Toyota se připravuje na masivní nárůst prodejů vodíkových aut. Postavila novou továrnu na sériovou výrobu palivových článků a vybudovala nové linky ve stávajícím závodu, kde se vyrábí vysokotlaké vodíkové zásobníky. Automobilka předpokládá, že po roce 2020 ročně prodá 30 000 elektromobilů poháněných palivovými články (FCEV). Loni to bylo 3 000 vozů.
Elektřinu k pohonu vozidel produkuje z vodíku a kyslíku sada palivových článků. Tyto vozy proto jezdí s nulovými emisemi, protože čerpají vodíkové palivo uložené v zásobníku. Masová výroba obou komponent je zásadní podmínkou k dosažení nižších nákladů celého systému. S cílem zvýšit produkci palivových článků přesune Toyota výrobu do zbrusu nového high-tech zařízení v závodu Honša, a to poblíž místa, kde od roku 1938 působil vůbec první automobilový závod Toyota.
Vysokotlaké vodíkové zásobníky bude vyrábět na nové lince, která bude postavena v prostorách nedalekého závodu Šimojama ve městě Mijoši. Vyrábí se z extra silných karbonových vláken a jejich konstrukce odolá i mimořádně silným nárazům. Nová zařízení by měla výrazně napomoci ke snížení emisí CO2 produkovaných během výroby. Jde o jednu z iniciativ výzvy Závod s nulovými emisemi CO2 v rámci strategického programu Toyota Environmental Challenge 2050, vyhlášeného v říjnu 2015.
Výstavba této nové linky se právě spouští, exteriéry nového výrobního zařízení na palivové články jsou už dokončeny a začíná se pracovat na interiérech. Další podrobnosti k uvedeným zařízením budou oznámeny později, výroba by měla být spuštěna kolem roku 2020.
Toyota rozšiřuje vodík i do dalších zemí
Palivové články jsou už vyzrálou technologií připravenou k nasazení v masovém měřítku. Toyota už v prosinci 2014 uvedla na trh sériově vyráběný sedan Mirai poháněný palivovými články. Objem výroby a prodeje rok od roku rostou, z původních asi 700 kusů v roce 2015 na cca 2000 vozidel v roce 2016 a přibližně 3000 vozidel v roce 2017.
Pokud se však bezemisní vozidla na vodík mají skutečně rozšířit v masovějším měřítku, je nutné ve 20. letech tohoto století podpořit jejich intenzivnější popularizaci. Cílem Toyoty je navýšit roční prodeje vozidel FCEV v uvedeném období na 30 tisíc kusů.
Toyota Mirai se dnes prodává v 11 zemích: Japonsku, Spojených státech a devíti zemích Evropy. Automobilka usiluje o vytvoření takových podmínek, aby se vozidla typu FCEV jednou mohla prodávat ve větším počtu zemí a regionů. V rámci těchto snah již probíhají poloprovozní zkoušky modelu Mirai v Austrálii, Kanadě, Číně a Spojených arabských emirátech. Toyota zkoumá poptávku po vodíkových automobilech a současně pomáhá prosazovat iniciativy zaměřené na rozvoj vodíkové infrastruktury.
Na japonském trhu chce Toyota zhruba do roku 2020 dosáhnout prodejů nejméně 1000 vozidel FCEV měsíčně a více než 10 tisíc ročně. V komerční sféře Toyota v únoru 2017 začala prodávat autobusy na palivové články metropolitní správě Tokia a v roce 2018 uvedla finální verzi s označením Sora se třemi dalšími jednotkami. Cílem Toyoty je ještě před Olympijskými a Paralympijskými hrami Tokio 2020 prodat nejméně 100 takových autobusů.
Do budoucna se Toyota chystá nabídnout více modelů vodíkových aut. Toyota bude rovněž v rámci Toyota Group a ve spolupráci s dalšími společnostmi rozvíjet infrastrukturu pro zásobování vodíkem.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.