Tancující Mercedes? Zapomeňte na módní doplněk, tohle hopsání patří do terénu

Prototyp Mercedesu GLE poodhaluje svou techniku
Prototyp Mercedesu GLE poodhaluje svou techniku, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 16. srpna 2018 16:52 | akt. 16. srpna 2018 21:41
Sdílej:

Pokud patříte k fanouškům automobilky s trojcípou hvězdou ve znaku, pak již nejspíš víte, že na letošní autosalon v Paříži naplánovala premiéru nové generace populárního SUV s označením GLE. Prototyp tohoto vozu už se však pohybuje po silnicích a automobilka dokonce odhalila některé jeho nové funkce, díky kterým se především stylové a módní SUV neztratí ani v těžkém terénu.

Interiér vozu je zatím silně maskován speciálními foliemi a z vybavení interiéru toho automobilka také příliš neukázala. Již nyní se ale pochlubila novým podvozkem E-Active Body Control, který nabídne elektro-hydraulické motorky na každém kole.

Ptáte se proč? Tato funkce je určena především do terénu, kde bude moci řidič stiskem tlačítka upravit světlou výšku vozu nahoru i dolu a to v rozsahu až 100 milimetrů. Při jízdě mimo zpevněné silnice by tak nemělo hrozit poškození citlivých komponent podvozku.

Pokud ale řidič podrží tlačítko stisknuté, celý vůz se rozhoupe a doslova začne poskakovat - skoro jako stylové americké lowridery, které v ulicích doslova tančily. V případě Mercedesu má však tato funkce pomoci vozu dostat se ze zapadnutí. A jak můžeme vidět například na tomto příkladu s pouštními dunami, skutečně by to mohlo fungovat!

Abychom však nemluvili jen o podvozku, pojďme se podívat, co dalšího už o vozu víme. Podle webu DriveMag by se mělo nové GLE objevit na trhu nejprve s 3.0 litrový benzínovým řadovým šestiválcem o výkonu 380 koní, který bude kombinovaný s 48-voltovým mild-hybridním systémem.

Do USA a Číny by měl vůz vyrazit také s 2.0 litrovým benzínovým čtyřválcem o výkonu 250 koní a nakonec by na trhy měly dorazit i diesely. Vrcholné modely by mohly dostat 4.0 litrový twin-turbo motor V8, který má být součástí jak běžné nabídky, tak i varianty s označením AMG. Navíc by se pod kapotou měla časem objevit i plug-in hybridní pohonná jednotka.

Design nového modelu GLE by měl být podobný větší variantě GLC. Uvnitř vozu nás čeká moderní infotainment systém MBUX (podobný, jaký jsme nedávno viděli v nové třídě A) a hromada prostoru. Rozvor nového GLE totiž narostl o 100 mm, což pocítí hlavně pasažéři v druhé řadě sedadel a vůbec poprvé i ve třetí řadě sedadel.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.