Automobilka Opel potvrdila, že nová elektrická Corsa dostane označení "eCorsa." Novinka, která bude postavena na platformě z PSA, by měla být představena v roce 2020. V následujícím roce se pak dočkáme nové Corsy v klasické podobě - tedy se spalovacím motorem.
Nová eCorsa by se podle zpráv Motor1.com měla vyrábět ve španělské Zaragoze. Pro Opel a Vauxhall se bude jednat o skutečně výjimečný model, neboť bude vůbec prvním, který vznikne na platformě PSA. Francouzský gigant totiž koupil obě značky od amerického koncernu General Motors koncem minulého roku.
„Slazení platforem a palety pohonných jednotek by mělo podstatně omezit vývoj a složitost výroby. Ve výsledku bychom tak měli dosáhnout synergie a celkově vyšší ziskovosti," uvedl v minulém roce Michael Lohscheller, šéf automobilky Opel, pro AutoExpress.
Platforma o které se bavíme je v koncernu PSA označována zkratkou CMP a v současnosti bychom ji mohli nalézt například u Peugeotu 208. Elektrická varianta této platformy ponese název e-CMP a do roku 2021 bychom ji měli najít hned u 4 elektromobilů. Jedním z nich by mělo být i čistě elektrické DS, které se má představit na pařížském autosalonu koncem roku. Svůj elektromobil dostane i Citroen a nástupce současné generace Peugeotu 208.
Navzdory přechodu na francouzské platformy však Carlos Tavares, šéf koncernu PSAm uvádí, že vozidla z produkce Opel i Vauxhall si ponechají svou vlastní "identitu". „Existuje jasné postavení značek," uvedl výkonný ředitel PSA. „Opel zůstane německý a Vauxhall bude i nadále britský."
Novým modelem však elektrifikace značky Opel/Vauxhall zdaleka nekončí. Automobilka má v plánu uvést do roku 2024 elektrifikovanou variantu každého svého modelu. Pravděpodobně se tak dočkáme i nových hybridů a plug-in hybridů.
Corsa se navíc stane přelomovou i svým designem. Půjde totiž o vůbec první automobil, který bude navrhován podle nového designového jazyka, který Opel představí ve formě svého konceptu GT.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?