Škoda Auto důsledně podporuje digitalizaci výroby. Jde o jedno z hlavních témat Strategie 2025 Škoda Auto. V závodě na výrobu komponentů ve Vrchlabí česká automobilka začala používat plně autonomního přepravního robota, který je schopný se sám učit. Robot je na cestě po závodě schopen rozpoznávat překážky a v reálném čase při plánování své trasy zohlednit i další informace z okolí. Pokud je to nutné, změní trasu tak, aby se vždy dostal do cíle v nejkratším možném čase. Robot tak přispívá k dalšímu zvyšování bezpečnosti práce i efektivity přepravy v závodě.
„První plně autonomní robot ve společnosti Škoda Auto našel uplatnění záměrně právě v závodě ve Vrchlabí. Tím se znovu potvrzuje význam tohoto závodu jako jednoho z nejmodernějších a technologicky nejvyspělejších provozů,“ říká člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus: „S novým transportním systémem důsledně pokračujeme v zavádění technologických inovací v intencích Průmyslu 4.0,“ dodává Oeljeklaus.
Transportní robot najednou přemístí až 130 kilogramů nákladu a správnou cestu si přitom zvolí zcela samostatně. Na rozdíl od dosavadních automatických systémů nepotřebuje navádění pomocí indukční smyčky, magnetického pruhu, ani navádění pomocí reflexních bodů. Pro naučení trasy stačí autonomního robota jednou provést po trase mezi jednotlivými stanicemi pomocí manuálního ovládání přes tablet nebo joystick. Robot přitom samostatně sleduje okolí a zaznamenává změny, ke kterým v něm došlo a v případě potřeby si trasu samostatně změní.
Promyšlená moderní technika umožní autonomnímu robotu rychlou orientaci: pomocí senzorů a laserových skenerů rozpozná jiná vozidla i pevné překážky, stejně jako osoby, které mu kříží cestu. Řídicí systém detekuje rychlost, kterou se překážka přibližuje, a rozpozná, zda hrozí kolize. V takovém případě autonomní robot automaticky zastaví nebo se překážce vyhne. Na rozdíl od jiných systémů používaných ve společnosti Škoda Auto, svou trasu okamžitě upravuje podle informací ze svého okolí, aniž by přitom musel zastavovat. Pokud tento plně autonomní robot zjistí, že se na určitém místě na trase pravidelně setkává s překážkou, trasu změní trvale. Elektricky poháněný transportní systém je dle potřeby schopen dojet do kteréhokoli cíle ve vrchlabském závodě, který má plochu 16 000 m2.
Na své trase mezi obráběcími stroji a měrovým střediskem autonomní robot denně absolvuje zhruba 120 jízd a ujede přitom okolo 35 kilometrů. Testovací fáze a pilotní provoz již byly ukončeny. Do pravidelného provozu byl robot nasazen v červnu 2018.
Rostoucí výroba společnosti Škoda Auto znamená vyšší vytížení závodů a hustý provoz dopravních prostředků po továrně. Autonomní robot přispívá ke kontinuálnímu zvyšování bezpečnosti práce v závodě ve Vrchlabí a k významnému snižování počtu pracovních úrazů.
Společnost Škoda Auto ve výrobě sází na moderní technologie z oblasti Průmyslu 4.0, mj. například i na kooperující roboty. Ty se ve Vrchlabí používají ve výrobě přímo řazených převodovek a zaměstnance podporují při vkládání řadicího pístu, jedné z nejcitlivějších činností ve výrobě převodovek. Manipulační robot naproti tomu zásobuje desítky strojů díly a prázdné obaly přepravuje zpět do skladu. Součástí provozu je vysoce moderní IT systém „Transparentní továrna“.
Škoda Auto definovala digitalizaci jako jednu z hlavních oblastí své Strategie 2025. Dalšími hlavními oblastmi rozvoje jsou elektrifikace modelové palety značky Škoda, získávání nových trhů a rozšíření rozsahu podnikání z klasické výroby automobilů o četné další služby, související s mobilitou.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!