Ďábelská sekačka se vrací na scénu, Honda Mean Mower seká, plive oheň a uhání až 241 km/h

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 4. července 2018, 16:27 Google+

Pokud si chcete pořídit na sekání zahrady malý traktůrek, pravděpodobně vás bude nejvíc zajímat jeho záběr, velikost koše a pohodlí. V Hondě se však rozhodli stvořit sekací traktůrek, mimochodem skutečně funkční, který se soustředí pouze na jedinou věc: lámání světových rekordů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda Mean Mower 2. generace

Honda Mean Mower 2. generace | foto: carthrottle.com

Sdílejte článek

Možná si vzpomenete, že o Hondě Mean Mower, v překladu "Zlé Sekačce," už jste někdy četli. Vůbec poprvé tento stroj ovládl média v roce 2014, kdy se mu podařilo stanovit světový rychlostní rekord o hodnotě 215.6 km/h. Od té doby však uplynula nějaká ta doba a rekord nyní drží sekačka Viking.

Zhruba před čtyřmi měsíci jsme však přinesli první informace o stavbě druhé generace "Mean Mower," která má mít podstatně vyšší výkon a rekord bude chtít zpět. Nyní nastala doba, kdy se o sekačce dozvídáme konečně další zprávy a konečně ji vidíme i v akci. Tedy alespoň ji slyšíme.

Nový Mean Mower druhé generace je naprosto šílený stroj, který dostal oproti první generaci téměř dvojnásobný výkon. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá litrový motor Fireblade SP, jehož standardní výkon byl díky novým výfukům posunut na více než 190 koní na kolech - a to při 13 000 otáček za minutu.

Motor jako takový má vážit zhruba 69.1 kilogramu, přičemž váha celé sekačky, včetně řidičky, se pohybuje okolo 190 kilogramů. Pokud se tedy podíváme na poměr výkonu a váhy, dostáváme se na více než 1000 koní na tunu. Díky jedinečnému zpřevodování může jet Mean Mower na jedničku až 145 km/h. Tato převodovka byla původně určena pro motocykly schopné dosáhnout rychlostí až 322 km/h, ovšem to vzhledem k aerodynamice sekačky nebude možné.

Aby Mean Mower 2. generace mohl oficiálně dosáhnout světového rekordu, musel zůstat plně funkční sekačkou. Proto přední část karoserie a sekací "box" pochází ze standardní zahradní sekačky Honda HF2622. Všechno je ovšem připevněno na speciální rám z T45 ocelových trubek.

Technické specifikace stroje bohužel do detailu neznáme a současně ani nejsme experty na sekačky a zahradní traktůrky. Podle webu CarScoops se však pod kapotou nachází zajímavý systém vybavený dvěma karbonovými čepelemi, které jsou poháněny nezávislým elektromotorem napájeným bateriemi. V poklidu tedy můžete sekat trávník a to se spotřebou až 6.7 l/100 km.

Honda Mean Mower 2. generace | zdroj: youtube.com

Čeho se však u této sekačky nedočkáte je komfort. Jak totiž Honda prozradila, za 10-palcovými pneumatikami Hoosier se nenachází žádné odpružení. Potěší však alespoň výkonné brzdy, které zde byly skutečně důležité. Vpředu jsou umístěny čtyřpístkové brzdiče Kelgate, zatímco vzadu se do odvětrávaných disků zakusují brzdiče šestipístkové. 

Šílenou Hondu Mean Mower, za jejíž stavbou stojí závodní Tým Dynamics - účastník britských závodů cestovních vozů, bude během pokusu o dosažení nového rekordu řídit Jess Hawkins. Tato úspěšná automobilová a motokárová závodnice, jak jinak než sponzorovaný Hondou, navíc vystupuje i jako kaskadérka během show Fast&Furious Live. 

Vytisknout

Diskuze: Ďábelská sekačka se vrací na scénu, Honda Mean Mower seká, plive oheň a uhání až 241 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Julia Albu absolvovala ve své Toyotě Corolla přes 12 000 km dlouhou cestu z Kapského Města až do Londýna

Nejbláznivější cesta roku? Tahle 81-letá babička ujela 12 000 kilometrů z…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud