Společnost Hennessey již před časem odvážně prohlásila, že její model Venom F5 se má stát vůbec prvním silničním automobilem, který překoná rychlost 482 km/h. Pod jeho kapotou se má přitom ukrývat pouze dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, který však disponuje výkonem 1600 koní. Jak má takový motor vypadat si dlouho neuměl nikdo představit, automobilka však využila akci Monterey Car Week k jeho prezentaci.
Společnost Hennessey kladla svým vozům vždy vysoké cíle. U chystaného modelu F5 Venom si však dala za cíl úkol, kterého ještě nikdo předtím nedosáhl. Extrémní novinka by se totiž měla stát vůbec prvním silničním automobilem, který překoná rychlost 300 mil za hodinu, tedy cca 482 km/h. K něčemu takovému je však zapotřebí pořádná porce výkonu.
Automobilka již dříve naznačila, že pohonnou jednotkou by se měl stát přeplňovaný osmiválec s výkonem přes 1600 koní, jeho podobu však dlouho tajila. Na akci Monterey Car Week však nakonec ukázala svůj 7.6 litrový Twin-Turbo motor V8, který disponuje výkonem 1622 koní a 1 760 Nm.
Pro srovnání, motor pod kapotou nejnovějšího Bugatti Divo ke čtyřikrát přeplňovaný 8.0 litrový šestnáctiválec, který produkuje 1500 koní a cca 1600 Nm točivého momentu. Divo přitom s tímto rekordem dosáhne "jen" na rychlost 380 km/h a Chiron, který využívá identický motor, nenabídne více než 420 km/h.
Motor pro Venom F5 by měl být vyroben z bloku hliníku a vložky válců mají být vyrobeny z oceli. Kompresní poměr má být cca 9.3:1. Automobilka toho zatím více neprozradila, John Hennessey však podle webu CarScoops údajně prohlásil, že se v automobilce „cítí jistí" ohledně překonání rekordu během roku 2019. Hennessey navíc potvrdil, že v současnosti už se objevili zájemci o 15 až 24 kusů F5.
Zda Venom F5 skutečně dokáže překonat rychlostní rekord se teprve ukáže, podle dřívějších prohlášení automobilky by mu v tom ale měla pomoci nízká váha okolo 1338 kilogramů. Rychlosti 300 km/h by tak vůz měl dosáhnout během 10 sekund a 400 km/h by mělo padnout po 30 sekundách akcelerace.
Cílových 482 km/h už pak má být jen otázkou chvíle.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?