Motor, nebo umělecké dílo? Podívejte se, jaký skvost bude pohánět nové BMW M850i

Montáž prvních motorů V8 pro BMW M850i xDrive Coupé
Montáž prvních motorů V8 pro BMW M850i xDrive Coupé, foto: BMW
Antonín Marek , AutoRoad.cz 5. srpna 2018 15:23
Sdílej:

Nové BMW řady 8 Coupé sjíždí z výrobních linek továrny BMW v Dingolfingu, motor pro nejdynamičtější modelovou variantu se ale vyrábí v hlavním výrobním závodě v Mnichově. Souběžně s počátkem výroby luxusního sportovního vozu byla zahájena také montáž prvních motorů V8 pro BMW M850i xDrive Coupé.

Pohonná jednotka o objemu 4,4 litru a výkonu 390 kW/530 k, montovaná do automobilu BMW M Performance, se vyrábí v tradiční motorárně BMW Group, kde se ve výrobním procesu, vyznačujícím se nejvyšším stupněm kvality, prolínají nejnovější technologické procesy a řemeslné dovednosti zkušených odborníků. Výsledkem je motor, který kombinací maximálně klidného chodu a závodních výkonů zaručuje emocemi naplněnou radost z jízdy.

Neobyčejný charakter nového motoru V8 se odráží i ve výrobních procesech používaných v mnichovské motorárně. Výroba vysoce výkonné pohonné jednotky probíhá ve velké míře prostřednictvím precizního řemeslného umu vysoce kvalifikovaných specialistů, kteří daný jednotlivý motor individuálně skládají. Blok motoru, klikovou skříň a hlavy válců nového motoru V8 do Mnichova dodává slévárna lehkých kovů výrobního závodu v Landshutu. Následně jsou tyto komponenty na výrobní lince doplněny konkrétními informacemi a mechanicky zpracovávány s nejvyšší mírou přesnosti.

Ve výsledku je tak během výrobního procesu možné ukládat všechny údaje spojené s úrovní kvality, jako jsou například utahovací momenty šroubů nebo vůle ventilů. Výměna údajů zaručuje, že na všech montážních místech se pro konkrétní motor používají správné nástroje a utahovací momenty. Kromě toho, hlavní komponenty, jako například ložisková pouzdra, ojnice nebo hlavy válců, mají přiřazen jedinečný kód. Tímto způsobem je možné přesně sledovat pohyb každého komponentu, od příjmu zboží až po jeho instalaci. 

Montáží nové vidlicové osmiválcové pohonné jednotky v mnichovské centrále zdůrazňuje společnost BMW Group význam výroby motorů v dlouhodobě fungujícím výrobním závodě. Zkušenosti specialistů s obzvláště hospodárnými a komplexními pohonnými jednotkami v mnichovském závodě se využívají také při výrobě současných 6- a 8válcových motorů pro automobily BMW M, stejně jako 12válcových motorůpro BMW M760Li xDrive a modely Rolls-Royce. Jsou zárukou nejvyšších standardů v oblasti kvality a nekompromisní úrovně zpracování, splňují také předpoklady pro mimořádné výkony a maximální radost z jízdy v novém BMW M850i xDrive Coupé.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?