Použití vysokopevnostní oceli nové generace přispívá k vytvoření dosud nejlehčího a nejpevnějšího podvozku modelu CR-V, který se může pochlubit i zlepšenou odolností proti nárazu. Zcela nové zavěšení zajišťuje pohodlí a řidičům přináší dynamický pocit z jízdy. Systém Honda Real Time AWD pak zlepšuje ovládání na různých typech vozovky a přináší další úsporu paliva.
Díky ucelené, od základu přepracované konstrukci má zcela nové CR-V nejpevnější a nejdůmyslnější podvozek v celé historii tohoto modelu. Díky nové konstrukci karoserie, která využívá vyspělé, lehké a velmi pevné materiály, byla vytvořena tuhá platforma s nízko umístěným těžištěm.
Model CR-V je speciálně vyladěn tak, aby splňoval evropské normy, ale nejen to. Ohromí řidiče svým úžasným výkonem a poskytne jim sebedůvěru a pohodlí, které jsou citelné dokonce i ve vysokých rychlostech.
Systém Real Time AWD přináší dynamičtější chování vozu při zatáčení a pomáhá řidiči při jízdě do kopce, zatímco prvotřídní dynamiku jízdy zajišťují také nové systémy zavěšení a řízení, které jsou zároveň podporovány špičkovými aktivními a pasivními bezpečnostními systémy Honda.
Vyspělé metalurgické a výrobní procesy
V novém CR-V je poprvé použita velmi pevná ocel nové generace, která se lisuje za tepla a tvoří až 9 % rámu karoserie. Díky tomu jsou místa zasažená při kolizi pevnější a zároveň byla snížena celková hmotnost podvozku.
Kombinované použití vysokopevnostní oceli s mezí kluzu 780, 980 a 1500 MPa činí u nového CR-V 36 %, kdežto u předchozího modelu to bylo 10 %. Tímto spojením špičkových materiálů s důmyslnými konstrukčními postupy také došlo ke zvýšení ohybové tuhosti o 35 % a torzní tuhosti o 25 %.
Při montáži karoserie je používána moderní a vysoce efektivní spojovací technologie. Nejprve je sestaven kompletní vnitřní rám, poté vnější rám a nakonec spoje. Tato výrobní technologie se odlišuje od tradičního postupu výroby karoserie a zásadně přispívá k celkové tuhosti karoserie.
Atraktivní dynamika a jedinečné pohodlí
Zvýšení tuhosti karoserie doplňuje také zcela nové zavěšení, které přispívá k nejdynamičtějšímu pocitu z jízdy v celé historii modelu CR-V. Oproti předchozí generaci došlo ke zvýšení jízdního pohodlí a nové mechanické nastavení má za cíl zlepšit ovládání na všech typech vozovky.
Přední zavěšení se vzpěrami MacPherson a spodním příčným ramenem zajišťuje vysokou stranovou tuhost pro lineární ovládání a nízkou podélnou tuhost pro optimální jízdu. Zcela nové víceprvkové zadní zavěšení přináší zvýšenou geometrickou stabilitu pro předvídatelné řízení při vysokých rychlostech, vynikající jízdní pohodlí a také lineárnější ovládání ve spojení s elektrickým posilovačem řízení.
Samotné řízení zajišťuje systém dvoupastorkového elektrického hřebenového posilovače řízení s proměnlivým účinkem, který je u tohoto modelu CR-V pro evropský trh speciálně vyladěn s důrazem na vynikající odezvu, lineárnější průběh, plynulost a přesnost.
Torzní tyč zadní nápravy umožňuje ostřejší nájezd do zatáček a omezuje klopení karoserie a nová plovoucí konstrukce pomocného rámu s pryžovým uložením znamená oproti předchozímu modelu CR-V lepší odhlučnění. Vpředu i vzadu jsou v zavěšení použita hydraulická pouzdra, kterými jsou obvykle vybaveny luxusní modely a která při jízdě skvěle izolují a také lépe omezují vibrace podvozku.
Systém Agile Handling Assist (AHA) a systém Real Time AWD
Vůz CR-V je poprvé vybaven systémem Agile Handling Assist (AHA) firmy Honda. Elektronický stabilizační systém byl speciálně přizpůsoben evropskému trhu tak, aby odrážel typický stav povrchu vozovek a styly řízení. Poskytuje při řízení mírnou a diskrétní pomoc pro zvýšení bezpečnosti a plynulejší a předvídatelnější chování vozu, např. pro stabilní zatáčení a změnu jízdního pruhu na kruhovém objezdu, a to v nízké i vysoké rychlosti.
U zbrusu nového CR-V je volitelně k dispozici nejnovější technologie firmy Honda pro pohon obou náprav „Real Time AWD with Intelligent Control System™“. Díky softwarovým aktualizacím systému AWD lze nyní v případě potřeby přenést až 60 % točivého momentu na zadní nápravu, zejména při jízdě do kopce. Řidič může sledovat rozložení točivého momentu pomocí ukazatele na přístrojové desce. Byla přepracována kalibrace a systém nyní díky informacím ze snímačů stáčivé rychlosti a řízení umožní také dynamičtější průjezd zatáčkou.
Nejpřísnější oborové normy v oblasti bezpečnosti
Stejně jako u všech vozů Honda také platforma modelu CR-V zahrnuje exkluzivní konstrukci karoserie nové generace Honda ACE™ (Advanced Compatibility Engineering), která využívá síť propojených předních rámů k pohlcení a odklonění energie v případě čelního nárazu. Systém firmy Honda není navržen pouze s důrazem na vlastní ochranu, ale také s cílem minimalizovat poškození jiných vozidel v případě čelní srážky. „Kompatibilní“ konstrukce vozu Honda je navržena tak, aby energie nárazu byla pohlcena a zatížení bylo odkloněno kolem prostoru pro cestující více směry.
Systém pasivní bezpečnosti ACE™ je v novém voze CR-V doplněn systémem technologií aktivní bezpečnosti a podpory řidiče Honda Sensing, kterým jsou vybaveny všechny verze a jehož součástí jsou systém pro udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, varování před čelní srážkou a systém pro zmírnění následků nehody.
První dodávky zbrusu nového vozu Honda CR-V jsou v Evropě očekávány na podzim roku 2018. Modely vybavené 1,5litrovým zážehovým motorem VTEC TURBO budou k dispozici od uvedení vozu na trh a modely s hybridním hnacím ústrojím budou následovat zkraje roku 2019.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?