Pokud jste si mysleli, že v dnešním přetechnizovaném světě plném kamer, alarmů a bezpečnostních systémů už se o svůj automobil nemusíte bát, musíme vás zklamat. Po dlouhých letech, kdy čísla statistik pomalu klesala, se opět krádeže automobilů dostávají na vzestup.
Obrovské problémy s krádežemi automobilů přicházejí například z britských ostrovů, kde minulý rok zaznamenali policisté nárůst až 57 % oproti roku předchozímu. Podle britského statistického úřadu (Office of National Statistics / ONS) bylo za minulý rok ukradeno zhruba 89.000 automobilů.
Děsivé však je, že zhruba do poloviny automobilů se zloději dostali prostým otevřením dveří - ještě v roce 2006 se přitom zloději dostali takto jednoduše pouze do 13 % automobilů. Na vině přitom není zapomnětlivost majitelů, ale rozšíření tzv. bezklíčového odemykání / startování automobilů.
Zloději jsou totiž velmi kreativní a tuto komfortní součást vybavení, která se v posledních letech dostává do stále více automobilů, se naučili rychle zneužívat. Stačí tak mít klíče od auta pohozené někde v domě a zloději pomocí zařízení na zesílení signálu snadno dostanou klíč virtuálně až k automobilu, takže si pohodlně odemknou a nastartují.
Simon Williams, tiskový mluvčí pojišťovny RAC, uvedl ke statistikám následující: „Po desetiletích, kdy automobilová kriminalita upadala, nám čísla ukazují, že se tento trend obrací. Nárůst sice není rovnoměrný po celé zemi, ovšem skutečnost, že v porovnání s rokem 2016 bylo okradeno o 32 000 lidí více, je prostě šokující."
„Nárůst by mohl být alespoň částečně spojen s narůstajícím počtem kriminálníků zběhlých v elektronice a digitálních technologiích, kteří se snaží najít slabiny v bezpečnostních systémech - jakkoliv se automobilky snaží těmto problémům předcházet a zajišťovat své vozidla maximální úrovní zabezpečení."
Tento nárůst sice může znít trochu děsivě, nicméně organizace CSEW, která sleduje kriminalitu v Anglii a Walesu, upozorňuje, že tento nárůst je v porovnání s policejními záznamy téměř marginální. Oproti prosince roku 1995 totiž kriminalita spojená s krádežemi automobilů poklesla celkově o 78 procent.
Simon Williams navíc upozorňuje, že ani majitelé automobilů s bezklíčovým odemykáním / startování, nejsou zcela bezbranní. Podle jeho slov je účinnou prevencí parkovat automobil na dobře osvětlených místech, zabezpečit ho proti odcizení mechaniky (třeba tyčí na volant) a investice do speciálních "kapes/přihrádek,"které signál vysílaný klíčem blokují.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?