Tancující Mercedes? Zapomeňte na módní doplněk, tohle hopsání patří do terénu

Prototyp Mercedesu GLE poodhaluje svou techniku
Prototyp Mercedesu GLE poodhaluje svou techniku, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 16. srpna 2018 16:52 16. srpna 2018 21:41
Sdílej:

Pokud patříte k fanouškům automobilky s trojcípou hvězdou ve znaku, pak již nejspíš víte, že na letošní autosalon v Paříži naplánovala premiéru nové generace populárního SUV s označením GLE. Prototyp tohoto vozu už se však pohybuje po silnicích a automobilka dokonce odhalila některé jeho nové funkce, díky kterým se především stylové a módní SUV neztratí ani v těžkém terénu.

Interiér vozu je zatím silně maskován speciálními foliemi a z vybavení interiéru toho automobilka také příliš neukázala. Již nyní se ale pochlubila novým podvozkem E-Active Body Control, který nabídne elektro-hydraulické motorky na každém kole.

Ptáte se proč? Tato funkce je určena především do terénu, kde bude moci řidič stiskem tlačítka upravit světlou výšku vozu nahoru i dolu a to v rozsahu až 100 milimetrů. Při jízdě mimo zpevněné silnice by tak nemělo hrozit poškození citlivých komponent podvozku.

Pokud ale řidič podrží tlačítko stisknuté, celý vůz se rozhoupe a doslova začne poskakovat - skoro jako stylové americké lowridery, které v ulicích doslova tančily. V případě Mercedesu má však tato funkce pomoci vozu dostat se ze zapadnutí. A jak můžeme vidět například na tomto příkladu s pouštními dunami, skutečně by to mohlo fungovat!

Abychom však nemluvili jen o podvozku, pojďme se podívat, co dalšího už o vozu víme. Podle webu DriveMag by se mělo nové GLE objevit na trhu nejprve s 3.0 litrový benzínovým řadovým šestiválcem o výkonu 380 koní, který bude kombinovaný s 48-voltovým mild-hybridním systémem.

Do USA a Číny by měl vůz vyrazit také s 2.0 litrovým benzínovým čtyřválcem o výkonu 250 koní a nakonec by na trhy měly dorazit i diesely. Vrcholné modely by mohly dostat 4.0 litrový twin-turbo motor V8, který má být součástí jak běžné nabídky, tak i varianty s označením AMG. Navíc by se pod kapotou měla časem objevit i plug-in hybridní pohonná jednotka.

Design nového modelu GLE by měl být podobný větší variantě GLC. Uvnitř vozu nás čeká moderní infotainment systém MBUX (podobný, jaký jsme nedávno viděli v nové třídě A) a hromada prostoru. Rozvor nového GLE totiž narostl o 100 mm, což pocítí hlavně pasažéři v druhé řadě sedadel a vůbec poprvé i ve třetí řadě sedadel.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.