Zavádění Modelu 3 do plné výroby bylo pro automobilku Tesla skutečně velmi náročným obdobím, které se na jejich ekonomických výsledcích podepsalo rekordními ztrátami. Tyto "porodní" bolesti se však pomalu začínají vyplácet, neboť podle detailnějších zpráv začíná být jasné, že Model 3 nechává konkurenci daleko za sebou. A v některých případech dokonce takovým způsobem, že mu evropští konkurenti nestačí ani celkovými prodeji.
Již minulý týden Tesla oznámila, že Model 3 dokázal během července přeskočit v prodeji veškerou konkurenci ve svém segmentu - a to dokonce i pokud se prodeje konkurenčních automobilek sečetly. Až nová data však ukazují, jak obrovského úspěchu se vlastně Tesle podařilo dosáhnout.
Podle AID Data se Tesle podařilo prodat během minulého měsíce cca 13 000 (čísla se mohou nepatrně lišit) elektromobilů Model 3. Její konkurence si pak vedla zhruba následovně:
3 800 kusů Mercedes-Benz C-Class 3 400 kusů Audi A4 3 200 kusů BMW řady 3 2 100 kusů Lexus ISTesle se tak s Modelem 3 podařilo trumfnout všechny konkurenty ve svém segmentu a mezi všemi klasickými cestovními automobily zůstala na cca osmém místě. Mnohem zajímavější však je, že prodeje Modelu 3 dokonce dokázali trumfnout prodeje všech osobních automobilů značky Mercedes-Benz (cca 8 500 ks - bez vozidel typu SUV). Celkově pak Mercedes během července prodal cca 20 034 všech vozidel.
Zajímavé také je, že Ford ani Chevrolet nemají ve své nabídce jediný tradiční osobní automobil (opět nepočítáme SUV a Pick-upy), který by dokázal v prodejích Model 3 překonat.
Už to je samo o sobě působivé, ovšem mnohem zajímavější bude sledovat další měsíce, kdy by měla produkce Modelů 3 nadále výrazně růst. Nyní už se ani nelze divit pozitivním vyhlídkám Elona Muska, podle kterých by se Tesla mohla stát ještě tento rok výdělečnou a konečně by tak zastavila své rekordy překonávající růsty ztrát. Nezbývá tedy než držet palce.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?