Pokud si chcete pořídit na sekání zahrady malý traktůrek, pravděpodobně vás bude nejvíc zajímat jeho záběr, velikost koše a pohodlí. V Hondě se však rozhodli stvořit sekací traktůrek, mimochodem skutečně funkční, který se soustředí pouze na jedinou věc: lámání světových rekordů.
Možná si vzpomenete, že o Hondě Mean Mower, v překladu "Zlé Sekačce," už jste někdy četli. Vůbec poprvé tento stroj ovládl média v roce 2014, kdy se mu podařilo stanovit světový rychlostní rekord o hodnotě 215.6 km/h. Od té doby však uplynula nějaká ta doba a rekord nyní drží sekačka Viking.
Zhruba před čtyřmi měsíci jsme však přinesli první informace o stavbě druhé generace "Mean Mower," která má mít podstatně vyšší výkon a rekord bude chtít zpět. Nyní nastala doba, kdy se o sekačce dozvídáme konečně další zprávy a konečně ji vidíme i v akci. Tedy alespoň ji slyšíme.
Nový Mean Mower druhé generace je naprosto šílený stroj, který dostal oproti první generaci téměř dvojnásobný výkon. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá litrový motor Fireblade SP, jehož standardní výkon byl díky novým výfukům posunut na více než 190 koní na kolech - a to při 13 000 otáček za minutu.
Motor jako takový má vážit zhruba 69.1 kilogramu, přičemž váha celé sekačky, včetně řidičky, se pohybuje okolo 190 kilogramů. Pokud se tedy podíváme na poměr výkonu a váhy, dostáváme se na více než 1000 koní na tunu. Díky jedinečnému zpřevodování může jet Mean Mower na jedničku až 145 km/h. Tato převodovka byla původně určena pro motocykly schopné dosáhnout rychlostí až 322 km/h, ovšem to vzhledem k aerodynamice sekačky nebude možné.
Aby Mean Mower 2. generace mohl oficiálně dosáhnout světového rekordu, musel zůstat plně funkční sekačkou. Proto přední část karoserie a sekací "box" pochází ze standardní zahradní sekačky Honda HF2622. Všechno je ovšem připevněno na speciální rám z T45 ocelových trubek.
Technické specifikace stroje bohužel do detailu neznáme a současně ani nejsme experty na sekačky a zahradní traktůrky. Podle webu CarScoops se však pod kapotou nachází zajímavý systém vybavený dvěma karbonovými čepelemi, které jsou poháněny nezávislým elektromotorem napájeným bateriemi. V poklidu tedy můžete sekat trávník a to se spotřebou až 6.7 l/100 km.
Čeho se však u této sekačky nedočkáte je komfort. Jak totiž Honda prozradila, za 10-palcovými pneumatikami Hoosier se nenachází žádné odpružení. Potěší však alespoň výkonné brzdy, které zde byly skutečně důležité. Vpředu jsou umístěny čtyřpístkové brzdiče Kelgate, zatímco vzadu se do odvětrávaných disků zakusují brzdiče šestipístkové.
Šílenou Hondu Mean Mower, za jejíž stavbou stojí závodní Tým Dynamics - účastník britských závodů cestovních vozů, bude během pokusu o dosažení nového rekordu řídit Jess Hawkins. Tato úspěšná automobilová a motokárová závodnice, jak jinak než sponzorovaný Hondou, navíc vystupuje i jako kaskadérka během show Fast&Furious Live.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.