BMW i3 působí na silnicích dodnes jako zjevení. Futuristický automobil zkonstruovaný pro města budoucnosti nabízí řadu úchvatných prvků a vlastností, řada lidí mu však stále nemůže odpustit jeho omezený dojezd, který je jeho zřejmě největší slabinou. Problém, který automobilka podle mnohých podcenila, však nyní dokázala vyřešit jiná společnost, díky které by se z modelů i3 mohl stát jeden z nejpokrokovějších elektromobilů.
Když se kompaktní městské BMW objevilo na trhu, nabízela jeho baterie s kapacitou 33 kWH dojezd pouhých 114 mil (cca 183 km), tedy alespoň dle měření EPA. Do města je to možná dostatek, pro běžné cestování je to ale žalostně málo.
Automobilka proto přišla s variantou REx, do které implantovala malý spalovací motor. Ten generuje elektrickou energii, dobíjí baterie a dojezd se prodloužil. Ani tak se ale nedá mluvit o výrazně větší použitelnosti. Naštěstí se do hry nyní vložil další hráč.
Tím je německá společnost Lion Smart, která se zabývá ukládáním energie a pro model i3 vyvinula nový systém baterií. Její koncept "Light Battery" je sice stále ve vývoji, již nyní ale díky webu Autocar víme, že díky využití modulárního designu by měl nabídnout vyšší výkon, snížit cenu a zvýšit bezpečí. A jaké jsou výsledky? Nové baterie pro i3 mají kapacitu rovných 100 kWH, díky čemuž by měla i3 dokázat ujet až 700 km na jedno nabití.
Zatím není jasné, zda byl dojezd měřen v režimu NEDC, WLTP nebo v rámci vlastního testovacího procesu společnosti. Nárůst kapacity a dojezdu je však skutečně působivý a dalece přesahuje možnosti, které automobil nabízí v továrním provedení.
Zajímavostí je také skutečnost, že dojezd 700 kilometrů plánuje mnichovská automobilka pro svůj elektrický model iNext EV, který by však měl být představen až v roce 2022. Již nyní se tak podle webu InsideEVs objevují náznaky, že německé automobilky se chystají implementovat do svých vozidel působivé modulární technologie. Na konkurenci by ale stále mohly ztrácet v oddělení vývoje baterií.
Působivou technologii nového "balíku" baterií pro BMW i3 prezentovala společnost i ve ideu, kde popisuje technické i designové nápady, díky kterým bylo možné dosáhnout kompaktnosti i flexibility co se kapacity týče.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.