Společnost Hennessey již před časem odvážně prohlásila, že její model Venom F5 se má stát vůbec prvním silničním automobilem, který překoná rychlost 482 km/h. Pod jeho kapotou se má přitom ukrývat pouze dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, který však disponuje výkonem 1600 koní. Jak má takový motor vypadat si dlouho neuměl nikdo představit, automobilka však využila akci Monterey Car Week k jeho prezentaci.
Společnost Hennessey kladla svým vozům vždy vysoké cíle. U chystaného modelu F5 Venom si však dala za cíl úkol, kterého ještě nikdo předtím nedosáhl. Extrémní novinka by se totiž měla stát vůbec prvním silničním automobilem, který překoná rychlost 300 mil za hodinu, tedy cca 482 km/h. K něčemu takovému je však zapotřebí pořádná porce výkonu.
Automobilka již dříve naznačila, že pohonnou jednotkou by se měl stát přeplňovaný osmiválec s výkonem přes 1600 koní, jeho podobu však dlouho tajila. Na akci Monterey Car Week však nakonec ukázala svůj 7.6 litrový Twin-Turbo motor V8, který disponuje výkonem 1622 koní a 1 760 Nm.
Pro srovnání, motor pod kapotou nejnovějšího Bugatti Divo ke čtyřikrát přeplňovaný 8.0 litrový šestnáctiválec, který produkuje 1500 koní a cca 1600 Nm točivého momentu. Divo přitom s tímto rekordem dosáhne "jen" na rychlost 380 km/h a Chiron, který využívá identický motor, nenabídne více než 420 km/h.
Motor pro Venom F5 by měl být vyroben z bloku hliníku a vložky válců mají být vyrobeny z oceli. Kompresní poměr má být cca 9.3:1. Automobilka toho zatím více neprozradila, John Hennessey však podle webu CarScoops údajně prohlásil, že se v automobilce „cítí jistí" ohledně překonání rekordu během roku 2019. Hennessey navíc potvrdil, že v současnosti už se objevili zájemci o 15 až 24 kusů F5.
Zda Venom F5 skutečně dokáže překonat rychlostní rekord se teprve ukáže, podle dřívějších prohlášení automobilky by mu v tom ale měla pomoci nízká váha okolo 1338 kilogramů. Rychlosti 300 km/h by tak vůz měl dosáhnout během 10 sekund a 400 km/h by mělo padnout po 30 sekundách akcelerace.
Cílových 482 km/h už pak má být jen otázkou chvíle.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?