Automobilka Opel potvrdila, že nová elektrická Corsa dostane označení "eCorsa." Novinka, která bude postavena na platformě z PSA, by měla být představena v roce 2020. V následujícím roce se pak dočkáme nové Corsy v klasické podobě - tedy se spalovacím motorem.
Nová eCorsa by se podle zpráv Motor1.com měla vyrábět ve španělské Zaragoze. Pro Opel a Vauxhall se bude jednat o skutečně výjimečný model, neboť bude vůbec prvním, který vznikne na platformě PSA. Francouzský gigant totiž koupil obě značky od amerického koncernu General Motors koncem minulého roku.
„Slazení platforem a palety pohonných jednotek by mělo podstatně omezit vývoj a složitost výroby. Ve výsledku bychom tak měli dosáhnout synergie a celkově vyšší ziskovosti," uvedl v minulém roce Michael Lohscheller, šéf automobilky Opel, pro AutoExpress.
Platforma o které se bavíme je v koncernu PSA označována zkratkou CMP a v současnosti bychom ji mohli nalézt například u Peugeotu 208. Elektrická varianta této platformy ponese název e-CMP a do roku 2021 bychom ji měli najít hned u 4 elektromobilů. Jedním z nich by mělo být i čistě elektrické DS, které se má představit na pařížském autosalonu koncem roku. Svůj elektromobil dostane i Citroen a nástupce současné generace Peugeotu 208.
Navzdory přechodu na francouzské platformy však Carlos Tavares, šéf koncernu PSAm uvádí, že vozidla z produkce Opel i Vauxhall si ponechají svou vlastní "identitu". „Existuje jasné postavení značek," uvedl výkonný ředitel PSA. „Opel zůstane německý a Vauxhall bude i nadále britský."
Novým modelem však elektrifikace značky Opel/Vauxhall zdaleka nekončí. Automobilka má v plánu uvést do roku 2024 elektrifikovanou variantu každého svého modelu. Pravděpodobně se tak dočkáme i nových hybridů a plug-in hybridů.
Corsa se navíc stane přelomovou i svým designem. Půjde totiž o vůbec první automobil, který bude navrhován podle nového designového jazyka, který Opel představí ve formě svého konceptu GT.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?