Pokud si chcete pořídit na sekání zahrady malý traktůrek, pravděpodobně vás bude nejvíc zajímat jeho záběr, velikost koše a pohodlí. V Hondě se však rozhodli stvořit sekací traktůrek, mimochodem skutečně funkční, který se soustředí pouze na jedinou věc: lámání světových rekordů.
Možná si vzpomenete, že o Hondě Mean Mower, v překladu "Zlé Sekačce," už jste někdy četli. Vůbec poprvé tento stroj ovládl média v roce 2014, kdy se mu podařilo stanovit světový rychlostní rekord o hodnotě 215.6 km/h. Od té doby však uplynula nějaká ta doba a rekord nyní drží sekačka Viking.
Zhruba před čtyřmi měsíci jsme však přinesli první informace o stavbě druhé generace "Mean Mower," která má mít podstatně vyšší výkon a rekord bude chtít zpět. Nyní nastala doba, kdy se o sekačce dozvídáme konečně další zprávy a konečně ji vidíme i v akci. Tedy alespoň ji slyšíme.
Nový Mean Mower druhé generace je naprosto šílený stroj, který dostal oproti první generaci téměř dvojnásobný výkon. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá litrový motor Fireblade SP, jehož standardní výkon byl díky novým výfukům posunut na více než 190 koní na kolech - a to při 13 000 otáček za minutu.
Motor jako takový má vážit zhruba 69.1 kilogramu, přičemž váha celé sekačky, včetně řidičky, se pohybuje okolo 190 kilogramů. Pokud se tedy podíváme na poměr výkonu a váhy, dostáváme se na více než 1000 koní na tunu. Díky jedinečnému zpřevodování může jet Mean Mower na jedničku až 145 km/h. Tato převodovka byla původně určena pro motocykly schopné dosáhnout rychlostí až 322 km/h, ovšem to vzhledem k aerodynamice sekačky nebude možné.
Aby Mean Mower 2. generace mohl oficiálně dosáhnout světového rekordu, musel zůstat plně funkční sekačkou. Proto přední část karoserie a sekací "box" pochází ze standardní zahradní sekačky Honda HF2622. Všechno je ovšem připevněno na speciální rám z T45 ocelových trubek.
Technické specifikace stroje bohužel do detailu neznáme a současně ani nejsme experty na sekačky a zahradní traktůrky. Podle webu CarScoops se však pod kapotou nachází zajímavý systém vybavený dvěma karbonovými čepelemi, které jsou poháněny nezávislým elektromotorem napájeným bateriemi. V poklidu tedy můžete sekat trávník a to se spotřebou až 6.7 l/100 km.
Čeho se však u této sekačky nedočkáte je komfort. Jak totiž Honda prozradila, za 10-palcovými pneumatikami Hoosier se nenachází žádné odpružení. Potěší však alespoň výkonné brzdy, které zde byly skutečně důležité. Vpředu jsou umístěny čtyřpístkové brzdiče Kelgate, zatímco vzadu se do odvětrávaných disků zakusují brzdiče šestipístkové.
Šílenou Hondu Mean Mower, za jejíž stavbou stojí závodní Tým Dynamics - účastník britských závodů cestovních vozů, bude během pokusu o dosažení nového rekordu řídit Jess Hawkins. Tato úspěšná automobilová a motokárová závodnice, jak jinak než sponzorovaný Hondou, navíc vystupuje i jako kaskadérka během show Fast&Furious Live.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.