Elektromobily Tesla možná mívají problémy s kvalitou zpracování a sesazení, pod jejich kapotami se však ukrývá jeden z nejsofistikovanějších pohonných systémů, jaký zatím automobilky zabývající se elektromobilitou dokáží nabídnout. I z tohoto důvodu tedy Tesla argumentuje, že opravy by měly provádět pouze certifikované dílny a soukromým zákazníkům odmítá prodat jakékoliv díly. Ne všichni jsou ale ochotni se s takovým přístupem smířit.
Jedním z lidí, kteří se odmítají s omezeními ze strany Tesly smířit, je i Rich Benoit. Nadšený milovník technologií, mechanik amatér a zřejmě první člověk, který dokázal oživit naprosto mrtvou a odepsanou Teslu Model S, která se postavila do cesty záplavám.
Rich se stal fanouškem Tesly v momentě, kdy ho jeden z jeho přátel, zaměstnanec Tesly a čerstvý majitel Modelu S, svezl svým elektromobilem. V ten moment si Rich uvědomil, že žít s podobným vozem by se mu také líbilo. K jeho přezdívce Dr. Frankenstein of Tesla pak už chyběl jen kousek.
Vůbec první Teslou, jakou si pořídil, byl totiž odepsaný Model S, který byl však kvůli záplavám na odpis. Rich do něj přesto investoval a zanedlouho pořídil ještě jednu odepsanou Teslu, která byla na odpis následkem dopravní nehody. A poté začala operace, která je hodná právě Dr. Frankensteina. Rich totiž ze dvou zničených Tesel postavil jednu plně funkční. A dost možná jako první na světě.
Tou dobou ho navíc začalo štvát, jak si Tesla syslí součástky a odmítá je prodávat lidem, kteří by si na svých autech chtěli pracovat jako za starých časů. Podle Riche tak vlastně Tesla narušuje své vlastní přesvědčení, podle kterého chce vyrábět ekologická a "udržitelná" auta.
Veškerá udržitelnost jde ale stranou, pokud lidé musí svůj vůz na několik týdnů odstavit jen kvůli tomu, že v servisu na něj teď nemají čas. Během řady oprav také může docházet ke zbytečnému plýtvání díly a s tím spojené další ekologické zátěži. Přitom se často může jednat o vadu, kterou by nebylo těžké odstranit svépomocí, nebo v méně sofistikovaném servisu - tedy s dostatkem náhradních dílů. A proto se je Rich rozhodl shánět po svém.
Objíždí nabourané elektromobily a demontuje z nich součástky, které by se majitelům jiných poškozených elektromobilů Tesla mohly později hodit. Ve svém sklepě má vyskládány displeje, karosářské díly i elektroniku. U některých laciných ale šikovně nabouraných modelů se pak nebojí ani vůz rozřezat, použitelné díly karoserie schovat a zbytek pečlivě recyklovat. Díky svému působení na YouTube se mu navíc podařilo vytvořit si i pár přátel mezi odborníky, kteří mu pomáhají s náročnějšími pracemi.
Tesle se podobné jednání z pochopitelných důvodů nelíbí, pomineme li ušlý zisk z prodeje dílů specializovaným opravnám, pak musíme zmínit hlavně bezpečnostní rizika. Už jen při manipulaci s některou elektronikou totiž člověku hrozí poraněné elektrickým proudem, které by mohlo mít i smrtelné následky. Stejně tak chápeme obavy Tesly o kvalitu oprav provedených necertifikovanými mechaniky / nadšenci. Pokud by totiž došlo k nehodě nebo problémům, vrhlo by to na Teslu opět špatné světlo.
Na druhou stranu však oceňujeme Richovu snahu ukázat, že i na elektromobilech se dá pracovat v garáži stejně, jako někteří z nás pracovali a pracují na automobilech s tradičními spalovacími motory. A kdo ví, jak se vlastně situace vyvine. Technika elektromobilů bývá často označována za jednodušší a pokud se podaří vyřešit otázky spojené s bezpečností, třeba se jednou Rich dočká svého vlastního servisu pro Tesly, v jehož otevření mu nyní brání zákony.
Do té doby můžeme jen doporučit shlédnout video, které s Richem natočil a na svůj YouTube umístil web Motherboard. Navíc můžeme doporučit i Richův YouTube kanál - pokud rozumíte angličtině, dost možná se pobavíte nad jeho telefonáty do Tesly, nebo se poučíte o práci na elektromobilech.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!