Elon Musk je v často označován za jednoho z největších vizionářů současnosti, na čemž mají velkou zásluhu projekty jako Tesla nebo Space X. Nabízí se tedy otázka, jak se nejznámější průkopník nových technologií staví k otázce létajících aut, kterými se lidstvo zabývá již celá desetiletí.
Ať už se podíváme na projekty Tesla, Space X nebo Boring Company, za kterými stojí právě Elon Musk, vždy uvidíme společnost, jejímž cílem je usnadnit přepravu lidí z bodu A do bodu B. Vše je přitom prováděno s ohledem na náklady, ekologii i uživatelský komfort.
Zdá se tedy, že právě Musk by mohl být jedním z dalších fanoušků koncepce létajících automobilů, které nám slibuje již celá řada společností. Web CNET však přinesl informace, podle kterých se Musk k příznivcům tohoto způsobu dopravy neřadí - ba naopak. Létající automobily podle něj představují velké riziko, jak naznačil na akci společnosti The Boring Company.
„Jednoho dne nám budou nad hlavami létat miliony těchto věcí. Zcela nevyhnutelně se pak stane, že někdo zanedbá údržbu, z jeho stroje odlétne třeba jen poklice a někomu to setne hlavu," pronesl Musk.
Řada lidí přitom věří, že právě létající automobily jsou nejlepším řešením pro stále ucpanější silnice a dálnice. Vždyť si to sami přiznejme, koho už neiritoval pohled na prázdné nebe, když stál dlouhé hodiny v pomalu se táhnoucí koloně?
Na rozdíl od těchto lidí však vidí Musk budoucnost přepravy pod zemí. Kromě práce na systému Hyperloop, který by mohl přepravovat lidi rychlostí až 965 km/h, totiž Musk pracuje ještě na projektu Loop. Tento projekt má na starosti právě společnost Boring Company, jejímž cílem je vyrazit speciální tunely, kterými pak budou vysokou rychlostí cestovat unikátní platformy schopné přepravit jak celý automobil, tak skupinku chodců nebo cyklistů.
Musk přitom ještě poměrně nedávno zdůraznil, že přednost budou mít právě pěší a cyklisté, kteří by podle jeho slov neměli být diskriminováni za to, že si například nemohou dovolit dojíždět autem.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.