Škoda Fabia patří již od první generace k nejpopulárnějším automobilům své třídy nejen v Česku, ale i v zahraničí. Její popularita jí však zaručuje i pozornost motoristických novinářů z celého světa, kteří neváhají najezdit tisíce kilometrů, jen aby odhalili, zda je Fabia skutečně tak dobrá, jak automobilka slibuje.
Jak náročné testy Fabia podstupuje ukázal i německý motoristický magazín Auto Bild, který dostal od mladoboleslavské automobilky Fabii Combi k dlouhodobému testu, který se protáhl na 2 roky. Za tu dobu stihla Fabia projet téměř celou Evropu, za jejím volantem se vystřídalo přes 40 řidičů a na tachometru naskočilo 106 000 kilometrů.
Jak byli redaktoři s Fabií spokojeni nevíme, ovšem jistě se to brzy dočteme v jejich magazínu. Pro nás je však zajímavější, že po skončení testu putovala prémiově vybavená před-faceliftová Fabia s 1.2 litrovým čtyřválcovým motorem TSI spojeným s automatickou převodovkou DSG zpět do Mladé Boleslavi, kde se do ní pustila parta techniků.
Ti rozebrali testovanou Fabii do posledního šroubku, neboť všechny komponenty následně podstoupí prohlídku v DEKRA, tedy evropském automobilovém inspekčním středisku sídlícím v Berlíně. Rozborce Fabie byl přítomen i člověk z Auto Bildu, který měl dohlédnout, že všechny součástky budou pocházet z rozebrané Fabie. Kromě toho navíc došlo i na vyskládání všech součástek z automobilu na bílé plátno s bílým pozadím, díky čemuž došlo k vytvoření velmi působivé fotky.
Podle Motor1 měla škoda uvést, že rozebraná Fabia Combi poté zamíří i se všemi součástkami zpět do Německa, kde bude darována odborné škole. Studenti tak dostanou možnost celý automobil znovu složit a poté ho budou moci využívat ke studijním účelům.
Samotný model Škoda Fabia se dočkal začátkem roku drobného omlazení, které si odbylo svou premiéru na ženevském autosalonu. Úpravy jsou však jen drobnějšího ražení a nejvíce se projevily na nové masce se stylovými světlomety. Drobné změny se pak udály v nabídce motorů, příslušenství a vnitřní výbavy, která nyní nabídne například 2 USB porty pro zadní cestující nebo praktickou svítilnu v kufru.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?