Jedním z lidí, kteří se odmítají s omezeními ze strany Tesly smířit, je i Rich Benoit. Nadšený milovník technologií, mechanik amatér a zřejmě první člověk, který dokázal oživit naprosto mrtvou a odepsanou Teslu Model S, která se postavila do cesty záplavám.
Rich se stal fanouškem Tesly v momentě, kdy ho jeden z jeho přátel, zaměstnanec Tesly a čerstvý majitel Modelu S, svezl svým elektromobilem. V ten moment si Rich uvědomil, že žít s podobným vozem by se mu také líbilo. K jeho přezdívce Dr. Frankenstein of Tesla pak už chyběl jen kousek.
Vůbec první Teslou, jakou si pořídil, byl totiž odepsaný Model S, který byl však kvůli záplavám na odpis. Rich do něj přesto investoval a zanedlouho pořídil ještě jednu odepsanou Teslu, která byla na odpis následkem dopravní nehody. A poté začala operace, která je hodná právě Dr. Frankensteina. Rich totiž ze dvou zničených Tesel postavil jednu plně funkční. A dost možná jako první na světě.
Tou dobou ho navíc začalo štvát, jak si Tesla syslí součástky a odmítá je prodávat lidem, kteří by si na svých autech chtěli pracovat jako za starých časů. Podle Riche tak vlastně Tesla narušuje své vlastní přesvědčení, podle kterého chce vyrábět ekologická a "udržitelná" auta.
Veškerá udržitelnost jde ale stranou, pokud lidé musí svůj vůz na několik týdnů odstavit jen kvůli tomu, že v servisu na něj teď nemají čas. Během řady oprav také může docházet ke zbytečnému plýtvání díly a s tím spojené další ekologické zátěži. Přitom se často může jednat o vadu, kterou by nebylo těžké odstranit svépomocí, nebo v méně sofistikovaném servisu - tedy s dostatkem náhradních dílů. A proto se je Rich rozhodl shánět po svém.
Objíždí nabourané elektromobily a demontuje z nich součástky, které by se majitelům jiných poškozených elektromobilů Tesla mohly později hodit. Ve svém sklepě má vyskládány displeje, karosářské díly i elektroniku. U některých laciných ale šikovně nabouraných modelů se pak nebojí ani vůz rozřezat, použitelné díly karoserie schovat a zbytek pečlivě recyklovat. Díky svému působení na YouTube se mu navíc podařilo vytvořit si i pár přátel mezi odborníky, kteří mu pomáhají s náročnějšími pracemi.
Tesle se podobné jednání z pochopitelných důvodů nelíbí, pomineme li ušlý zisk z prodeje dílů specializovaným opravnám, pak musíme zmínit hlavně bezpečnostní rizika. Už jen při manipulaci s některou elektronikou totiž člověku hrozí poraněné elektrickým proudem, které by mohlo mít i smrtelné následky. Stejně tak chápeme obavy Tesly o kvalitu oprav provedených necertifikovanými mechaniky / nadšenci. Pokud by totiž došlo k nehodě nebo problémům, vrhlo by to na Teslu opět špatné světlo.
Na druhou stranu však oceňujeme Richovu snahu ukázat, že i na elektromobilech se dá pracovat v garáži stejně, jako někteří z nás pracovali a pracují na automobilech s tradičními spalovacími motory. A kdo ví, jak se vlastně situace vyvine. Technika elektromobilů bývá často označována za jednodušší a pokud se podaří vyřešit otázky spojené s bezpečností, třeba se jednou Rich dočká svého vlastního servisu pro Tesly, v jehož otevření mu nyní brání zákony.
Do té doby můžeme jen doporučit shlédnout video, které s Richem natočil a na svůj YouTube umístil web Motherboard. Navíc můžeme doporučit i Richův YouTube kanál - pokud rozumíte angličtině, dost možná se pobavíte nad jeho telefonáty do Tesly, nebo se poučíte o práci na elektromobilech.