Naftová Honda Civic s automatem? Revoluční kombinace nabízí spotřebu 4,1 l/100 km

Honda Civic desáté generace přichází na náš trh.
Honda Civic desáté generace přichází na náš trh., foto: Honda
Antonín Marek , AutoRoad.cz 25. července 2018 16:55
Sdílej:

Vylepšený a ekonomický model Honda Civic s 1,6litrovým vznětovým motorem i-DTEC je nyní dostupný s devítistupňovou automatickou převodovkou, která vyniká působivou plynulostí řazení a přispívá k oficiální průměrné spotřebě 4,1 l / 100 km, a to u všech výbav a u jak čtyřdveřového sedanu tak i pětidvéřového hatchbacku. Je to vůbec poprvé, kdy je u vozu Civic k dispozici vznětový motor v kombinaci s automatickou převodovkou.

Devítistupňová převodovka má široké rozpětí převodů a vynikající účinnost: velmi nízký převodový poměr prvního stupně zajišťuje plynulý a intenzivní rozjezd, zatímco vysoký převodový poměr umožňuje nižší otáčky motoru při cestovní rychlosti a přispívá tak k nižší spotřebě paliva i nižší hladině hluku.

1,6-litrový vznětový motor i-DTEC s automatickou převodovkou přináší intenzivní zážitek z jízdy ve spojení s účinností a špičkovým poměrem výkonu a spotřeby při srovnání s modely s automatickou převodovkou ve stejné třídě.

Motor dosahuje maximální výkon 120 k (88 kW) při otáčkách 4 000 ot./min. a točivým moment 300 Nm při 2000 ot/min S tímto motorem ve spojení s devítistupňovou automatickou převodovkou vůz Civic dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 11 sekund a dosahuje maximální rychlost 200 km/h.

Podle kombinovaného cyklu revidované zkoušky NEDC dosáhl nový vůz Civic s 1,6litrovým motorem i-DTEC kromě vynikající úspornosti také nízké hodnoty emisí CO2 108 g/km (čtyřdveřová verze) a 109 g/km (pětidveřová verze).

Díky rozpětí převodových poměrů umožňuje automatická převodovka plynulé řazení a lineární akceleraci napříč převodovými stupni. V závislosti na otáčkách motoru a sešlápnutí plynového pedálu převodovka vedle podřazování o jeden a dva stupně dokáže také „přeskakovat“ stupně a reagovat rychleji, např. podřadit z 9. na 5. nebo ze 7. na 4. převodový stupeň.

Nový 1,6-litrový motor Honda i-DTEC je osazen kovanými ocelovými písty, které snižují ztráty chlazení a byla u něj použita metoda „super plateau“ honování, která ještě více snižuje úroveň tření mezi písty a vložkami válců, umožňuje hladký chod pístů a zlepšuje dlouhodobou životnost motoru.

Vylepšené turbodmychadlo vyniká vysoce účinnou konstrukcí s proměnlivou geometrií lopatek a jeho rychlost otáčení je přesně řízena elektronikou vozidla. Minimalizuje se tak zpoždění turbokompresoru a je zajištěna optimální kombinace tahu při nízkých až středních otáčkách a vysokém výkonu. Díky nové konstrukci kompresoru v turbodmychadle je energetická ztráta systému oproti předchozímu motoru i-DTEC nižší. Všechna tato vylepšení přispívají k lepší spotřebě paliva oproti předchozí generaci pohonné jednotky i-DTEC.

Motor i-DTEC o obsahu 1,6 litrů společnosti Honda je jeden z prvních, který má být k ověření hladiny emisí NOx a částic oficiálně testován prostřednictvím zkoušky RDE (Real Driving Emission). Vznětové hnací ústrojí je vybaveno novým systémem s akumulačním katalyzátorem (NSC) s vyšší hustotou článků, což umožňuje rychlejší přeměnu a snížení emisí. Filtr pevných částic s tenkou vrstvou stříbra díky kratší tvorbě tepla dále zlepšuje účinnost spalování částic a prodlužuje životnost výfukových součástí.

Pětidveřový hatchback Civic je montován v závodě Honda of the UK Manufacturing v britském Swindonu a čtyřdveřový sedan Civic pro evropské trhy se nadále vyrábí v Turecku. Vůz Civic s 1,6litrovým motorem i-DTEC a automatickou převodovkou bude dostupný ve čtyřdveřové i pětidveřové verzi a objednávky jsou přijímány již nyní.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.