Škoda Fabia patří již od první generace k nejpopulárnějším automobilům své třídy nejen v Česku, ale i v zahraničí. Její popularita jí však zaručuje i pozornost motoristických novinářů z celého světa, kteří neváhají najezdit tisíce kilometrů, jen aby odhalili, zda je Fabia skutečně tak dobrá, jak automobilka slibuje.
Jak náročné testy Fabia podstupuje ukázal i německý motoristický magazín Auto Bild, který dostal od mladoboleslavské automobilky Fabii Combi k dlouhodobému testu, který se protáhl na 2 roky. Za tu dobu stihla Fabia projet téměř celou Evropu, za jejím volantem se vystřídalo přes 40 řidičů a na tachometru naskočilo 106 000 kilometrů.
Jak byli redaktoři s Fabií spokojeni nevíme, ovšem jistě se to brzy dočteme v jejich magazínu. Pro nás je však zajímavější, že po skončení testu putovala prémiově vybavená před-faceliftová Fabia s 1.2 litrovým čtyřválcovým motorem TSI spojeným s automatickou převodovkou DSG zpět do Mladé Boleslavi, kde se do ní pustila parta techniků.
Ti rozebrali testovanou Fabii do posledního šroubku, neboť všechny komponenty následně podstoupí prohlídku v DEKRA, tedy evropském automobilovém inspekčním středisku sídlícím v Berlíně. Rozborce Fabie byl přítomen i člověk z Auto Bildu, který měl dohlédnout, že všechny součástky budou pocházet z rozebrané Fabie. Kromě toho navíc došlo i na vyskládání všech součástek z automobilu na bílé plátno s bílým pozadím, díky čemuž došlo k vytvoření velmi působivé fotky.
Podle Motor1 měla škoda uvést, že rozebraná Fabia Combi poté zamíří i se všemi součástkami zpět do Německa, kde bude darována odborné škole. Studenti tak dostanou možnost celý automobil znovu složit a poté ho budou moci využívat ke studijním účelům.
Samotný model Škoda Fabia se dočkal začátkem roku drobného omlazení, které si odbylo svou premiéru na ženevském autosalonu. Úpravy jsou však jen drobnějšího ražení a nejvíce se projevily na nové masce se stylovými světlomety. Drobné změny se pak udály v nabídce motorů, příslušenství a vnitřní výbavy, která nyní nabídne například 2 USB porty pro zadní cestující nebo praktickou svítilnu v kufru.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.