Elon Musk je v často označován za jednoho z největších vizionářů současnosti, na čemž mají velkou zásluhu projekty jako Tesla nebo Space X. Nabízí se tedy otázka, jak se nejznámější průkopník nových technologií staví k otázce létajících aut, kterými se lidstvo zabývá již celá desetiletí.
Ať už se podíváme na projekty Tesla, Space X nebo Boring Company, za kterými stojí právě Elon Musk, vždy uvidíme společnost, jejímž cílem je usnadnit přepravu lidí z bodu A do bodu B. Vše je přitom prováděno s ohledem na náklady, ekologii i uživatelský komfort.
Zdá se tedy, že právě Musk by mohl být jedním z dalších fanoušků koncepce létajících automobilů, které nám slibuje již celá řada společností. Web CNET však přinesl informace, podle kterých se Musk k příznivcům tohoto způsobu dopravy neřadí - ba naopak. Létající automobily podle něj představují velké riziko, jak naznačil na akci společnosti The Boring Company.
„Jednoho dne nám budou nad hlavami létat miliony těchto věcí. Zcela nevyhnutelně se pak stane, že někdo zanedbá údržbu, z jeho stroje odlétne třeba jen poklice a někomu to setne hlavu," pronesl Musk.
Řada lidí přitom věří, že právě létající automobily jsou nejlepším řešením pro stále ucpanější silnice a dálnice. Vždyť si to sami přiznejme, koho už neiritoval pohled na prázdné nebe, když stál dlouhé hodiny v pomalu se táhnoucí koloně?
Na rozdíl od těchto lidí však vidí Musk budoucnost přepravy pod zemí. Kromě práce na systému Hyperloop, který by mohl přepravovat lidi rychlostí až 965 km/h, totiž Musk pracuje ještě na projektu Loop. Tento projekt má na starosti právě společnost Boring Company, jejímž cílem je vyrazit speciální tunely, kterými pak budou vysokou rychlostí cestovat unikátní platformy schopné přepravit jak celý automobil, tak skupinku chodců nebo cyklistů.
Musk přitom ještě poměrně nedávno zdůraznil, že přednost budou mít právě pěší a cyklisté, kteří by podle jeho slov neměli být diskriminováni za to, že si například nemohou dovolit dojíždět autem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.