Použití vysokopevnostní oceli nové generace přispívá k vytvoření dosud nejlehčího a nejpevnějšího podvozku modelu CR-V, který se může pochlubit i zlepšenou odolností proti nárazu. Zcela nové zavěšení zajišťuje pohodlí a řidičům přináší dynamický pocit z jízdy. Systém Honda Real Time AWD pak zlepšuje ovládání na různých typech vozovky a přináší další úsporu paliva.
Díky ucelené, od základu přepracované konstrukci má zcela nové CR-V nejpevnější a nejdůmyslnější podvozek v celé historii tohoto modelu. Díky nové konstrukci karoserie, která využívá vyspělé, lehké a velmi pevné materiály, byla vytvořena tuhá platforma s nízko umístěným těžištěm.
Model CR-V je speciálně vyladěn tak, aby splňoval evropské normy, ale nejen to. Ohromí řidiče svým úžasným výkonem a poskytne jim sebedůvěru a pohodlí, které jsou citelné dokonce i ve vysokých rychlostech.
Systém Real Time AWD přináší dynamičtější chování vozu při zatáčení a pomáhá řidiči při jízdě do kopce, zatímco prvotřídní dynamiku jízdy zajišťují také nové systémy zavěšení a řízení, které jsou zároveň podporovány špičkovými aktivními a pasivními bezpečnostními systémy Honda.
Vyspělé metalurgické a výrobní procesy
V novém CR-V je poprvé použita velmi pevná ocel nové generace, která se lisuje za tepla a tvoří až 9 % rámu karoserie. Díky tomu jsou místa zasažená při kolizi pevnější a zároveň byla snížena celková hmotnost podvozku.
Kombinované použití vysokopevnostní oceli s mezí kluzu 780, 980 a 1500 MPa činí u nového CR-V 36 %, kdežto u předchozího modelu to bylo 10 %. Tímto spojením špičkových materiálů s důmyslnými konstrukčními postupy také došlo ke zvýšení ohybové tuhosti o 35 % a torzní tuhosti o 25 %.
Při montáži karoserie je používána moderní a vysoce efektivní spojovací technologie. Nejprve je sestaven kompletní vnitřní rám, poté vnější rám a nakonec spoje. Tato výrobní technologie se odlišuje od tradičního postupu výroby karoserie a zásadně přispívá k celkové tuhosti karoserie.
Atraktivní dynamika a jedinečné pohodlí
Zvýšení tuhosti karoserie doplňuje také zcela nové zavěšení, které přispívá k nejdynamičtějšímu pocitu z jízdy v celé historii modelu CR-V. Oproti předchozí generaci došlo ke zvýšení jízdního pohodlí a nové mechanické nastavení má za cíl zlepšit ovládání na všech typech vozovky.
Přední zavěšení se vzpěrami MacPherson a spodním příčným ramenem zajišťuje vysokou stranovou tuhost pro lineární ovládání a nízkou podélnou tuhost pro optimální jízdu. Zcela nové víceprvkové zadní zavěšení přináší zvýšenou geometrickou stabilitu pro předvídatelné řízení při vysokých rychlostech, vynikající jízdní pohodlí a také lineárnější ovládání ve spojení s elektrickým posilovačem řízení.
Samotné řízení zajišťuje systém dvoupastorkového elektrického hřebenového posilovače řízení s proměnlivým účinkem, který je u tohoto modelu CR-V pro evropský trh speciálně vyladěn s důrazem na vynikající odezvu, lineárnější průběh, plynulost a přesnost.
Torzní tyč zadní nápravy umožňuje ostřejší nájezd do zatáček a omezuje klopení karoserie a nová plovoucí konstrukce pomocného rámu s pryžovým uložením znamená oproti předchozímu modelu CR-V lepší odhlučnění. Vpředu i vzadu jsou v zavěšení použita hydraulická pouzdra, kterými jsou obvykle vybaveny luxusní modely a která při jízdě skvěle izolují a také lépe omezují vibrace podvozku.
Systém Agile Handling Assist (AHA) a systém Real Time AWD
Vůz CR-V je poprvé vybaven systémem Agile Handling Assist (AHA) firmy Honda. Elektronický stabilizační systém byl speciálně přizpůsoben evropskému trhu tak, aby odrážel typický stav povrchu vozovek a styly řízení. Poskytuje při řízení mírnou a diskrétní pomoc pro zvýšení bezpečnosti a plynulejší a předvídatelnější chování vozu, např. pro stabilní zatáčení a změnu jízdního pruhu na kruhovém objezdu, a to v nízké i vysoké rychlosti.
U zbrusu nového CR-V je volitelně k dispozici nejnovější technologie firmy Honda pro pohon obou náprav „Real Time AWD with Intelligent Control System™“. Díky softwarovým aktualizacím systému AWD lze nyní v případě potřeby přenést až 60 % točivého momentu na zadní nápravu, zejména při jízdě do kopce. Řidič může sledovat rozložení točivého momentu pomocí ukazatele na přístrojové desce. Byla přepracována kalibrace a systém nyní díky informacím ze snímačů stáčivé rychlosti a řízení umožní také dynamičtější průjezd zatáčkou.
Nejpřísnější oborové normy v oblasti bezpečnosti
Stejně jako u všech vozů Honda také platforma modelu CR-V zahrnuje exkluzivní konstrukci karoserie nové generace Honda ACE™ (Advanced Compatibility Engineering), která využívá síť propojených předních rámů k pohlcení a odklonění energie v případě čelního nárazu. Systém firmy Honda není navržen pouze s důrazem na vlastní ochranu, ale také s cílem minimalizovat poškození jiných vozidel v případě čelní srážky. „Kompatibilní“ konstrukce vozu Honda je navržena tak, aby energie nárazu byla pohlcena a zatížení bylo odkloněno kolem prostoru pro cestující více směry.
Systém pasivní bezpečnosti ACE™ je v novém voze CR-V doplněn systémem technologií aktivní bezpečnosti a podpory řidiče Honda Sensing, kterým jsou vybaveny všechny verze a jehož součástí jsou systém pro udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, varování před čelní srážkou a systém pro zmírnění následků nehody.
První dodávky zbrusu nového vozu Honda CR-V jsou v Evropě očekávány na podzim roku 2018. Modely vybavené 1,5litrovým zážehovým motorem VTEC TURBO budou k dispozici od uvedení vozu na trh a modely s hybridním hnacím ústrojím budou následovat zkraje roku 2019.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.