Společnost Hennessey již před časem odvážně prohlásila, že její model Venom F5 se má stát vůbec prvním silničním automobilem, který překoná rychlost 482 km/h. Pod jeho kapotou se má přitom ukrývat pouze dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, který však disponuje výkonem 1600 koní. Jak má takový motor vypadat si dlouho neuměl nikdo představit, automobilka však využila akci Monterey Car Week k jeho prezentaci.
Společnost Hennessey kladla svým vozům vždy vysoké cíle. U chystaného modelu F5 Venom si však dala za cíl úkol, kterého ještě nikdo předtím nedosáhl. Extrémní novinka by se totiž měla stát vůbec prvním silničním automobilem, který překoná rychlost 300 mil za hodinu, tedy cca 482 km/h. K něčemu takovému je však zapotřebí pořádná porce výkonu.
Automobilka již dříve naznačila, že pohonnou jednotkou by se měl stát přeplňovaný osmiválec s výkonem přes 1600 koní, jeho podobu však dlouho tajila. Na akci Monterey Car Week však nakonec ukázala svůj 7.6 litrový Twin-Turbo motor V8, který disponuje výkonem 1622 koní a 1 760 Nm.
Pro srovnání, motor pod kapotou nejnovějšího Bugatti Divo ke čtyřikrát přeplňovaný 8.0 litrový šestnáctiválec, který produkuje 1500 koní a cca 1600 Nm točivého momentu. Divo přitom s tímto rekordem dosáhne "jen" na rychlost 380 km/h a Chiron, který využívá identický motor, nenabídne více než 420 km/h.
Motor pro Venom F5 by měl být vyroben z bloku hliníku a vložky válců mají být vyrobeny z oceli. Kompresní poměr má být cca 9.3:1. Automobilka toho zatím více neprozradila, John Hennessey však podle webu CarScoops údajně prohlásil, že se v automobilce „cítí jistí" ohledně překonání rekordu během roku 2019. Hennessey navíc potvrdil, že v současnosti už se objevili zájemci o 15 až 24 kusů F5.
Zda Venom F5 skutečně dokáže překonat rychlostní rekord se teprve ukáže, podle dřívějších prohlášení automobilky by mu v tom ale měla pomoci nízká váha okolo 1338 kilogramů. Rychlosti 300 km/h by tak vůz měl dosáhnout během 10 sekund a 400 km/h by mělo padnout po 30 sekundách akcelerace.
Cílových 482 km/h už pak má být jen otázkou chvíle.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.