Doba, kdy se v autě poslouchalo rádio, anebo šuměly magnetofonové kazety, je už dávno pryč. Dnešní nároky na zvuk v autě nejsou o nic menší, než když si vybavujete domácnost. Nejnovější Lexus LS proto nabízí vyspělý audiosystém navržený speciálně pro tento vůz.
Výkonné multiprocesorové audiosystémy dostupné v moderních automobilech prémiové třídy nejenže poskytují přímo geniální kvalitu zvuku, ale zároveň jsou i nedílnou součástí informačního systému s řadou funkcí.
Velice často pracují na projektu integrace automobilu a audiosystému známí producenti. V případě Lexusu je to firma Mark Levinson, známá všem milovníkům hudby. Vznikla v roce 1972 a s japonským výrobcem luxusních vozů spolupracuje od roku 2000.
I Lexus LS byl vybaven systémem, který vytvořili odborníci z Mark Levinson. V kabině našly uplatnění nové metody odhlučnění, mezi něž patří systém aktivního tlumení hluku ANC (Active Noise Control), jenž minimalizuje rušivý hluky tím, že z reproduktorů vysílá zvuky se stejnými vlnami, avšak opačnou fází. Interiér vozu je proto tichý a klidný.
24 reproduktorů na 16 stanovištích
Mark Levinson QLI Reference 3D Surround využívá sadu 24 vysoce výkonných reproduktorů rozmístěných na 16 stanovištích v kabině, a dále 16-kanálový zesilovač Mark Levinson Reference.
Technologie QLI rozděluje různé zdroje zvuku – vokály, nástroje a zvuky pozadí vytvářející prostor, do samostatných proudů, podobně jako v originálním aranžmá. Následně se mixují tak, aby vznikla rekonstrukce plného trojrozměrného zvukového prostředí.
Nejen vhodně navržená kabina a audiosystém mají vliv na vnímání poslouchané hudby. K dosažení potřebného ticha přispívají také kruhy snižující hluk. Obruče o průměru 20 palců mají uvnitř rezonanční komoru s otvorem, takže tlumí šum vzduchu vytvářený pneumatikami. Tento šum vzniká deformací pneumatiky při otáčení vyvolávající chvění vzduchu nacházejícího se uvnitř pneumatiky.
V případě nových kol zvukové vlny procházejí otvorem do rezonanční komory, kde se jejich akustický tlak rozptýlí a uniká v podobě tepla. Konstrukce nových kol se vyznačuje také větší pevností a nižší hmotností.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?