Už jste se někdy setkali s automobilem, který na první pohled neměl na silnicích co dělat? Většinou takové stroje prozradí nějaký ten chybějící díl karoserie, koroze, výrazná poškození laku, popraskaná skla či odpadávající díly. Britští policisté však zažili shledání, na které zřejmě hodně dlouho nezapomenou.
Během pátku třináctého totiž britští policisté zastavili stříbrný Peugeot 206, kterému na první pohled "něco" chybělo. Třídveřový francouzský hatchback totiž zřejmě utrpěl čelní srážku, následkem čehož přišel o přední nárazník, světlomety i přední blatníky. To největší překvapení však na policisty teprve čekalo.
Uvnitř vozu totiž chyběly jak přední sedačky, tak volant. To ostatně nahrává hypotéze, podle které se někdo snažil opravit čelně bouraný vůz, kterému při nehodě explodovaly airbagy ve volantu a na bocích sedaček. Řidič vozu se však rozhodl celou situaci vyřešit poměrně svérázně.
Nevíme jak daleko s vozem cestoval, ovšem místo volantu mu posloužil pár přidržovacích (svářečských) kleští, kterými uchopil tyč řízení, na kterou se volant normálně nasazuje. Místo sedačky pak použil obyčejný plastový kýbl, což zvláště u čtenářů s dobrou angličtinou musí vyvolávat alespoň malý úsměv.
Sportovní / závodní sedačky s dobrou oporou a pevným vedením jsou totiž v angličtině označovány jako "Bucket seat," přičemž Bucket je současně označením pro kýbl.
Pokud se ještě jednou podíváme na fotografie exteriéru, za povšimnutí jistě stojí i kola. Podběhy totiž podle všeho vyplňují pouze úzké dojezdové pneumatiky, které se k cestování příliš nehodí.
Yes this was driven on a road and yes he was sitting on a bucket and steering with a pair of mole grips. Driver will be reported for too many offences to mention! #KingsLynn #WestARV @RPFOUSgt #Unbelievable #1383/652 pic.twitter.com/2Sg8uYhtSt
— NS Roads Policing & Firearms Unit (@NSRoadsPolicing) 13. července 2018
Policisté pak na svém Twitteru doplnili, že řidič se na místě podrobil zkoušce na alkohol i drogy - obojí s negativním výsledkem. Vůz však již od roku 2015 neměl platnou MOT (obdoba naší STK) a tak ho policisté zřejmě zabavili.
Řidič měl být za svou jízdu obviněn z tolika přestupků a provinění, že je policisté už ani nezmiňovali.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.