Společnost Hennessey již před časem odvážně prohlásila, že její model Venom F5 se má stát vůbec prvním silničním automobilem, který překoná rychlost 482 km/h. Pod jeho kapotou se má přitom ukrývat pouze dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, který však disponuje výkonem 1600 koní. Jak má takový motor vypadat si dlouho neuměl nikdo představit, automobilka však využila akci Monterey Car Week k jeho prezentaci.
Společnost Hennessey kladla svým vozům vždy vysoké cíle. U chystaného modelu F5 Venom si však dala za cíl úkol, kterého ještě nikdo předtím nedosáhl. Extrémní novinka by se totiž měla stát vůbec prvním silničním automobilem, který překoná rychlost 300 mil za hodinu, tedy cca 482 km/h. K něčemu takovému je však zapotřebí pořádná porce výkonu.
Automobilka již dříve naznačila, že pohonnou jednotkou by se měl stát přeplňovaný osmiválec s výkonem přes 1600 koní, jeho podobu však dlouho tajila. Na akci Monterey Car Week však nakonec ukázala svůj 7.6 litrový Twin-Turbo motor V8, který disponuje výkonem 1622 koní a 1 760 Nm.
Pro srovnání, motor pod kapotou nejnovějšího Bugatti Divo ke čtyřikrát přeplňovaný 8.0 litrový šestnáctiválec, který produkuje 1500 koní a cca 1600 Nm točivého momentu. Divo přitom s tímto rekordem dosáhne "jen" na rychlost 380 km/h a Chiron, který využívá identický motor, nenabídne více než 420 km/h.
Motor pro Venom F5 by měl být vyroben z bloku hliníku a vložky válců mají být vyrobeny z oceli. Kompresní poměr má být cca 9.3:1. Automobilka toho zatím více neprozradila, John Hennessey však podle webu CarScoops údajně prohlásil, že se v automobilce „cítí jistí" ohledně překonání rekordu během roku 2019. Hennessey navíc potvrdil, že v současnosti už se objevili zájemci o 15 až 24 kusů F5.
Zda Venom F5 skutečně dokáže překonat rychlostní rekord se teprve ukáže, podle dřívějších prohlášení automobilky by mu v tom ale měla pomoci nízká váha okolo 1338 kilogramů. Rychlosti 300 km/h by tak vůz měl dosáhnout během 10 sekund a 400 km/h by mělo padnout po 30 sekundách akcelerace.
Cílových 482 km/h už pak má být jen otázkou chvíle.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?