Technika nové Hondy CR-V? Nejbezpečnější, nejvýkonnější a nejdynamičtější

Honda se pochlubila revoluční technikou nové generace modelu CR-V
Honda se pochlubila revoluční technikou nové generace modelu CR-V, foto: Honda
Antonín Marek , AutoRoad.cz 27. června 2018 11:00
Sdílej:

Použití vysokopevnostní oceli nové generace přispívá k vytvoření dosud nejlehčího a nejpevnějšího podvozku modelu CR-V, který se může pochlubit i zlepšenou odolností proti nárazu. Zcela nové zavěšení zajišťuje pohodlí a řidičům přináší dynamický pocit z jízdy. Systém Honda Real Time AWD pak zlepšuje ovládání na různých typech vozovky a přináší další úsporu paliva.

Díky ucelené, od základu přepracované konstrukci má zcela nové CR-V nejpevnější a nejdůmyslnější podvozek v celé historii tohoto modelu. Díky nové konstrukci karoserie, která využívá vyspělé, lehké a velmi pevné materiály, byla vytvořena tuhá platforma s nízko umístěným těžištěm.

Model CR-V je speciálně vyladěn tak, aby splňoval evropské normy, ale nejen to. Ohromí řidiče svým úžasným výkonem a poskytne jim sebedůvěru a pohodlí, které jsou citelné dokonce i ve vysokých rychlostech.

Systém Real Time AWD přináší dynamičtější chování vozu při zatáčení a pomáhá řidiči při jízdě do kopce, zatímco prvotřídní dynamiku jízdy zajišťují také nové systémy zavěšení a řízení, které jsou zároveň podporovány špičkovými aktivními a pasivními bezpečnostními systémy Honda.

Vyspělé metalurgické a výrobní procesy

V novém CR-V je poprvé použita velmi pevná ocel nové generace, která se lisuje za tepla a tvoří až 9 % rámu karoserie. Díky tomu jsou místa zasažená při kolizi pevnější a zároveň byla snížena celková hmotnost podvozku.

Kombinované použití vysokopevnostní oceli s mezí kluzu 780, 980 a 1500 MPa činí u nového CR-V 36 %, kdežto u předchozího modelu to bylo 10 %. Tímto spojením špičkových materiálů s důmyslnými konstrukčními postupy také došlo ke zvýšení ohybové tuhosti o 35 % a torzní tuhosti o 25 %.

Při montáži karoserie je používána moderní a vysoce efektivní spojovací technologie. Nejprve je sestaven kompletní vnitřní rám, poté vnější rám a nakonec spoje. Tato výrobní technologie se odlišuje od tradičního postupu výroby karoserie a zásadně přispívá k celkové tuhosti karoserie.

Atraktivní dynamika a jedinečné pohodlí

Zvýšení tuhosti karoserie doplňuje také zcela nové zavěšení, které přispívá k nejdynamičtějšímu pocitu z jízdy v celé historii modelu CR-V. Oproti předchozí generaci došlo ke zvýšení jízdního pohodlí a nové mechanické nastavení má za cíl zlepšit ovládání na všech typech vozovky.

Přední zavěšení se vzpěrami MacPherson a spodním příčným ramenem zajišťuje vysokou stranovou tuhost pro lineární ovládání a nízkou podélnou tuhost pro optimální jízdu. Zcela nové víceprvkové zadní zavěšení přináší zvýšenou geometrickou stabilitu pro předvídatelné řízení při vysokých rychlostech, vynikající jízdní pohodlí a také lineárnější ovládání ve spojení s elektrickým posilovačem řízení.

Samotné řízení zajišťuje systém dvoupastorkového elektrického hřebenového posilovače řízení s proměnlivým účinkem, který je u tohoto modelu CR-V pro evropský trh speciálně vyladěn s důrazem na vynikající odezvu, lineárnější průběh, plynulost a přesnost.

Torzní tyč zadní nápravy umožňuje ostřejší nájezd do zatáček a omezuje klopení karoserie a nová plovoucí konstrukce pomocného rámu s pryžovým uložením znamená oproti předchozímu modelu CR-V lepší odhlučnění. Vpředu i vzadu jsou v zavěšení použita hydraulická pouzdra, kterými jsou obvykle vybaveny luxusní modely a která při jízdě skvěle izolují a také lépe omezují vibrace podvozku.

Systém Agile Handling Assist (AHA) a systém Real Time AWD

Vůz CR-V je poprvé vybaven systémem Agile Handling Assist (AHA) firmy Honda. Elektronický stabilizační systém byl speciálně přizpůsoben evropskému trhu tak, aby odrážel typický stav povrchu vozovek a styly řízení. Poskytuje při řízení mírnou a diskrétní pomoc pro zvýšení bezpečnosti a plynulejší a předvídatelnější chování vozu, např. pro stabilní zatáčení a změnu jízdního pruhu na kruhovém objezdu, a to v nízké i vysoké rychlosti.

U zbrusu nového CR-V je volitelně k dispozici nejnovější technologie firmy Honda pro pohon obou náprav „Real Time AWD with Intelligent Control System™“. Díky softwarovým aktualizacím systému AWD lze nyní v případě potřeby přenést až 60 % točivého momentu na zadní nápravu, zejména při jízdě do kopce. Řidič může sledovat rozložení točivého momentu pomocí ukazatele na přístrojové desce. Byla přepracována kalibrace a systém nyní díky informacím ze snímačů stáčivé rychlosti a řízení umožní také dynamičtější průjezd zatáčkou.

Nejpřísnější oborové normy v oblasti bezpečnosti

Stejně jako u všech vozů Honda také platforma modelu CR-V zahrnuje exkluzivní konstrukci karoserie nové generace Honda ACE™ (Advanced Compatibility Engineering), která využívá síť propojených předních rámů k pohlcení a odklonění energie v případě čelního nárazu. Systém firmy Honda není navržen pouze s důrazem na vlastní ochranu, ale také s cílem minimalizovat poškození jiných vozidel v případě čelní srážky. „Kompatibilní“ konstrukce vozu Honda je navržena tak, aby energie nárazu byla pohlcena a zatížení bylo odkloněno kolem prostoru pro cestující více směry.

Systém pasivní bezpečnosti ACE™ je v novém voze CR-V doplněn systémem technologií aktivní bezpečnosti a podpory řidiče Honda Sensing, kterým jsou vybaveny všechny verze a jehož součástí jsou systém pro udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, varování před čelní srážkou a systém pro zmírnění následků nehody.

První dodávky zbrusu nového vozu Honda CR-V jsou v Evropě očekávány na podzim roku 2018. Modely vybavené 1,5litrovým zážehovým motorem VTEC TURBO budou k dispozici od uvedení vozu na trh a modely s hybridním hnacím ústrojím budou následovat zkraje roku 2019.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.