Elon Musk je v často označován za jednoho z největších vizionářů současnosti, na čemž mají velkou zásluhu projekty jako Tesla nebo Space X. Nabízí se tedy otázka, jak se nejznámější průkopník nových technologií staví k otázce létajících aut, kterými se lidstvo zabývá již celá desetiletí.
Ať už se podíváme na projekty Tesla, Space X nebo Boring Company, za kterými stojí právě Elon Musk, vždy uvidíme společnost, jejímž cílem je usnadnit přepravu lidí z bodu A do bodu B. Vše je přitom prováděno s ohledem na náklady, ekologii i uživatelský komfort.
Zdá se tedy, že právě Musk by mohl být jedním z dalších fanoušků koncepce létajících automobilů, které nám slibuje již celá řada společností. Web CNET však přinesl informace, podle kterých se Musk k příznivcům tohoto způsobu dopravy neřadí - ba naopak. Létající automobily podle něj představují velké riziko, jak naznačil na akci společnosti The Boring Company.
„Jednoho dne nám budou nad hlavami létat miliony těchto věcí. Zcela nevyhnutelně se pak stane, že někdo zanedbá údržbu, z jeho stroje odlétne třeba jen poklice a někomu to setne hlavu," pronesl Musk.
Řada lidí přitom věří, že právě létající automobily jsou nejlepším řešením pro stále ucpanější silnice a dálnice. Vždyť si to sami přiznejme, koho už neiritoval pohled na prázdné nebe, když stál dlouhé hodiny v pomalu se táhnoucí koloně?
Na rozdíl od těchto lidí však vidí Musk budoucnost přepravy pod zemí. Kromě práce na systému Hyperloop, který by mohl přepravovat lidi rychlostí až 965 km/h, totiž Musk pracuje ještě na projektu Loop. Tento projekt má na starosti právě společnost Boring Company, jejímž cílem je vyrazit speciální tunely, kterými pak budou vysokou rychlostí cestovat unikátní platformy schopné přepravit jak celý automobil, tak skupinku chodců nebo cyklistů.
Musk přitom ještě poměrně nedávno zdůraznil, že přednost budou mít právě pěší a cyklisté, kteří by podle jeho slov neměli být diskriminováni za to, že si například nemohou dovolit dojíždět autem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.