Motor, nebo umělecké dílo? Podívejte se, jaký skvost bude pohánět nové BMW M850i

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 5. srpna 2018, 15:23 Google+

Nové BMW řady 8 Coupé sjíždí z výrobních linek továrny BMW v Dingolfingu, motor pro nejdynamičtější modelovou variantu se ale vyrábí v hlavním výrobním závodě v Mnichově. Souběžně s počátkem výroby luxusního sportovního vozu byla zahájena také montáž prvních motorů V8 pro BMW M850i xDrive Coupé.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Montáž prvních motorů V8 pro BMW M850i xDrive Coupé

Montáž prvních motorů V8 pro BMW M850i xDrive Coupé | foto: BMW

Sdílejte článek

Pohonná jednotka o objemu 4,4 litru a výkonu 390 kW/530 k, montovaná do automobilu BMW M Performance, se vyrábí v tradiční motorárně BMW Group, kde se ve výrobním procesu, vyznačujícím se nejvyšším stupněm kvality, prolínají nejnovější technologické procesy a řemeslné dovednosti zkušených odborníků. Výsledkem je motor, který kombinací maximálně klidného chodu a závodních výkonů zaručuje emocemi naplněnou radost z jízdy.

Neobyčejný charakter nového motoru V8 se odráží i ve výrobních procesech používaných v mnichovské motorárně. Výroba vysoce výkonné pohonné jednotky probíhá ve velké míře prostřednictvím precizního řemeslného umu vysoce kvalifikovaných specialistů, kteří daný jednotlivý motor individuálně skládají. Blok motoru, klikovou skříň a hlavy válců nového motoru V8 do Mnichova dodává slévárna lehkých kovů výrobního závodu v Landshutu. Následně jsou tyto komponenty na výrobní lince doplněny konkrétními informacemi a mechanicky zpracovávány s nejvyšší mírou přesnosti.

Ve výsledku je tak během výrobního procesu možné ukládat všechny údaje spojené s úrovní kvality, jako jsou například utahovací momenty šroubů nebo vůle ventilů. Výměna údajů zaručuje, že na všech montážních místech se pro konkrétní motor používají správné nástroje a utahovací momenty. Kromě toho, hlavní komponenty, jako například ložisková pouzdra, ojnice nebo hlavy válců, mají přiřazen jedinečný kód. Tímto způsobem je možné přesně sledovat pohyb každého komponentu, od příjmu zboží až po jeho instalaci. 

Výroba motorů V8 pro BMW řady 8 | zdroj: youtube.com

Montáží nové vidlicové osmiválcové pohonné jednotky v mnichovské centrále zdůrazňuje společnost BMW Group význam výroby motorů v dlouhodobě fungujícím výrobním závodě. Zkušenosti specialistů s obzvláště hospodárnými a komplexními pohonnými jednotkami v mnichovském závodě se využívají také při výrobě současných 6- a 8válcových motorů pro automobily BMW M, stejně jako 12válcových motorůpro BMW M760Li xDrive a modely Rolls-Royce. Jsou zárukou nejvyšších standardů v oblasti kvality a nekompromisní úrovně zpracování, splňují také předpoklady pro mimořádné výkony a maximální radost z jízdy v novém BMW M850i xDrive Coupé.

Vytisknout

Diskuze: Motor, nebo umělecké dílo? Podívejte se, jaký skvost bude pohánět nové BMW M850i

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Slyšíte při brzdění divné zvuky? Tohle jsou nejčastější příčiny

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud