mohly ztrácet v oddělení vývoje baterií.

Působivou technologii nového "balíku" baterií pro BMW i3 prezentovala společnost i ve ideu, kde popisuje technické i designové nápady, díky kterým bylo možné dosáhnout kompaktnosti i flexibility co se kapacity týče.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.