Naftová Honda Civic s automatem? Revoluční kombinace nabízí spotřebu 4,1 l/100 km

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 25. července 2018, 16:55 Google+

Vylepšený a ekonomický model Honda Civic s 1,6litrovým vznětovým motorem i-DTEC je nyní dostupný s devítistupňovou automatickou převodovkou, která vyniká působivou plynulostí řazení a přispívá k oficiální průměrné spotřebě 4,1 l / 100 km, a to u všech výbav a u jak čtyřdveřového sedanu tak i pětidvéřového hatchbacku. Je to vůbec poprvé, kdy je u vozu Civic k dispozici vznětový motor v kombinaci s automatickou převodovkou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda Civic desáté generace přichází na náš trh.

Honda Civic desáté generace přichází na náš trh. | foto: Honda

Sdílejte článek

Devítistupňová převodovka má široké rozpětí převodů a vynikající účinnost: velmi nízký převodový poměr prvního stupně zajišťuje plynulý a intenzivní rozjezd, zatímco vysoký převodový poměr umožňuje nižší otáčky motoru při cestovní rychlosti a přispívá tak k nižší spotřebě paliva i nižší hladině hluku.

1,6-litrový vznětový motor i-DTEC s automatickou převodovkou přináší intenzivní zážitek z jízdy ve spojení s účinností a špičkovým poměrem výkonu a spotřeby při srovnání s modely s automatickou převodovkou ve stejné třídě.

Motor dosahuje maximální výkon 120 k (88 kW) při otáčkách 4 000 ot./min. a točivým moment 300 Nm při 2000 ot/min S tímto motorem ve spojení s devítistupňovou automatickou převodovkou vůz Civic dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 11 sekund a dosahuje maximální rychlost 200 km/h.

Podle kombinovaného cyklu revidované zkoušky NEDC dosáhl nový vůz Civic s 1,6litrovým motorem i-DTEC kromě vynikající úspornosti také nízké hodnoty emisí CO2 108 g/km (čtyřdveřová verze) a 109 g/km (pětidveřová verze).

Díky rozpětí převodových poměrů umožňuje automatická převodovka plynulé řazení a lineární akceleraci napříč převodovými stupni. V závislosti na otáčkách motoru a sešlápnutí plynového pedálu převodovka vedle podřazování o jeden a dva stupně dokáže také „přeskakovat“ stupně a reagovat rychleji, např. podřadit z 9. na 5. nebo ze 7. na 4. převodový stupeň.

Nový 1,6-litrový motor Honda i-DTEC je osazen kovanými ocelovými písty, které snižují ztráty chlazení a byla u něj použita metoda „super plateau“ honování, která ještě více snižuje úroveň tření mezi písty a vložkami válců, umožňuje hladký chod pístů a zlepšuje dlouhodobou životnost motoru.

img-responsive

Honda Civic desáté generace přichází na náš trh. | foto: Honda

Vylepšené turbodmychadlo vyniká vysoce účinnou konstrukcí s proměnlivou geometrií lopatek a jeho rychlost otáčení je přesně řízena elektronikou vozidla. Minimalizuje se tak zpoždění turbokompresoru a je zajištěna optimální kombinace tahu při nízkých až středních otáčkách a vysokém výkonu. Díky nové konstrukci kompresoru v turbodmychadle je energetická ztráta systému oproti předchozímu motoru i-DTEC nižší. Všechna tato vylepšení přispívají k lepší spotřebě paliva oproti předchozí generaci pohonné jednotky i-DTEC.

Motor i-DTEC o obsahu 1,6 litrů společnosti Honda je jeden z prvních, který má být k ověření hladiny emisí NOx a částic oficiálně testován prostřednictvím zkoušky RDE (Real Driving Emission). Vznětové hnací ústrojí je vybaveno novým systémem s akumulačním katalyzátorem (NSC) s vyšší hustotou článků, což umožňuje rychlejší přeměnu a snížení emisí. Filtr pevných částic s tenkou vrstvou stříbra díky kratší tvorbě tepla dále zlepšuje účinnost spalování částic a prodlužuje životnost výfukových součástí.

Pětidveřový hatchback Civic je montován v závodě Honda of the UK Manufacturing v britském Swindonu a čtyřdveřový sedan Civic pro evropské trhy se nadále vyrábí v Turecku. Vůz Civic s 1,6litrovým motorem i-DTEC a automatickou převodovkou bude dostupný ve čtyřdveřové i pětidveřové verzi a objednávky jsou přijímány již nyní.

Vytisknout

Diskuze: Naftová Honda Civic s automatem? Revoluční kombinace nabízí spotřebu 4,1 l/100 km

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Chevrolet Suburban

Nejdéle vyráběné auto světa? Tenhle nesmrtelný model je starší než vaši…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud