Nadšený mechanik se pustil do války s Teslou, sofistikované elektromobily chce opravovat v garáži

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 31. července 2018, 08:59 Aktualizováno 31.7.2018, 11:45 Google+

Elektromobily Tesla možná mívají problémy s kvalitou zpracování a sesazení, pod jejich kapotami se však ukrývá jeden z nejsofistikovanějších pohonných systémů, jaký zatím automobilky zabývající se elektromobilitou dokáží nabídnout. I z tohoto důvodu tedy Tesla argumentuje, že opravy by měly provádět pouze certifikované dílny a soukromým zákazníkům odmítá prodat jakékoliv díly. Ne všichni jsou ale ochotni se s takovým přístupem smířit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rich Benoit rozebírá nabourané elektromobily Tesla a snaží se lidem pomáhat s jejich opravami bez nutnosti navštěvovat Teslu a její drahá servisní střediska

Rich Benoit rozebírá nabourané elektromobily Tesla a snaží se lidem pomáhat s jejich opravami bez nutnosti navštěvovat Teslu a její drahá servisní střediska | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Jedním z lidí, kteří se odmítají s omezeními ze strany Tesly smířit, je i Rich Benoit. Nadšený milovník technologií, mechanik amatér a zřejmě první člověk, který dokázal oživit naprosto mrtvou a odepsanou Teslu Model S, která se postavila do cesty záplavám.

Rich se stal fanouškem Tesly v momentě, kdy ho jeden z jeho přátel, zaměstnanec Tesly a čerstvý majitel Modelu S, svezl svým elektromobilem. V ten moment si Rich uvědomil, že žít s podobným vozem by se mu také líbilo. K jeho přezdívce Dr. Frankenstein of Tesla pak už chyběl jen kousek.

Vůbec první Teslou, jakou si pořídil, byl totiž odepsaný Model S, který byl však kvůli záplavám na odpis. Rich do něj přesto investoval a zanedlouho pořídil ještě jednu odepsanou Teslu, která byla na odpis následkem dopravní nehody. A poté začala operace, která je hodná právě Dr. Frankensteina. Rich totiž ze dvou zničených Tesel postavil jednu plně funkční. A dost možná jako první na světě.

Tou dobou ho navíc začalo štvát, jak si Tesla syslí součástky a odmítá je prodávat lidem, kteří by si na svých autech chtěli pracovat jako za starých časů. Podle Riche tak vlastně Tesla narušuje své vlastní přesvědčení, podle kterého chce vyrábět ekologická a "udržitelná" auta.

Veškerá udržitelnost jde ale stranou, pokud lidé musí svůj vůz na několik týdnů odstavit jen kvůli tomu, že v servisu na něj teď nemají čas. Během řady oprav také může docházet ke zbytečnému plýtvání díly a s tím spojené další ekologické zátěži. Přitom se často může jednat o vadu, kterou by nebylo těžké odstranit svépomocí, nebo v méně sofistikovaném servisu - tedy s dostatkem náhradních dílů. A proto se je Rich rozhodl shánět po svém.

Rich je průkopníkem domácích oprav elektromobilů Tesla / zdroj: Motherboard | zdroj: youtube.com

Objíždí nabourané elektromobily a demontuje z nich součástky, které by se majitelům jiných poškozených elektromobilů Tesla mohly později hodit. Ve svém sklepě má vyskládány displeje, karosářské díly i elektroniku. U některých laciných ale šikovně nabouraných modelů se pak nebojí ani vůz rozřezat, použitelné díly karoserie schovat a zbytek pečlivě recyklovat. Díky svému působení na YouTube se mu navíc podařilo vytvořit si i pár přátel mezi odborníky, kteří mu pomáhají s náročnějšími pracemi.

Tesle se podobné jednání z pochopitelných důvodů nelíbí, pomineme li ušlý zisk z prodeje dílů specializovaným opravnám, pak musíme zmínit hlavně bezpečnostní rizika. Už jen při manipulaci s některou elektronikou totiž člověku hrozí poraněné elektrickým proudem, které by mohlo mít i smrtelné následky. Stejně tak chápeme obavy Tesly o kvalitu oprav provedených necertifikovanými mechaniky / nadšenci. Pokud by totiž došlo k nehodě nebo problémům, vrhlo by to na Teslu opět špatné světlo.

Rich pravidelně zveřejňuje videa, ve kterých rozebírá nebo naopak skládá poškozené elektromobily Tesla | zdroj: youtube.com

Na druhou stranu však oceňujeme Richovu snahu ukázat, že i na elektromobilech se dá pracovat v garáži stejně, jako někteří z nás pracovali a pracují na automobilech s tradičními spalovacími motory. A kdo ví, jak se vlastně situace vyvine. Technika elektromobilů bývá často označována za jednodušší a pokud se podaří vyřešit otázky spojené s bezpečností, třeba se jednou Rich dočká svého vlastního servisu pro Tesly, v jehož otevření mu nyní brání zákony.

Do té doby můžeme jen doporučit shlédnout video, které s Richem natočil a na svůj YouTube umístil web Motherboard. Navíc můžeme doporučit i Richův YouTube kanál - pokud rozumíte angličtině, dost možná se pobavíte nad jeho telefonáty do Tesly, nebo se poučíte o práci na elektromobilech.

Vytisknout

Diskuze: Nadšený mechanik se pustil do války s Teslou, sofistikované elektromobily chce opravovat v garáži

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Karoq se dočká  robustnější varianty s označením Scout

Škoda Karoq je připravená do terénu? Seznamte se s modelem Scout

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud