Zavádění Modelu 3 do plné výroby bylo pro automobilku Tesla skutečně velmi náročným obdobím, které se na jejich ekonomických výsledcích podepsalo rekordními ztrátami. Tyto "porodní" bolesti se však pomalu začínají vyplácet, neboť podle detailnějších zpráv začíná být jasné, že Model 3 nechává konkurenci daleko za sebou. A v některých případech dokonce takovým způsobem, že mu evropští konkurenti nestačí ani celkovými prodeji.
Již minulý týden Tesla oznámila, že Model 3 dokázal během července přeskočit v prodeji veškerou konkurenci ve svém segmentu - a to dokonce i pokud se prodeje konkurenčních automobilek sečetly. Až nová data však ukazují, jak obrovského úspěchu se vlastně Tesle podařilo dosáhnout.
Podle AID Data se Tesle podařilo prodat během minulého měsíce cca 13 000 (čísla se mohou nepatrně lišit) elektromobilů Model 3. Její konkurence si pak vedla zhruba následovně:
3 800 kusů Mercedes-Benz C-Class 3 400 kusů Audi A4 3 200 kusů BMW řady 3 2 100 kusů Lexus ISTesle se tak s Modelem 3 podařilo trumfnout všechny konkurenty ve svém segmentu a mezi všemi klasickými cestovními automobily zůstala na cca osmém místě. Mnohem zajímavější však je, že prodeje Modelu 3 dokonce dokázali trumfnout prodeje všech osobních automobilů značky Mercedes-Benz (cca 8 500 ks - bez vozidel typu SUV). Celkově pak Mercedes během července prodal cca 20 034 všech vozidel.
Zajímavé také je, že Ford ani Chevrolet nemají ve své nabídce jediný tradiční osobní automobil (opět nepočítáme SUV a Pick-upy), který by dokázal v prodejích Model 3 překonat.
Už to je samo o sobě působivé, ovšem mnohem zajímavější bude sledovat další měsíce, kdy by měla produkce Modelů 3 nadále výrazně růst. Nyní už se ani nelze divit pozitivním vyhlídkám Elona Muska, podle kterých by se Tesla mohla stát ještě tento rok výdělečnou a konečně by tak zastavila své rekordy překonávající růsty ztrát. Nezbývá tedy než držet palce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.