Ďábelská sekačka se vrací na scénu, Honda Mean Mower seká, plive oheň a uhání až 241 km/h

Honda Mean Mower 2. generace
Honda Mean Mower 2. generace, foto: carthrottle.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 4. července 2018 16:27
Sdílej:

Pokud si chcete pořídit na sekání zahrady malý traktůrek, pravděpodobně vás bude nejvíc zajímat jeho záběr, velikost koše a pohodlí. V Hondě se však rozhodli stvořit sekací traktůrek, mimochodem skutečně funkční, který se soustředí pouze na jedinou věc: lámání světových rekordů.

Možná si vzpomenete, že o Hondě Mean Mower, v překladu "Zlé Sekačce," už jste někdy četli. Vůbec poprvé tento stroj ovládl média v roce 2014, kdy se mu podařilo stanovit světový rychlostní rekord o hodnotě 215.6 km/h. Od té doby však uplynula nějaká ta doba a rekord nyní drží sekačka Viking.

Zhruba před čtyřmi měsíci jsme však přinesli první informace o stavbě druhé generace "Mean Mower," která má mít podstatně vyšší výkon a rekord bude chtít zpět. Nyní nastala doba, kdy se o sekačce dozvídáme konečně další zprávy a konečně ji vidíme i v akci. Tedy alespoň ji slyšíme.

Nový Mean Mower druhé generace je naprosto šílený stroj, který dostal oproti první generaci téměř dvojnásobný výkon. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá litrový motor Fireblade SP, jehož standardní výkon byl díky novým výfukům posunut na více než 190 koní na kolech - a to při 13 000 otáček za minutu.

Motor jako takový má vážit zhruba 69.1 kilogramu, přičemž váha celé sekačky, včetně řidičky, se pohybuje okolo 190 kilogramů. Pokud se tedy podíváme na poměr výkonu a váhy, dostáváme se na více než 1000 koní na tunu. Díky jedinečnému zpřevodování může jet Mean Mower na jedničku až 145 km/h. Tato převodovka byla původně určena pro motocykly schopné dosáhnout rychlostí až 322 km/h, ovšem to vzhledem k aerodynamice sekačky nebude možné.

Aby Mean Mower 2. generace mohl oficiálně dosáhnout světového rekordu, musel zůstat plně funkční sekačkou. Proto přední část karoserie a sekací "box" pochází ze standardní zahradní sekačky Honda HF2622. Všechno je ovšem připevněno na speciální rám z T45 ocelových trubek.

Technické specifikace stroje bohužel do detailu neznáme a současně ani nejsme experty na sekačky a zahradní traktůrky. Podle webu CarScoops se však pod kapotou nachází zajímavý systém vybavený dvěma karbonovými čepelemi, které jsou poháněny nezávislým elektromotorem napájeným bateriemi. V poklidu tedy můžete sekat trávník a to se spotřebou až 6.7 l/100 km.

Čeho se však u této sekačky nedočkáte je komfort. Jak totiž Honda prozradila, za 10-palcovými pneumatikami Hoosier se nenachází žádné odpružení. Potěší však alespoň výkonné brzdy, které zde byly skutečně důležité. Vpředu jsou umístěny čtyřpístkové brzdiče Kelgate, zatímco vzadu se do odvětrávaných disků zakusují brzdiče šestipístkové. 

Šílenou Hondu Mean Mower, za jejíž stavbou stojí závodní Tým Dynamics - účastník britských závodů cestovních vozů, bude během pokusu o dosažení nového rekordu řídit Jess Hawkins. Tato úspěšná automobilová a motokárová závodnice, jak jinak než sponzorovaný Hondou, navíc vystupuje i jako kaskadérka během show Fast&Furious Live. 

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.