Tradiční americká automobilka Ford před časem šokovala svět svým rozhodnutím zbavit se na svém domovském trhu většiny malých osobních automobilů. S novým patentem však přichází šok další a většina z nás jen očekává, co se z něj nakonec vyklube.
Americká automobilka Ford si u amerického patentového úřadu nedávno zažádala o registraci vynálezu, který je sice neobvyklý, ale zatraceně nápaditý. Ostatně to prozrazuje už jeho název „Automobil s integrovaným elektrickým motocyklem.
K dispozici zatím máme velice jednoduchý nákres, který za sebou nechává více otázek než odpovědí. Redaktoři z webu Jalopnik se však do patentu hlouběji ponořili a zjistili, že motocykl by měl být ukryt mezi sedačkou řidiče a spolujezdce, přičemž část palubní desky vozidla by současně měla být přístrojovým štítem motocyklu po jeho oddělení.
Jakkoliv se tento nápad může zdát zprvu šíleným, jeho opodstatnění je zřejmé. Vzhledem k velkému humbuku kolem škodlivosti zplodin automobilů se spalovacím motorem se do budoucnosti počítá, že řada měst svá centra pro tyto vozy uzavře.
Integrovaný elektrický motocykl, který by vás dopravil ze záchytného parkoviště až do vašeho cíle bez zbytečné dopravy a emisí, se tak zdá být geniálním řešením. Motocykl navíc snadno zaparkujete a v případě průtrže mračen se rychle ukryjete do svého tradičního automobilu.
Divíte se, že něco takového ještě nikdy nikoho nenapadlo? Ale napadlo! Ve společnosti Honda totiž před pár dekádami vznikl skůtr zvaný Motocompo, který se dal jednoduše složit a uložit do kufru automobilu - jednoduché, prosté a praktické, ovšem masivního rozšíření se Motocompo bohužel nedočkalo.
Mnohem slavnější ekvivalent této úpravy bychom však nalezli ve filmovém průmyslu, konkrétně ve filmu Temný rytíř, kde Batman opouští silně poškozený Batmobil na motocyklu, který je de facto tvořen částí samotného vozu - viz video.
Mějme však na paměti, že automobilka Ford si zatím pouze zažádala o patent. Takových žádostí přitom úřady od automobilek dostávají pravidelně desítky, stovky a možná i tisíce. Na jejich realizaci je však potřeba si počkat řadu let a některé navíc zůstanou navždy jen na papíru.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?